• 12 597 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 644 inlägg
  • 1
  • 2
2015-03-02, 05:29
Medlem
hermanmelvins avatar
Tja fan!

Nu ska ni få något att bita i - jag får ont när jag röker. Motsägelsefullt, right? 100% säker på att det inte är inbillning. Röker i snitt 2-3 kvällar/månad och har gjort så i 7 år. Var en rökakväll för ca 6 år sen då det helt jävla plötsligt blev jävligt skumt i nacken, en krampaktig känsla. Sen dess har den känslan härjat i min kropp i perioder, känner alltid av den men i olika grad. Det kan bli överväldigande ibland men oftast är det inga större problem, men ibland slår det till.

Är inte i bara i nacken längre utan har successivt "spridit" sig till fler av kroppen, främst de muskler och leder jag använder/anstränger mest i vardagen, det är som att min smärtgräns sänks kraftigt och jag blir spänd som fan. Blir känsligare för allt. Det kan t.ex. bli jävligt jobbigt att cykla då jag kan få så redigt ont i röven, som "sockerdricka" (domning) blandat med rejäl smärta, men inte som mjölksyra. Cyklar dagligen och har inga problem alls annars.

Lever ett sunt liv, ickerökare och brukar inga övriga droger än weed, har vissa allergier men i övrigt inga sjukdomar.

Funderingar kring detta mottages med stor tacksamhet!
Citera
2015-03-02, 05:40
Medlem
plasticitets avatar
Låter som du ska lägga ner rökat om du inte tål det. Kan bara vara så enkelt att du inte tål det din kropp säger i från.
Citera
2015-03-02, 05:54
Medlem
hermanmelvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Låter som du ska lägga ner rökat om du inte tål det. Kan bara vara så enkelt att du inte tål det din kropp säger i från.
Tack för svaret, förstod att dylika förslag skulle komma. Well, frågan är hur kroppsligt skadligt det egentligen kan vara. Alla är vi olika och reagerar olika, men substansen i sig verkar ju generellt sett tämligen harmlös. Efter så lång tid med problemet så känner jag mig övertygad om att detta inte påverkar min kropp negativt på sikt, eller ger något komplikation i övrigt. Finns det risk för liv eller långvariga komplikationer i övrigt vore det dock inget snack.

Jag tror det är stressrelaterat på nåt vis, eller något liknande. De gånger jag inte rökt hemma utan t.ex. varit på semester så har det alltid varit mycket mindre av det här, vilket tyder på att det inte är någon form av "överkänslighet". Samma de gånger jag är som mest avslappnad. Känner heller aldrig något när jag druckit lagom mängd alkohol, varken under eller efter ruset.
Senast redigerad av hermanmelvin 2015-03-02 kl. 05:58.
Citera
2015-03-02, 06:07
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hermanmelvin
Tack för svaret, förstod att dylika förslag skulle komma. Well, frågan är hur kroppsligt skadligt det egentligen kan vara. Alla är vi olika och reagerar olika, men substansen i sig verkar ju generellt sett tämligen harmlös. Efter så lång tid med problemet så känner jag mig övertygad om att detta inte påverkar min kropp negativt på sikt, eller ger något komplikation i övrigt. Finns det risk för liv eller långvariga komplikationer i övrigt vore det dock inget snack.

Jag tror det är stressrelaterat på nåt vis, eller något liknande. De gånger jag inte rökt hemma utan t.ex. varit på semester så har det alltid varit mycket mindre av det här, vilket tyder på att det inte är någon form av "överkänslighet". Samma de gånger jag är som mest avslappnad. Känner heller aldrig något när jag druckit lagom mängd alkohol, varken under eller efter ruset.
hmm ok, kan det inte vara ångest symtom, jag själv får ont i kroppen vid ångest och röker jag en holk vilket jag inte tål så förvärras min ångest samt ledvärk.
Citera
2015-03-02, 07:03
Medlem
pickledonions avatar
Varför röker du gräs om du inte mår bra av det? Låter ju lite kontraproduktivt.
Citera
2015-03-02, 08:22
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hermanmelvin
Tja fan!

Nu ska ni få något att bita i - jag får ont när jag röker. Motsägelsefullt, right? 100% säker på att det inte är inbillning. Röker i snitt 2-3 kvällar/månad och har gjort så i 7 år. Var en rökakväll för ca 6 år sen då det helt jävla plötsligt blev jävligt skumt i nacken, en krampaktig känsla. Sen dess har den känslan härjat i min kropp i perioder, känner alltid av den men i olika grad. Det kan bli överväldigande ibland men oftast är det inga större problem, men ibland slår det till.

Är inte i bara i nacken längre utan har successivt "spridit" sig till fler av kroppen, främst de muskler och leder jag använder/anstränger mest i vardagen, det är som att min smärtgräns sänks kraftigt och jag blir spänd som fan. Blir känsligare för allt. Det kan t.ex. bli jävligt jobbigt att cykla då jag kan få så redigt ont i röven, som "sockerdricka" (domning) blandat med rejäl smärta, men inte som mjölksyra. Cyklar dagligen och har inga problem alls annars.

Lever ett sunt liv, ickerökare och brukar inga övriga droger än weed, har vissa allergier men i övrigt inga sjukdomar.

Funderingar kring detta mottages med stor tacksamhet!

Skulle kunna vara en autoimmun sjukdom. Jag tycker du skall höra av dig till en läkare. Speciellt om det sprider sig utan att du röker.
Just autoimmuna sjukdomar är lite tveeggade när det gäller endocannabinoidsystemet.
Citera
2015-03-02, 16:12
Medlem
porrmaffians avatar
Är tämligen säker på att inte "smärtorna" är relaterat till ditt cannabisrökande. Har du provat att hålla uppe några månader till ett halvår för att se om smärtorna försvinner?
Citera
2015-03-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Varför röker du gräs om du inte mår bra av det? Låter ju lite kontraproduktivt.

För att cannabis är en drog och hen är beroende.
Citera
2015-03-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Mo
För att cannabis är en drog och hen är beroende.

Måste ju vara ett jävla starkt beroende av att röka 2-3 gånger i månaden
Citera
2015-03-02, 18:24
Medlem
Cannabis kan definitivt göra att du får ont! Jag har nervsmärtor efter en olycka och det är 100 % att viss cannabis gör att jag får mer smärta. Jag har kommit fram till att cannabis med mycket tbc och lite cbd är värst. Jag har under åren provat 100 tals olika sorters weed och hasch och för mig funkar 10 % smärtlindrande 40 % ökar smärtan och 50 % gör ingen skillnad. Har läst på om detta fenomen och det verkar generellt som cbd är kramplösande medans tbc kan du bli spänd av. För mig känns det som mer indica än sativa är bättre för smärtan. Här i Sverige finns det ju inte så många olika sorter att välja på, man får ta det som finns helt enkelt... Förhoppningsvis blir cannabis lagligt inom en snar framtid då kommer det bli perfekt att kunna välja dom strainsen som funkar bäst för varje individ.
Citera
2015-03-02, 18:26
Medlem
Testat att röka, och då till 100% tillåta dig att känna obehaget? In i djupet
Citera
2015-03-02, 23:26
Medlem
erkkfans avatar
Kan TS verkligen garantera att det var gräs han rökte och inte blev lurad på massa skit? Har hört om folk som får ont av att röka spice nämligen.
Citera
  • 1
  • 2