Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-04, 15:35
  #61
Medlem
HAHA!! å hans bror "Ralle" största golbögen, fick min polare att sitta 10 månader och han själv fick skyddstillsyn.
Citera
2015-03-04, 15:36
  #62
Medlem
Vilka skojare asså
Citera
2015-03-04, 21:09
  #63
Medlem
lillsyrran känner killarna, vad jag förstått var det ett misstag att knivhugga rektorn, det var ju egentligen meningen att de skulle misshandla (till och med kanske mörda) nån j*mmy. De har fått tag på killarna och de har varit i förhör nu men verkar vara fria o göra vad dom vill för tillfället.

Tror inte att de har för avsikt att göra något liknande igen men det känns ändå oroligt att syrran tillhör deras gäng och säkert ska träffa dem i helgen
Citera
2015-03-04, 21:52
  #64
Medlem
Skulle inte heller påstå att Vallentuna är en farlig plats att vistas på, bara vart där själv i unga dar för att hämta knark.
Citera
2015-03-05, 08:19
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stinamadeleine
lillsyrran känner killarna, vad jag förstått var det ett misstag att knivhugga rektorn, det var ju egentligen meningen att de skulle misshandla (till och med kanske mörda) nån j*mmy. De har fått tag på killarna och de har varit i förhör nu men verkar vara fria o göra vad dom vill för tillfället.

Tror inte att de har för avsikt att göra något liknande igen men det känns ändå oroligt att syrran tillhör deras gäng och säkert ska träffa dem i helgen


Ta ett heart to heart snack med henne då. Se inte ner på henne eller skäll ut henne, förklara bara att du är orolig och att sällan bra saker kommer från sånna umgängeskretsar som hon själv säkert märker.
Citera
2015-03-06, 09:39
  #66
Medlem
hundranittiofyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det blev visst lite väl många negationer där....

efter att ha googlat negation förstår jag fortfarande inte vad du menar...
Citera
2015-03-06, 09:53
  #67
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundranittiofyra
efter att ha googlat negation förstår jag fortfarande inte vad du menar...

Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av hundranittiofyra
det finns inte ett ställe i vallentuna jag inte skulle ha några problem att besöka själv vilken tid på dygnet som helst. så är inte fallet i många andra förorter i stockholm

Dvs. Det finns inget ställe där du inte skulle få problem = du får problem överallt, dygnet runt.
Jag antar att det inte var så du menade?
Citera
2015-03-06, 11:29
  #68
Medlem
hundranittiofyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du skrev:


Dvs. Det finns inget ställe där du inte skulle få problem = du får problem överallt, dygnet runt.
Jag antar att det inte var så du menade?

jag har svårt att förstå dig, tyvärr. men iaf det jag menar är att vallentuna är en av dom lugnaste och minst hotfulla orterna i stor stockholm. danderyd, rosersberg och vallentuna är typ på samma nivå.
Citera
2015-03-06, 20:48
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundranittiofyra
jag har svårt att förstå dig, tyvärr. men iaf det jag menar är att vallentuna är en av dom lugnaste och minst hotfulla orterna i stor stockholm. danderyd, rosersberg och vallentuna är typ på samma nivå.

Vallentuna verkar ungefär lika lugnt som Rinkeby, alby och Rosengård. Vad blir nästa steg från mordförsök i en skola? Drive by-skjutningar? Gamla hyreshus som byggs om till Crackhus? Torterade lik som hittas i skogen?
Citera
2015-03-06, 21:49
  #70
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av itsmesilly
Vallentuna öht är problem, avråder barnfamiljer att flytta dit

"Enligt uppgifter till DN började bråket med att tidigare elever kom till skolan för att utkräva en skuld av en nuvarande elev. När rektorn gick emellan i bråket blev han knivskuren, och det ska ha tagit i benet."

http://www.dn.se/sthlm/rektor-knivskuren-i-skolbrak/
Har en brorsa som bor i Vallentuna, han bor i villa och verkar trivas.
Citera
2015-03-06, 21:55
  #71
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Har en brorsa som bor i Vallentuna, han bor i villa och verkar trivas.
Edit; känner inte till området, men är väl hyggligt? Eller?
Citera
2015-03-06, 22:46
  #72
Medlem
Coss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Vallentuna verkar ungefär lika lugnt som Rinkeby, alby och Rosengård.

Tycker du?

http://www.vallentuna.se/sv/Omsorg-o...-trygg-kommun/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback