Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-03, 04:43
  #1
Medlem
Hej,

Bor i Malmo och har en utlandsk granne med fru som flera ganger har stalkat mig. Han brukade folja efter mig och min davarande kvinna naer vi skulle handla eller annat for att paborja ett samtal. Vi tankte aldrig i banor att nagon lever sa trakigt liv att man maste folja efter sina grannar for att paborja samtal. Under senare faser har han foljt efter mig eller oppnar dorren naer jag skulle ut sa jag borjade anvanda en liten mp3 spelare. Han anvander kikhalet ofta sa vid ett tillfalle sa oppnade han dorren, passerade mig och vande sig om for att se vad jag holl i handen. Han sa ingenting, han ville se vad jag holl i handen. I den vevan kontaktade jag ett par advokater for att be om rad och de sa att jag skulle boeja dokumentera for forr eller senare skulle han fa foer sig att ha skadestand eller koka ihop en story och da kan det vara bra att ha taeckning foer vad man gjort, vad man inte gjort, vad man sagt och vad man inte sagt sa fran dag ett naer jag borjade ha en digitalkamera runt halsen sa slutade han oppna dorren naer jag skulle ut. Man hoer hans son sta innanfor dorren och prata med sina foraldrar men han fattar ju inte vad foraldrarna agnar sig at. De har inga vanner och har inte haft nagon pa besok under de senaste 10 aren. Hans fru brukade ta med sig sonen och ga ner naer jag skulle och tvaetta foer att ha nagot att skvallra om antar jag. Efter att jag borjade anvanda kameran sa slutade stalkingen. Fast nu maste jag forsvara mig for nagon har ljugit ihop en story om att jag hyrt ut min lagenhet i andra hand utan att meddela det till vaerden och jag har fatt en skriftlig varning. Fast nu har jag ju allt jag bandat med kameran som bevis fast alla dessa sluga och smarta forsok till krokben i den lilla dimensionen som de agerar inom som att bevaka vem som passerar ens doerr. Hur och vad ger det om nagon har bla skjorta idag och en ny skjorta imorgon? Nog om mangkulturen i Malmo och "dess fordelar".

Jag undrar om nagon kan tipsa mig om en miniatyrkamera, som man kan ha igang typ 8-10 timmar, som spelar in med hog upplosning och som bandar med bra ljud. Har sett att journalister anvander sig av en typ som man kan ha gomd. Undrar om nagon vet vad den typen heter och var man kan handla sadana?
__________________
Senast redigerad av clean99 2015-03-03 kl. 04:46.
Citera
2015-03-03, 16:30
  #2
Medlem
Dubbeltrasts avatar
http://spionkamerabutiken.se
Ska du ha kameran på kroppen eller i lägenheten?
Citera
2015-03-04, 07:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrast
http://spionkamerabutiken.se
Ska du ha kameran på kroppen eller i lägenheten?

Jag ska ha kameran pa kroppen. Den ska vara ett komplement till digitalkameran eller istallet for digitalkameran och bara anvandas till att dokumentera nar jag ska ut och in i fastigheten. Hittade en produkt i form av en penna som jag tanke prova. Stalkingen och trakasserierna upphorde samma dag som de sag digitalkameran men jag vill se vad som hander naer jag anvaender mig av nagot mer diskret och om produkterna kan anvaendas varje dag utan att de gar soender.

Jag har en webbkamera i fonstret i det rum som angransar deras lagenhet som gar dygnet runt. De brukade haenga over raecket foer att fa en insyn men det har ocksa slutat efter att jag fixade webbkameran. Finns det nagon annan produkt man skulle kunna anvanda sig av istallet for webbkamera?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback