Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-02, 17:29
Medlem
Flo-Ridahs avatar
Dottern är 13 och uppehöll sig i kapprummet när tre killar varav två med keps tog sig in och började leta efter någon. Rektor kom ner från trappan och de började bråka när han skulle slänga ut dem. Dottern är med frun nu
Citera
2015-03-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Sökte på namnet och Vallentuna och jag önskar att jag inte hade gjort det.

Droger, hip hop, miljöpartiet, F! och hela köret

Denna hittade jag också: https://www.causes.com/causes/396650-vi-som-sager-ja-till-att-ta-emot-ensamma-flyktingbarn-i-var-kommun?fref=pb&hc_location=profile_browser

Varför är det alltid samma jävla typ av människor när det för en gångs skull handlar om svenskar?

Edit: Hittade så klart denna också LOL https://www.facebook.com/SDNejTack?fref=pb&hc_location=profile_browser

Sökte också på Vallentuna och eftenamnet och hittade bara en kvinna i femtioårsåldern med ett utländskt klingande förnamn. Har jag misstolkat något i maskningen månne ? Z*d*n plus i och e kan ju inte bli mycket annat.
Citera
2015-03-02, 17:54
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Sökte också på Vallentuna och eftenamnet och hittade bara en kvinna i femtioårsåldern med ett utländskt klingande förnamn. Har jag misstolkat något i maskningen månne ? Z*d*n plus i och e kan ju inte bli mycket annat.
Nu vet jag inte vilken sajt du använder men upplysning.se hade personen med ett dubbelt efternamn, 20 år boendes på en gata med ett savande träd i början.
För övrigt som uppvuxen i Vallentuna känner jag mig illamående hur illa dom har fallit i rankingen numera. Från att vara en bonnakommun till att vara en kommun av rednecks uppenbarligen.

Edit. Som kuriosa så ligger Vallentunas första egna boende för ensamkommande flyktingbarn enbart några stenkast bort från Bällstaberg. Väldigt långa visserligen men hyfsat när vid Gustavs Udde.
Senast redigerad av dempa69 2015-03-02 kl. 17:57.
Citera
2015-03-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Nu vet jag inte vilken sajt du använder men upplysning.se hade personen med ett dubbelt efternamn, 20 år boendes på en gata med ett savande träd i början.
För övrigt som uppvuxen i Vallentuna känner jag mig illamående hur illa dom har fallit i rankingen numera. Från att vara en bonnakommun till att vara en kommun av rednecks uppenbarligen.

Så, nu har jag hittat honom... Tack! Nä, googlade bara först lite slarvigt kanske
Citera
2015-03-02, 18:01
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Så, nu har jag hittat honom... Tack! Nä, googlade bara först lite slarvigt kanske
Det är inte lätt sådant alla gånger. Jag har även märkt att olika sajter kan ge olika svar beroende på hur uppdaterade dom är. Den jag använde använder jag oftast då den ger en dom fyra sista siffrorna direkt om man är medlem. Ratsit och Birthday är mer komplicerade och reklamfinansierade än vad jag finner upplysning vara.
Citera
2015-03-02, 18:15
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69

Edit. Som kuriosa så ligger Vallentunas första egna boende för ensamkommande flyktingbarn enbart några stenkast bort från Bällstaberg. Väldigt långa visserligen men hyfsat när vid Gustavs Udde.

Du är en jävel på o kasta sten om du klarar Bällstaberg -> Gustavs Udde på två kast!
Citera
2015-03-02, 18:33
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsmesilly
Vallentuna öht är problem, avråder barnfamiljer att flytta dit

"Enligt uppgifter till DN började bråket med att tidigare elever kom till skolan för att utkräva en skuld av en nuvarande elev. När rektorn gick emellan i bråket blev han knivskuren, och det ska ha tagit i benet."

http://www.dn.se/sthlm/rektor-knivskuren-i-skolbrak/
Vallentuna var tredje säkraste förorten 2013 vilka orter är bättre att bo förutom täby/danderyd/djursholm?
Citera
2015-03-02, 18:41
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Var väl en liknande händelse som hände i en skola i närheten för något år sedan? Eller samma skola? Mycket droger bland unga i de där området.
Det var en gymnasieskola i samma kommun för 2-3 år sedan.
Då handlade det om knark, vad det handlar om nu vet jag ej
Citera
2015-03-02, 18:54
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Vallentuna var tredje säkraste förorten 2013 vilka orter är bättre att bo förutom täby/danderyd/djursholm?

Källa på det? Tror jag knappast... Vallentuna är en äcklig förort.
Citera
2015-03-02, 19:20
Medlem
Tlagnojs avatar
Den något sömniga och avlägsna svennebananvillaförorten Vallentuna blir när flashbacks samlade dungeon-dwellers lagt sin bedömning en farlig och hemsk förort. På denna fronten inget nytt med andra ord?
Citera
2015-03-02, 19:31
Medlem
hundranittiofyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Källa på det? Tror jag knappast... Vallentuna är en äcklig förort.

men snälla du det finns inte ett ställe i vallentuna jag inte skulle ha några problem att besöka själv vilken tid på dygnet som helst. så är inte fallet i många andra förorter i stockholm
Citera
2015-03-02, 19:37
Medlem
Champinjonens avatar
Alla som snackar som att Vallentuna är Rosengård 2.0 verkar ju aldrig ens varit där. Visst, orten består av en del trashfolk som aldrig lämnar lämnar stället men det är absolut inte farligt att bo där, om man inte har lätt för att dö av tristess då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in