Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-05-28, 05:39
  #25
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaktareOlsson
Jag tror ni glömmer bort att livslängden på dessa inte är densamma som för andra.

Nu blev det en liten onödig bump, Men självklart har såna typer av den livsstilen en förväntad kort livslängd än dom flesta Svensson, Tror man annat är man ju galen.

Menade snarare att det är så få av dom ''klassiska'' a-lagare nu för tiden ute på gatorna. Såna som alla olika generationer vet om och även skötsamma individer i samhället som inte dricker eller för ett sådant liv av sig vet vilka dom är. Som var unika på sitt sätt och hade en eller flera roliga historier att berätta om sitt tragikomiska liv! (även om man får ta en stor nypa salt över hur sanna deras berättelse är.)

Nu för tiden verkar ju dagens parkbänksalkisar/pundare vara av samma skräp och kon, Skrälliga, jävliga, dryga och störande individer som bara gapar om nästa fix, hur nån '''jävla idiot'' har ''blåst'' dom på en strunt summa och stör ens frid genom att tigga cigg och försöka pracka på sig stulna mobiltelefoner! (Kanske bara jag som har oturen att stöta på såna individer? Å jag bor inte i en storstad, Detta händer även i en kommun med cirka 70.000 invånare.)

Detta ''klassiska'' svenska gatubild med den störda men ändå det folkkära och intressanta människotypen '''A-lagaren'' som gav en en rolig rövarhistoria om sitt liv för en simpel starköl som gav dig skratt å lärdomar för resten av ditt liv (Även om du skrattade med eller mot dom just då) som du kunde ta till hjärtat, hur konstigt det må än låta är det inte tragiskt på ett sätt att dom håller på försvinna?

Såna är väl lite bättre än random påtända turkar, psykiskt störda missbrukare som pratar med sig själva å spinkiga heroinister som bara står helt döda och bara ''hänger'''?

Kanske bara jag som tycker så, Tycker ändå det är lite tragiskt på sitt sätt.
Citera
2016-05-28, 07:26
  #26
Avstängd
53280s avatar
Sitter några vid Farsta tunnelbanestation, den berömda Skybaren och vid Brommaplan har A laget sitt dagliga möte på parkbänken innan systemet öppnar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback