Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-01, 22:56
  #1
Medlem
Beställde hem lite gel inför kommande hårda träningar och tävlingar och tittade lite närmre på hur man eventuellt kunde trycka ner priserna.

Hittade en hel del hemmabrygder som alla i stort sett innehåller samma basingredienser: maltodextrin, honung, sirap, agave(?), melass och salt.

Fick klart för mig nu att jag har betalat överpris för produkterna jag kommer få hem, men frågorna jag har gällande kommande hemmabrygder är:

- Något speciellt jag ska tänka på om jag vill ha BCAA i min gel?
- Är ingen större fan av honung, så vad för "nyttig" smaksättning kan man lägga till? Har funderat lite på acaipulver, men då skjuter priset iväg lite.
- Andra ingredienser för främst snabba men även långsamma kolhydrater?
- Vitaminer?

Om jag har missat något så ta gärna upp det! En snabbsök gav inte mycket gällande sportgel.
Citera
2015-03-02, 17:27
  #2
Medlem
TuffShizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
- Något speciellt jag ska tänka på om jag vill ha BCAA i min gel?
Ja, det finns inte i de hemmaingredienser du listade ovan, samt det smakar fan.

Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
- Är ingen större fan av honung, så vad för "nyttig" smaksättning kan man lägga till? Har funderat lite på acaipulver, men då skjuter priset iväg lite.
Acai är en ren marknadsföringsbluff, finns inget nyttigt med det. Det mesta du listade är ändå bara sockerlösning, så strunta helt enkelt i honungen.

Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
- Andra ingredienser för främst snabba men även långsamma kolhydrater?
Det finns inget billigt sätt att få långsamma kolhydrater i pulverform. Ät gröt.

Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
- Vitaminer?
Dyrt och onödigt. Ät grönsaker med din vanliga mat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback