2015-03-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Jo,men Andersson bor ju på 5:e....

edit: glöm inlägget

Sant. Frågan är VAD han menade med "lägenheten under" eller om tidningen skrev om hans ord lite.
Man får inte glömma att det är i 3dje hand vi får uppgifterna. Klart är att Krister är intervjuad och bor i 1602. Smällen är på 13 planet... Och vilt spekulerat 1302 rakt under Krister men inte direkt under....
Citera
2015-03-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaghetti
I Brandkärr är det långt ifrån alltid de som är skrivna på adressen som verkligen bor där.

Jag var inne på samma spår tidigare i tråden.
Att dom döda ännu inte verkar vara identifierade kan tyda på att vi är inne på rätt spår.
Citera
2015-03-02, 21:34
Medlem
CrilleKexs avatar
Så, vilket land tros Safet och Senad Diljaj härröra från?
Citera
2015-03-02, 21:34
Medlem
trapezoids avatar
En av de skrivna i lägenhet 1302 förekommer på lexbase, någon som kan ta reda på mer?
Citera
2015-03-02, 21:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jo visst gör det det. Men jag förstår inte vilken typ av restaurangverksamhet du tror det bedrevs i den utsprängda lägenheten? Eller vad det nu överhuvudtaget har med saken att göra.

Menade att någon av dem kan ha varit inblandad i restaurangverksamhet, som inte drivs just i lägenheten alltså.

Jag förstår att många i tråden håller tummarna för att vi har att göra med två misslyckade islamistiska terrorister, och det kan mycket väl vara så, men det finns också andra alternativ. Ser man på den äldres profil på Facebook så får inte jag känslan att det rör sig om en radikal islamist. Står och håller om en kvinna utan slöja. På en annan bild står en tjej i tonåren, skulle kunna vara hans dotter, också utan slöja. En snabb koll bland hans vänner ger inte heller känslan att han rört sig i radikala islamistiska kretsar.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100008438975448
Citera
2015-03-02, 21:35
Medlem
Schlaktarnns avatar
De ser ju inte ut som några värstingkillar på bilderna jag hittade. Men som sagt kan ju några andra ha befunnit sig i lägenheten.
Citera
2015-03-02, 21:36
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zbgj
Jag var inne på samma spår tidigare i tråden.
Att dom döda ännu inte verkar vara identifierade kan tyda på att vi är inne på rätt spår.

Behöver inte handla om det... Polisen sa att de inte kunde avgöra könet på den personen som hittades död i lägenheten. Dessutom kunde det ha varit en av de boende och en kompis till denne... Att meka ihop en bomb (om det nu var det) är väl inte riktigt vad man brukar räkna som kvalitetstid mellan far och son ens bland romer...
Citera
2015-03-02, 21:36
Medlem
S*fet dömd för grovt narkotikabrott 2011.
S*nads Facebook påstår han bor på annan ort.
De är Romer.

Kan de ha hyrt ut lägenheten i andra hand till eventuella "flyktingar" med terroristdrömmar? som inte syns i folkbokföringen?!
Citera
2015-03-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Menade att någon av dem kan ha varit inblandad i restaurangverksamhet, som inte drivs just i lägenheten alltså.

Jag förstår att många i tråden håller tummarna för att vi har att göra med två misslyckade islamistiska terrorister, och det kan mycket väl vara så, men det finns också andra alternativ. Ser man på den äldres profil på Facebook så får inte jag känslan att det rör sig om en radikal islamist. Står och håller om en kvinna utan slöja. På en annan bild står en tjej i tonåren, skulle kunna vara hans dotter, också utan slöja. En snabb koll bland hans vänner ger inte heller känslan att han rört sig i radikala islamistiska kretsar.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100008438975448

Det är ju någon släkting till familjen som folk misttänker är islamistisk för att han har en islamic brotherhood hoodie på en profibild, men det låter långsökt.
Citera
2015-03-02, 21:37
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Kan ju varit hans korkade son och hans kompis, utan framtid, utan utbildning, som tycker det verkade coolt att göra något i "isis" namn. Är det inte så det funkar idag? Föräldrar passiva och maktlösa...
Citera
2015-03-02, 21:39
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
S*fet dömd för grovt narkotikabrott 2011.
S*nads Facebook påstår han bor på annan ort.
De är Romer.

Kan de ha hyrt ut lägenheten i andra hand till eventuella "flyktingar" med terroristdrömmar? som inte syns i folkbokföringen?!

Det var intressant, tack! Grovt narkotikabrott 2011, då bör han ha muckat ganska nyss...? Eller sitter han inne fortfarande?
Citera
2015-03-02, 21:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Så, vilket land tros Safet och Senad Diljaj härröra från?

Skulle tro balkan, någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in