Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-05, 20:44
  #97
Avstängd
Fatomatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Människans psyke är verkligen komplext, jag begriper inte hur man kan tro på sånt skit.
Enligt mig så är man inte helt psykiskt frisk om man tror på såna saker.
För mig låter det nästan lika otroligt som om en vuxen skulle säga att hen tror på jultomten, seriöst.
Jag hoppas ni blir kvitt era vanföreställningar en vacker dag, jag är glad att jag inte lider av sånt skit.
Vad är det som är så konstigt med det? Inget märkvärdigt likso. Varför skulle det inte finnas aliens bland oss människor? Reptilian aliens är s.k shapeshifters dom kan transofrmera sig till oss människor, hela stormakten alltså illuminati är reptilian shapeshifters, President bush är en reptilian alien bland annat om du inte visste det.

Sen har vi nordic aliens dom ser ut som oss människor, dom är mycket vackra däremot deras ögon glittrar dom kan bli flera hundra år gammal.
Citera
2015-03-05, 20:45
  #98
Avstängd
Fatomatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Hur vet du det? Har du sett de här varelserna som man inte kan se? Om du har gjort det vore det spännande att ta del av dina BEVIS.

Vi kan bevisa att skrivmaskiner, bilar och hundar existerar men vi kan inte bevisa att aliens existerar så tills vidare får vi nöja oss med att spekulera. Men det är kul det också.
Ja jag har sätt en shapeshifter förut i sverige nära riksdagshuset, man känner igen dom via deras ögon som är avlånga puppiller som korrigeras reptilian kan inte ändra ögonen när dom transformerar sig till människor.
Citera
2015-03-05, 21:47
  #99
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Ja jag har sätt en shapeshifter förut i sverige nära riksdagshuset, man känner igen dom via deras ögon som är avlånga puppiller som korrigeras reptilian kan inte ändra ögonen när dom transformerar sig till människor.
Och jag har sätt en shejpshifffter när jag drömde. Det säger ingenting om någonting. Vad är poängen med att sprida lögner och dumheter?
Citera
2015-03-05, 22:11
  #100
Avstängd
Fatomatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Och jag har sätt en shejpshifffter när jag drömde. Det säger ingenting om någonting. Vad är poängen med att sprida lögner och dumheter?
Kan du lägga av o hacka på mig, det är ingen roligt. Jag ljuger inte, allt jag säger o skriver är fakta.
Citera
2015-03-05, 23:43
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Människans psyke är verkligen komplext, jag begriper inte hur man kan tro på sånt skit.
Enligt mig så är man inte helt psykiskt frisk om man tror på såna saker.
För mig låter det nästan lika otroligt som om en vuxen skulle säga att hen tror på jultomten, seriöst.
Jag hoppas ni blir kvitt era vanföreställningar en vacker dag, jag är glad att jag inte lider av sånt skit.
Då kanske denna post passar dig. Den förklarar på pricken det du frågar här. (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Citera
2015-03-06, 05:38
  #102
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Look who's talkin'!

Hur går det med googlandet i jakten på svaren på mina frågor,eller har du en hemsnickrad radarteori på gång?

Vad skilde den modernare anläggningen från den gamla?

Hur fungerade filtren,tid eller frekvensdomän? Byggde lösningen överhuvudtaget på filter? Eller hade man enbart möjlighet att välja högre våglängder för att slippa en del av problemen (dålig lösning),eller möjligen tröskelvärde? Hur stor var undertryckningen av AP? Undgick man bias av originalsignalen med dessa antagligen högst primitiva filter? Har du tillgång till schema på aktuell station?

När vi ändå håller på med radarhistoria. Vad använde man innan fuzzy logic-algoritmen "uppfanns" (1965) för att skilja väderekon,nederbörd och normalt "clutter"?

Jag är uppriktigt intresserad av dessa frågor och finner det minst sagt spännande att vi har en sån auktoritet på radarområdet (om än utan titel) i tråden redo att skingra dimmorna i ämnet!


https://www.flashback.org/sp52450018
Jag har redan kommenterat det - i den aktuella tråden.
Du kunde kanske besvara mina frågor någon gång istället för att bara spela allan?
Citera
2015-03-06, 06:05
  #103
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Orka internetkriga, alla som inte tror på aliens är ju skeptiker, och vi vet ju hur skeptiker är styrda av stormakten och allt vad media säger.
Kan du inte sluta upp med ditt jävla trams nångång?

Dessutom är inte de du kallar "skeptiker" skeptiska överhuvudtaget. De du kallar "skeptiker" är endast auktoritetstroende. De accepterar uteslutande officiella utsagor och ståndpunkter, och de attackerar alltid de som kritiserar dessa officiella utsagor och ståndpunkter. Dvs de du kallar "skeptiker" accepterar inte skeptiker. accepterar inte skeptiska analyser och frågeställningar.
Hur kan man kalla sig skeptiker om man inte har vare sig ett skeptiskt sinneslag eller ägnar sig åt skeptiskt tänkande?? Hur kan man kalla sig skeptiker om man angriper och avfärdar människor som ställer skeptiska frågor, som analyserar skeptiskt, som har skeptiskt sinneslag?

De du kallar "skeptiker" brukar högljutt hävda att de önskar att fler varit skeptiska. Men varför angriper de och avfärdar de alltid varje skeptiskt bidrag?

De du kallar "skeptiker" brukar även påstå att de efterlyser bättre källkritik, och bättre källkritiskt sinne. Men källkritik är inte samma sak som att aningslöst acceptera versioner, utan någon egen förståelse överhuvudtaget.

De du kallar "skeptiker" brukar skryta med att de är pseudovetenskapens svurna fiender, och påstår att de gör allt för att bekämpa pseudovetenskap.
Men varför accepterar de då blint pseudovetenskapliga förklaringar?


Faktum är att det de du kallar "skeptiker" är allra allra mest rädda för är just skepticism. Det finns inget som skrämmer de du kallar "skeptiker" mer än om någon vågar sig på att peka på hål i olika officiella versioner. Visst ser de du kallar "skeptiker" också dessa hål - men det måste man enligt dem hålla tyst om - för man får inte lov att rubba den grundläggande världsuppfattningen hoss dem. "Vi måste lita på våra auktoriteter" säger de. Och det oavsett hur fel de än har ibland. De enda som får lov att påtala såna misstag är, enligt dem, bara de auktoriteter som är ännu större och okränkbara auktoriteter än övriga auktoriteter.

Men en riktig skeptiker vågar se de fel som kan finnas, och vågar analysera - och dessutom vågar påtala det. Oavsett hur än de bräkande fåren må reagera. En riktig skeptiker vågar även vara skeptisk mot sitt eget intresseområde, dvs en riktig skeptiker accepterar aldrig något som inte är korrekt, som inte följer logikens ramverk - och det oavsett hur lockande något än må kännas. En riktig skeptiker är alltid medveten om vilka konsekvenser något kan medföra, men även att en konsekvens också bara är en hypotetisk sådan vid avsaknad av bevis. Därför drar en sann skeptiker aldrig storslagna slutsatser som kräver blind tro. Sådant låter den äkta skeptikern de som du kallar "skeptiker" få behålla för sig själv. Den äkta skeptikern litar på de vetenskapliga metoderna, och låter aldrig sin tro på hur något måste vara styra över vad bevisen pekar på.
Citera
2015-03-06, 06:35
  #104
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Avslöjandet sker NU. Från världsbanken:
http://higherperspective.com/2015/02/world-bank.html

Karen Hudes var en viktig visselblåsare när hon ursprungligen avslöjade - eller snarare lyfte upp till världsmedia - att en liten, extrem liten, elit kontrollerar nästan hela världsekonomin. Det blev ju ganska omtalat, och det med rätta. Tyvärr stannade det upp där.

Och tyvärr blev Karen Hudes pga det också Helt utfrusen. Det är väl inte så konstigt med tanke på vad hon gjorde och vem hon var. Dvs att avslöja sånt gör man inte ostraffat.
Men en a konsekvenserna av att hon blev så tillintetgjord, så utfrusen, var ju att hon blev helt ensam. Och om man är ensam och utsätts för så starka påtryckningar från så mäktiga intressen - då ser man sig om efter vänner. Och de enda som stod med armarna öppna var konspirationsgökarna. De var de enda som välkomnade henne in i si värme. De blev hennes nya bästa vänner. Och vad gör an med sina bästa vänner? Jo, man influeras av dem, man lär sig av dem - man blir i mycket som dem. Särskilt om man förlorat hela sin självkänsla efter en så tung krasch som hon råkade ut för.
Därför är det knappast underligt att hon idag säger de allra mest knäppa saker, från att USAs militär hade gjort myteri och planerade atombomba Carolina som False Flag, men misslyckades och bombade istället havet så att tusentals fiskar spolades upp på stranden - och Obama sparkade två generaler ... till detta här med att det finns utomjordingar i makteliten. Och allt möjligt däremellan.

Dvs Karen Hudes sa en gång något viktigt, men idag är hon förstörd.

Så detta fallet med Karen Hudes är lite intressant, på två sätt. Ett psykologiskt, som jag ovan beskrev om hur personer som blir utestängda från sina liv vänder sig till, och blir, just det som motståndarna först anklagade henne för. I detta fallet konspirationsnöt.
Det finns andra liknande exempel från tex Sverige. Där offentliga personer utan tidigare högerextrem eller konspiratorisk agenda, kommit att bli just det - men först efter att först ha blivit anklagade i mediala jättedrev som frös ut dem totalt. De blev ensamma och vände sig till de enda som stod med armarna ute, och blev som dem. Trots att inget tidigare tytt på såna åsikter.

Det andra intressanta är mer konspiratoriskt. Dvs hon angrep och avslöjade den absoluta makteliten i världen - och hon förlorade allt, blev helt ensam och tillomed blev en konspirationstokkärring. Självklart hade hennes fiender ett intresse av att avväpna henne, förstöra hennes trovärdighet. Och det skedde. Hon har inte trovärdighet. Inget dåligt karaktärslönnmord precis ... Hur gjorde de?
Citera
2015-03-06, 09:15
  #105
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Aha - det är alltså här vi förstår dig.
Dvs du menar alltså, precis som ajg alltid sgt, att vi måste acceptera allt auktoriteter säger. Ingen får lov att kritisera eller kommentera en auktoritet enligt dig.
Nu kom du äntligen fram och erkände dig vara en blind auktoritetstroende fanatiker.
Hur känns det att inte kunna tänka en enda självständig tanke?
Hur känns det att inte ha lärt dig argumentera för en egen åsikt?
Hur känns det att inte veta hur man ska motivera varför man har en åsikt?
Hur känns det att bara vända magen i vädret och acceptera precis allt möjligt - bara det komemr från en auktoritet.

I Europa är det inte mer än runt 20% av alla påstådda alienobservationer som beskrivs ungefär som Greys (och då är alla sorter räknade, långa, korta, allt som påminner om de sk greys) .. I USA strax under 45%, I Canada däremot - 90%, men de har ju å andra sidan en f.d. Försvarsminister som påstår att greys finns.. Så var har du det där massiva globala men ändå av media och auktoriteter opåverkade stödet för greys? Det finns uppenbarligen inte annat än i dina önskedrömmar.
Till skillnad från dig så har jag, som oftast, även en källa: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Grey_alien
Citera
2015-03-06, 10:29
  #106
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
I Europa är det inte mer än runt 20% av alla påstådda alienobservationer som beskrivs ungefär som Greys (och då är alla sorter räknade, långa, korta, allt som påminner om de sk greys) .. I USA strax under 45%, I Canada däremot - 90%, men de har ju å andra sidan en f.d. Försvarsminister som påstår att greys finns.. Så var har du det där massiva globala men ändå av media och auktoriteter opåverkade stödet för greys? Det finns uppenbarligen inte annat än i dina önskedrömmar.
Till skillnad från dig så har jag, som oftast, även en källa: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Grey_alien
Så du håller alltså med om att "Greys" verkligen ÄR den vanligaste versionen?
Det intrycket får iaf jag av det du redovisar. "Greys" är ju enligt siffrorna den version som "fått högst staplar". Av allt som rapporterats är det "greys" som utkristalliserats som den normale utomjordingen.

Däremot står inget om övriga sorter. Men de utgör alltså den huvudsakliga majoriteten av "vittnesmålen" från dessa abductees alltså. Sett från ett normalt rättspsykologiskt perspektiv hade det varit naturligt om ca hälften av en större grupp gjort en korrekt beskrivning, medan resten skiljde sig. Att vi männisor har problem med att minnas helt rätt alltid är ju väl känt. Därför är det ju verkligen intressant att så många som nästan hälften ändå var eniga. Det ger en viss tyngd från det perspektivet.
Det går inte att nations-bestämma så som de gör på den sidan. Man borde istället lagt samman och räknat ut medianen. Då hade vi fått en bättre, mer talande siffra.

Det finns mer att lägga in. Tex hur såg frågeformulären ut? frågande man bara om det var "greys", eller svarade alla dessa självständigt med ordet "greys". Eller beskrev de ett utseende som faller inom "greys-modellen"?
Skillnaden mellan länderna. Det kan, beroende på ovanstående, ha en delförklaring i hur vanligt namnet och figuren är i det allmänna nationella medvetandet. Dvs - om namnet "greys" användes av subjekten, och då på eget initiativ.

Men i vilket fall som helst så visade du ju att "greys" är den vanligaste versionen, den mest välkända, den mest igenkända. "Normal-Alien" alltså. Det är så han ser ut.


Hur hade det sett ut om det int hade stämt? Jo, då hade fördelningen olika svar aldrig lyckats skapa en stapel, och särskilt inte en stapel som var så hög, median runt 40 - 50%.
Även om alla dessa länder bara hade lyckats få fram varsin 10% stapel så hade det varit anmärkningsvärt. Dvs att 1+%, helt oberoende, skulle samsas om en och samma utseendemodell - det är långt över slumpen som du vet. Och här har vi som du själv redovisade en mycket högre stapel.

Jag tror inte riktigt detta blev hur du tänkt dig, men sen så kanske du glömde att jag har statistisk bakgrund.


Om de versioner filmer visar hade påverkat så mycket som du, och folktramsforskaren, påstod, så hade De versionerna varit de enskilt störst urskiljbara. Och man hade även kunnat se korrelationer med deras respektive popularitet.

Men nu handlade den sidan om abductees, en grupp jag inte direkt varit särskilt intresserad av som du vet. Men nu får jag nog ta och ändra uppfattning. Jag menar, statistik talar för sig själv.
Nej, jag trodde verkligen inte det. Inte alls måste jag erkänna. Det stör mig något ... ganska mycket faktiskt.
Citera
2015-03-06, 11:45
  #107
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Jag har redan kommenterat det - i den aktuella tråden.
Du kunde kanske besvara mina frågor någon gång istället för att bara spela allan?


Nu tror jag att ditt närminne totalt gått sönder. Du har (föga förvånande) INTE svarat på mina frågor i den aktuella tråden!

Hur vore det om du för en gångs skull kunde erkänna att du är ute på alldeles för djupt vatten och att du totalt saknar kunskap om det ämne du försöker diskutera?!

Du är så pass okunnig så dina frågeställningar helt saknar relevans och verklighetsanknytning.

Kom ner från dina höga hästar och sluta spela Allan inför en gapskrattande publik som ser igenom din okunskap.
Citera
2015-03-06, 11:50
  #108
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Jag tror inte riktigt detta blev hur du tänkt dig, men sen så kanske du glömde att jag har statistisk bakgrund.


Säg den "bakgrund" du inte påstår dig ha. Googles sökmotorer överhettar snart p,ga ditt frenetiska sökande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback