Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-28, 13:18
  #841
Medlem
timpanis avatar
En annan bra ursäkt från Sara, när hon skulle förklara skillnaden mellan att hon själv hånglade med Josses ex Johannes och att Bella sov på hotell med Josses ex David:

"Jag och Johannes stod inte inför ett val att sova på hotell".

Citera
2015-05-28, 13:20
  #842
Medlem
timpanis avatar
Ytterligare en bra ursäkt från Sara, när Bella ifrågasätter varför hon lägger sig i hennes och Josses gräl:

"Jag måste ju få stå upp min kompis!"

Citera
2015-05-28, 14:02
  #843
Medlem
Har inte följt serien, så undrar vem som vann och hur stor prissumman var?
Citera
2015-05-28, 14:12
  #844
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
Väldigt sorgligt att se detta program, ännu sorgligare att målgruppen är unga tjejer

Sorgligt att detta sänds, Kanal11/SBS Discovery Media utnyttjar unga människor, vad är det för äckliga människor som äger dessa kanaler?

Kan inte annat än att hålla med. Vidrigt är vad det är.
Citera
2015-05-28, 16:23
  #845
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscargrondahl
Har inte följt serien, så undrar vem som vann och hur stor prissumman var?

Prissumman består av en garanterad plats som C-kändis för ett tag.
Citera
2015-05-28, 16:44
  #846
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscargrondahl
Har inte följt serien, så undrar vem som vann och hur stor prissumman var?

Prissumman består av en garanterad plats som C-kändis för ett tag.
Citera
2015-05-28, 17:15
  #847
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_


Anmärkningsvärt är ju också hur tjejer leker med killars känslor. Sett flera par där tjejen kan behandla sin kille som skit. Något typ av feministiskt urval att produktionen vill lyfta fram "starka kvinnor" som ska sticka ut och ta plats så de har överseende med beteenden som inte hade varit OK om det varit en kille?

Tror det blossat upp en debatt om mobbning och könsroller om rollerna varit omvända: att killarna betett sig lika svinigt som tjejerna gjort mot andra deltagare i PH och EOTB.

Håller med. Det ligger i tiden att "låta tjejer vara tjejer" och "ta plats". Folk räds och undviker att kritisera tjejer och kvinnor. Detta leder till ouppfostrade snorungar som tror dom styr världen och kan komma undan med vad som helst. Kanske finns en evolutionär anledning till patriarkat? Man börjar ju fundera iaf när man sett ex on the beach.
Citera
2015-05-28, 17:22
  #848
Medlem
VVCs avatar
Finns avsnitt 22 ute? Har sett fram till 21 men verkar inte hitta fler.
Citera
2015-05-28, 17:27
  #849
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Finns avsnitt 22 ute? Har sett fram till 21 men verkar inte hitta fler.

kanal11play
Citera
2015-05-28, 18:10
  #850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Ytterligare en bra ursäkt från Sara, när Bella ifrågasätter varför hon lägger sig i hennes och Josses gräl:

"Jag måste ju få stå upp min kompis!"

Oskönast med Sara är att hon hittar på förskönande och fina ord om sitt eget beteende.

Att skrika på andra människor och kalla dem fittor, horor o.s.v. är i hennes bok att "våga säga vad man tycker" eller "ha en åsikt".

Hur skulle t.ex. en arbetsplats fungera om alla skriker på varandra och du aldrig tänker på HUR du uttrycker dig? Sara kallar ofta folk efterblivna men det är ju hennes egna avsaknad av empati, svårigheter att läsa in sociala koder och uttalade ovilja mot att anpassa sig till en grupp människor som kraftigt avviker från normen. Att inte fungera i diverse sociala sammanhang genom att bara köra sitt eget race utan att läsa av eller känna in andra människor är liksom symptom på olika diagnoser.
Citera
2015-05-28, 18:18
  #851
Medlem
Sett ett halv avsnitt (stod inte ut mer) men det känns som Paradise Hotel, ser likadant ut!

Dock följer jag inte paradise hotel så jag vet inte vad exakt det går ut på heller.
Citera
2015-05-28, 19:57
  #852
Medlem
timpanis avatar
Jag minns när Bella kom in och berättade om sitt jobb som modell. När resten skulle berätta vad de jobbade med blev det en bisarr skrytfest, särskilt från Sara:

"Jag är liksom Telenors bästa säljare. Så att..."

Vem säger så?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback