Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-03-02, 19:26
  #25
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodsElite
Varför skulle det vara meningslöst, principen är den samma,

Vi kan ta exemplet här på flashback, en "TS" står och håller ett tal sedan kommer kommentarer direkt, Så som det annars blir i TV efter en demonstration av politiska "Experter" och "Proffstyckare".

Fast nu pratar jag om demonstrationer utomhus i den riktiga världen där du måste visa ditt ansikte och frysa om fötterna i regnet.
Demonstrationer på nätet tror jag påverkar väldigt lite förutom för tankesmedjor, räddhågsna politiker och kvällstidningarna.
Vill du få nåt gjort måste du ut på riktigt.
Citera
2015-03-02, 19:32
  #26
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Fast nu pratar jag om demonstrationer utomhus i den riktiga världen där du måste visa ditt ansikte och frysa om fötterna i regnet.
Demonstrationer på nätet tror jag påverkar väldigt lite förutom för tankesmedjor, räddhågsna politiker och kvällstidningarna.
Vill du få nåt gjort måste du ut på riktigt.

När det gäller spridningseffekt och påverkan så skulle jag snarare säga att det har större påverkan att få genomslag på internet än att vinna en fight i någon demonstration. Oavsett utkomsten i en fight i någon demonstration så påverkar det ju inte människor politiskt på något sätt.
Citera
2015-03-02, 23:42
  #27
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
När det gäller spridningseffekt och påverkan så skulle jag snarare säga att det har större påverkan att få genomslag på internet än att vinna en fight i någon demonstration. Oavsett utkomsten i en fight i någon demonstration så påverkar det ju inte människor politiskt på något sätt.

Politiker och tankesmedjor verkar ha nån form av övertro till sociala medier.
Men frågan är hur mycket de påverkar egentligen?
Twitterrevolution hit och dit, men det är först när folket står på torget som det händer något.
Känns mest som att det gynnar lata journalister och godtrogna foliehatter som aldrig läser mer än rubriken.
Dock ett utmärkt forum för propaganda.
Citera
2015-03-03, 17:14
  #28
Avstängd
GodsElites avatar
Ny PEGIDA demonstration och alla stannade hemma livrädda för att stå för sin åsikt öppet.
Citera
2015-04-26, 21:53
  #29
Medlem
wastedandlazys avatar
Varför fungerar protester öht?
"Oj, kolla, demonstrationer, det måste vi lyssna på" said no politiker ever

Ändå verkar de ha effekt. Varför väntar man på protester?

Är det inte bättre ha typ telefonundersökning först så slipper man protesterna?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback