Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 15:19
  #673
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Finns många skäl att de kan tappa målsökningen - t.ex. en så enkel sak som att de vill titta på något annat.. När man har radarn låst på ett objekt så fokuseras hela kraften dit - och man får en mycket sämre radartäckning på övriga omgivningen. Det händer, vad jag läst på nätet, även att man tappar objekt ofrivilligt - exempelvis när de är långt bort, när de håller konstant hastighet och kurs i förhållande till "jagande" flyget, eller när objektet gör en kraftig gir.
Det man verkligen kan ifrågasätta i Nimitzfilen är väl varför de klippt filmen just där... Vad hände sen? Gled det iväg? Fångade man upp objektet igen i radarlåset?
Njae...
Det blir lite av en halmgubbediskussion att resonera kring att de kanske ville titta på något annat.
Håller du inte med om det?

Vi pratar här om en spanings/interventions -rote där han har sin rotetvåa över sig som skall hålla koll över omgivningen och informera om det är något som måste adresseras.

De har som uppdrag att om möjligt identifiera föremålet och jag tror inte att de vart distraherade av något annat som ett fritidsflyg t.ex. De är väl medvetna om att det är något väldigt ovanligt de förföljer så jag finner det helt uteslutet att de inte höll 110% uppmärksamhet på föremålet.

Vidare är det kanske världens mest sofistikerade målsökningsradar som sitter i det flygplanet och det har en uppgift och det är att låsa och följa målet som valts. Det krävs rätt extrema manövrar vad jag förstått för att komma undan en sådan låsning. Så nej, det håller inte imho.

Angående klippningen så är det en väldigt valid fråga.
Rimligen borde ju piloten gjort nödvändiga korrigeringar för att fånga in objektet igen i radarlåsningen men av detta får vi inget se. Kanske för att man pressar planet till det yttersta och kan därför röja dess prestanda, vem vet?

Och var finns filmen från rotetvåans radar?
Det är väl han som påpekar att det är flera objekt i luften samtidigt?

Hur som helst så lämnar filmen en massa frågor obesvarade.
Vi får hoppas att politikerna sätter lite mer press på militären att lämna ut mer material.
För just nu känns det lite som att man gått på finrestaurang och blivit serverad något underbart gott i form av en miniatyrportion av något man velat få serverat på en pizzatallrik med tillhörande mängd mat...
__________________
Senast redigerad av MeanME 2018-01-19 kl. 15:26.
Citera
2018-01-19, 16:02
  #674
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Njae...
Det blir lite av en halmgubbediskussion att resonera kring att de kanske ville titta på något annat.
Håller du inte med om det?

Vi pratar här om en spanings/interventions -rote där han har sin rotetvåa över sig som skall hålla koll över omgivningen och informera om det är något som måste adresseras.

De har som uppdrag att om möjligt identifiera föremålet och jag tror inte att de vart distraherade av något annat som ett fritidsflyg t.ex. De är väl medvetna om att det är något väldigt ovanligt de förföljer så jag finner det helt uteslutet att de inte höll 110% uppmärksamhet på föremålet.

Vidare är det kanske världens mest sofistikerade målsökningsradar som sitter i det flygplanet och det har en uppgift och det är att låsa och följa målet som valts. Det krävs rätt extrema manövrar vad jag förstått för att komma undan en sådan låsning. Så nej, det håller inte imho.

Angående klippningen så är det en väldigt valid fråga.
Rimligen borde ju piloten gjort nödvändiga korrigeringar för att fånga in objektet igen i radarlåsningen men av detta får vi inget se. Kanske för att man pressar planet till det yttersta och kan därför röja dess prestanda, vem vet?

Och var finns filmen från rotetvåans radar?
Det är väl han som påpekar att det är flera objekt i luften samtidigt?

Hur som helst så lämnar filmen en massa frågor obesvarade.
Vi får hoppas att politikerna sätter lite mer press på militären att lämna ut mer material.
För just nu känns det lite som att man gått på finrestaurang och blivit serverad något underbart gott i form av en miniatyrportion av något man velat få serverat på en pizzatallrik med tillhörande mängd mat...

Jag tror du blandar ihop filmerna lite. Det finns inga kommentarer eller ljudspår till denna film, det är inte heller fråga om 2 flygplan utan 5 eller 6 beroende på var man läser. Det du tänker på är nog den andra filmen/händelsen - den som kallas "Gimbal" där man kan höra piloterna prata, och att de nämner just fler objekt..

Att tappa radar lock verkar dock rätt vanligt när man letar runt på nätet, men jag vill inte uttala mig om varför de inte behåller låsningen i denna film - om det är ett aktivt val, kackiga radarekon eller något helt annat är omöjligt att veta innan man får sammanhanget bättre förklarat.
Citera
2018-01-19, 16:15
  #675
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tror du blandar ihop filmerna lite. Det finns inga kommentarer eller ljudspår till denna film, det är inte heller fråga om 2 flygplan utan 5 eller 6 beroende på var man läser. Det du tänker på är nog den andra filmen/händelsen - den som kallas "Gimbal" där man kan höra piloterna prata, och att de nämner just fler objekt..

Att tappa radar lock verkar dock rätt vanligt när man letar runt på nätet, men jag vill inte uttala mig om varför de inte behåller låsningen i denna film - om det är ett aktivt val, kackiga radarekon eller något helt annat är omöjligt att veta innan man får sammanhanget bättre förklarat.
Det kan vara så att jag blandar ihop filmerna.
Citera
2018-09-22, 21:02
  #676
Medlem
volvo 240s avatar
Det vore snarare väldigt väldigt konstigt om det faktiskt visar sig att vi är helt ensamma här i universum. Vi har ju inte ens koll på allt liv på jorden. och vad är det, max5% av haven som är utforskade. Se hur enormt många olika livsformer det finns bara på våran lilla fjuttplanet. Betänk sedan att det bara i FVintergatan finns felra biljoner planeter.. Och sen hundratals miljarder andra galaxer. Lägg sen till tiden att vi och annat liv ska ha tillfälligheten att leva samtidigt och dessutom stöta på varandra för att vi letat lite de senaste 50 åren.
Citera
2018-11-07, 02:35
  #677
Medlem
E-Mac.s avatar
En gång i tiden visste man inte att Pluto fanns, men sedan fanns den en dag. Bara för att man inte bevisat att utomjording finns betyder inte att de aldrig någonsin kan finnas. Du kan helt enkelt inte bevisa att utomjording inte finns, men vi kan inte heller bevisa att utomjording finns, än så länge. Så det blir fel att anta det ena eller det andra.
Citera
2018-11-07, 03:01
  #678
Medlem
Jag vet att det finns utomjordingar, för jag har sett ett UFO. Satt ute i somras och svalkande mig, satt i min strandstol och titta på stjärnorna. När ett gult/orange lysande klot åkte över himmelen. Tänkte först att det var en satellit men då åkte den zikzak två gånger, innan den gjorde en 180 sväng och accelerade och farten ökade hela tiden tills den försvann över mitt hustak.

Sen tycker jag att man är ganska så korkad om man tror att vi är ensamma i universum eller för den delen i Vintergatan.
Citera
2018-11-07, 03:14
  #679
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSolarium1984
Det finns inte ett enda bevis på att ufon besökt jorden enligt personal på Seti och Nasa i en artikel jag läste igår förutom massa fejkvideos och nutcases i USA (alltid) som supit till lite för mycket.

Det allra mest avgörande beviset är att Seti har avlyssnat rymden och olika stjärnkonstellationer i mer än 50 år utan att ha hört ett smack. Nu kräver dom mer stålar för att sätta upp tusentals fler radioteleskåp och påstår dom kommer hitta liv inom 20 år.

Om avancerat liv är hyffsat vanligt runt om i vår galax och andra galaxer så hade det funnits massvis av civilisationer i rymden och vi hade hört någonting iaf. Vi pratar om tidsrymder på miljoner t om miljarder år som andra civilisationer kan utveclats före vår egen och signalerna haft god tid på sig att förflytta sig runt om i galaxen.
Det enda vi hör är bakgrundsbrus och pulsar ljud. En enda gång har dom snappat upp Wow! signalen utan att hört den något mer. Säkert något felaktigt instrument.

Face it, we are alone och folk som tror på utomjordingar, andra civilisationer och ufon är nutidens tomtar och troll troende.

Du verkar inte ha tänkt till riktigt.

Det finns bevis för civilisationer på jorden som inte går att förklara med dagens arkeologi och tidsbestämning. Varför handlar alla religiösa och historiska skrifter om "gudar" från rymden och olika stjärnor ? Ofta med beskrivningar av flygande luftskepp t.o.m bibeln och koranen har dessa.

Att SETI inte hittat något ännu kan ju bero på att de inte ens lyssnat av 1% ännu..

Vår radioteknik är 100 år gammal.. Hur vet du att "utomjordingarna" kontaktar oss just nu och inte för 500 eller 2000 år sedan ? eller om 500 eller 1000 år från nu ? Vår teknik är förmodligen även ganska värdelös då det förmodligen krävs bättre sätt än radio med primitiva radiovågor för att kommunicera över de gigantiska avstånden.. Inte kul att vänta på svar 6 år på en mening från närmsta stjärna.
Vi använder förmodligen helt fel teknik.

Läs på lite vad gäller de lite mer seriösa upptäckterna. Du kan börja med att förklara "Puma Punku" som ingen annan har haft vettiga förklaringar till. Ta även en koll på Veda böckerna.
Citera
2018-11-07, 07:42
  #680
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
En gång i tiden visste man inte att Pluto fanns, men sedan fanns den en dag. Bara för att man inte bevisat att utomjording finns betyder inte att de aldrig någonsin kan finnas. Du kan helt enkelt inte bevisa att utomjording inte finns, men vi kan inte heller bevisa att utomjording finns, än så länge. Så det blir fel att anta det ena eller det andra.
Konstig jämförelse. Eftersom vi visste att planeter finns, så är det inte så långsökt att det skulle finnas fler. Vi vet inte om det finns utomjordingar som besökt jorden.
Vad skulle ett bevis på att utomjordingar inte finns, bestå av?
Citera
2018-11-07, 14:56
  #681
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Konstig jämförelse. Eftersom vi visste att planeter finns, så är det inte så långsökt att det skulle finnas fler. Vi vet inte om det finns utomjordingar som besökt jorden.
Vad skulle ett bevis på att utomjordingar inte finns, bestå av?

Ett bevis på att inte utomjordingar finns kan bestå av att man bevisar att liv inte kan vara möjligt under de livsvillkor som de då skulle behöva leva under, ett exempel är solen, där kan man bevisa att ingen kan leva. Och så går man vidare med varje ställe i universum, utom tomrummet i rymden eftersom det inte skapas något liv ur ingenting, inte vad jag vet iallafall.
Planeter visste vi fanns, men inte Pluto tills den upptäcktes. Vi vet också om att liv finns, så samma resonemang som du för skulle kunna sägas som en självklarhet om man sedan upptäcker utomjordiskt liv.
Citera
2018-11-07, 17:45
  #682
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Ett bevis på att inte utomjordingar finns kan bestå av att man bevisar att liv inte kan vara möjligt under de livsvillkor som de då skulle behöva leva under, ett exempel är solen, där kan man bevisa att ingen kan leva. Och så går man vidare med varje ställe i universum, utom tomrummet i rymden eftersom det inte skapas något liv ur ingenting, inte vad jag vet iallafall.
Förklara gärna hur det går till i praktiken att besöka varje ställe i universum.

Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Planeter visste vi fanns, men inte Pluto tills den upptäcktes. Vi vet också om att liv finns, så samma resonemang som du för skulle kunna sägas som en självklarhet om man sedan upptäcker utomjordiskt liv.
Visst, men nu skrev jag ”utomjordingar som besökt jorden”. Att det finns liv på andra ställen i universum är förstås en möjlighet.
Citera
2018-11-08, 00:07
  #683
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Förklara gärna hur det går till i praktiken att besöka varje ställe i universum.

Lättast är att använda teleskop, men i teorin kan man nog besöka varje ställe fysiskt.

Citat:
Visst, men nu skrev jag ”utomjordingar som besökt jorden”. Att det finns liv på andra ställen i universum är förstås en möjlighet.


Man kanske inte har ha bevisat det, eller så har man det, men av olika anledningar så vill man inte visa upp bevisen till allmänheten. Många tror att allting som bevisats automatiskt blir till allmänhetens kännedom, men det tror inte jag. Och då tror alla att utomjordiskt liv som besökt oss inte har hänt för att de inte vet något om det, men det kan ha skett, kanske flera gånger också, det är bara det att man inte har fått kännedom om det. Så ditt antagande verkar vara att du får ta del av full information om precis allt, medans mitt antagande är delvis tvärtom.
Citera
2018-11-08, 07:27
  #684
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Lättast är att använda teleskop, men i teorin kan man nog besöka varje ställe fysiskt.
Teleskop visar bara det som går att se från teleskopet.
Frågan var hur det skulle gå till i praktiken, det kanske tar oändlig tid att undersöka om någon av alla (oändligt antal?) existerande livsformer finns på alla platser i universum.
Som jag ser det är det omöjligt att bevisa att det inte finns utomjordiskt liv.

[quote=E-Mac.|65765847Man kanske inte har ha bevisat det, eller så har man det, men av olika anledningar så vill man inte visa upp bevisen till allmänheten. Många tror att allting som bevisats automatiskt blir till allmänhetens kännedom, men det tror inte jag. Och då tror alla att utomjordiskt liv som besökt oss inte har hänt för att de inte vet något om det, men det kan ha skett, kanske flera gånger också, det är bara det att man inte har fått kännedom om det. Så ditt antagande verkar vara att du får ta del av full information om precis allt, medans mitt antagande är delvis tvärtom.[/QUOTE]
Med det resonemanget kan man ju diskutera om osynliga rosa enhörningar finns (infoga oändligts antal icke-falsifierbara entiteter hör), men de hålls hemliga av frimurare/reptil-eliten/Illuminati osv. Det kanske är så att det inte hemlighålls något, det kan vara så enkelt att utomjordingar inte varit på jorden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback