Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-14, 14:15
  #577
Medlem
-Sulan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag har ägnat mig en hel del åt Phi och gyllene snittet. Fraktaler och holistiskt tänk är inte heller det obekant för psilosofen, så du behöver inte ge mig fler exempel på mönster som står att finna i naturen, det är inte det jag frågar efter. Det hör inte heller till trådens ämne. Vad jag efterfrågar är snarare ett destillat än en expansion, alltså inte ett utvecklande av din världsåskådning utan något konkret och handfast.

Allt roterar.
Citera
2017-04-14, 14:16
  #578
Medlem
-Sulan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast det där är bara en illustration från en BBC-film från 2005, från en BBC-film som heter "UFO - the secret evidence". Filmen finns överhuvudtaget inte innan 2005 och inga andra filmer från 1952 finns heller på denna påstådda händelse.

Källor på det. Så du menar på fullt allvar att militären och artiklar i filmen är nutida? Tror det är du som är från 2005.
Citera
2017-04-14, 14:24
  #579
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Sulan-
Källor på det. Så du menar på fullt allvar att militären och artiklar i filmen är nutida? Tror det är du som är från 2005.

Det är den "blåaktiga" filmen som Pablo länkade (den som föreställer UFO'n runt vita huset) som är från 2005.

Det säger de t.o.m. i filmen som Pablo länkade nu när jag tittar efter - så Pablo tror nog inte heller på den
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-04-14 kl. 14:33.
Citera
2017-04-14, 15:13
  #580
Medlem
-Sulan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast det där är bara en illustration från en BBC-film från 2005, från en BBC-film som heter "UFO - the secret evidence". Filmen finns överhuvudtaget inte innan 2005 och inga andra filmer från 1952 finns heller på denna påstådda händelse.

Istället för amatöranalys behövs proffsbedömning av originalfilmen. Finns även hur många vittnen som helst från den tiden då människan inte hade så avancerad teknik.
Citera
2017-04-14, 15:18
  #581
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Sulan-
Istället för amatöranalys behövs proffsbedömning av originalfilmen. Finns även hur många vittnen som helst från den tiden då människan inte hade så avancerad teknik.

Som jag skrev tidigare - och som de säger i filmen vi diskuterar - så finns det ingen originalfilm...
Citera
2017-04-16, 16:23
  #582
Medlem
-Sulan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Som jag skrev tidigare - och som de säger i filmen vi diskuterar - så finns det ingen originalfilm...

Bevisa något att det inte finns är bland det svåraste att ge sig på. Förlitar mig knappast på en dönicke i en video som hävdar sina åsikter. Andras analys av filmen ger helt annorlunda resultat. Verkar som folk letar detaljer vilka stödjer vad de vill framföra. Hur som helst är incidenterna över Washington välkända av många och har inte fått någon vettig förklaring.
Citera
2017-04-16, 16:56
  #583
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Sulan-
Bevisa något att det inte finns är bland det svåraste att ge sig på. Förlitar mig knappast på en dönicke i en video som hävdar sina åsikter. Andras analys av filmen ger helt annorlunda resultat. Verkar som folk letar detaljer vilka stödjer vad de vill framföra. Hur som helst är incidenterna över Washington välkända av många och har inte fått någon vettig förklaring.

En dönicke i en film?? Ingen förekomst av den här filmen finns innan den här animering gjordes till bbc-filmen.. Hittar du samma film med tidigare datum kan vi börja prata om saken igen, men det går ju inte...
Citera
2017-04-21, 04:13
  #584
Medlem
mryangs avatar
Sulan - Din poäng att eventet 1952 verkligen skedde och att det var "ovanligt" har uppfattats. (Jag medhåller)

Snake - Din poäng att videon i själva verket är CGI av BBC har uppfattats. (Jag medhåller)

Klyva ved om VIDEON är därför slöseri med tid. Frågan som bör ställas är;

1. Var eventet 1952 verkligt? Hände det verkligen?
2. Vad var det?

Mitt svar:
1. Ja
2. Det var "made by humans".
Citera
2017-04-21, 04:26
  #585
Medlem
mryangs avatar
Jag har en "high level" insider som säger att inom ett år kommer det avslöjas att vi har människor på Mars. Det framkom inte om det kommer att avslöjas att vi har varit på Mars länge, men avslöjandet kommer inte att ske via officiella kanaler (NASA, US GOV etc.) så vi får se hur det mottas.

EDIT: Min poäng är att OM detta avslöjas hoppas jag att människor i allmänhet förstår att vi kom inte dit av egen kraft.
Citera
2017-04-21, 12:10
  #586
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Jag har en "high level" insider som säger att inom ett år kommer det avslöjas att vi har människor på Mars. Det framkom inte om det kommer att avslöjas att vi har varit på Mars länge, men avslöjandet kommer inte att ske via officiella kanaler (NASA, US GOV etc.) så vi får se hur det mottas.

EDIT: Min poäng är att OM detta avslöjas hoppas jag att människor i allmänhet förstår att vi kom inte dit av egen kraft.
En icke namngiven insider tillkännager att ett inofficiellt 'avslöjande' kommer inom ett år, påstår en anonym användare på flashback
Citera
2017-04-21, 14:50
  #587
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
En icke namngiven insider tillkännager att ett inofficiellt 'avslöjande' kommer inom ett år, påstår en anonym användare på flashback

Vi väntar och ser.

OT - Anonym användare på Flashback är en användare med fake namn och fake avatar. Jag är inget av dem.
Citera
2017-04-21, 16:33
  #588
Medlem
perra420s avatar
hur stort är universum svar jävligt stort så sannolikheten att det finns något liv på nån annan planet är ganska stor så vrfr s´kulle det ej kunna finnas utomjordiskt liv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback