Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-04-24, 22:29
  #37
Medlem
Två anledningar.

Trolleri.

Och det andra.

Fel åsikter. Ser ju inte bra ut om fantasiartiklarna blir tillbakavisade in i verkligheten av allmänna kommentarer som visar sunt förnuft.

När kommentarer fanns kvar så var det mesta kritik mot t.ex. Aftonbladets värdelösa journalistik. Nu kan man bara skicka mail som hamnar i skräppost direkt.
Citera
2015-04-25, 15:10
  #38
Medlem
AdjooooglEs avatar
Märkt sen några månader tillbaka att DI.se har stängt av kommentarsfunktionen när dom släpper artiklar eller nyheter som lyfter upp invandringen som något positivt. Den stängs av mer och mer när det släpps "feministiska" nyheter/artiklar också.

Jag brukar läsa artiklar och fort som satan tar jag mig till flashback för att ta del av diskussionen för att se om författaren har rätt eller fel i sin fakta bland annat. Men framförallt få andras syn på krönikor osv. Ibland tycker jag det är viktigare än själva krönikan som är skriven.
Citera
2015-05-20, 05:52
  #39
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Ända sedan stenåldern har alla fritt fått tagga t ex stenhällar, men numera får man inte längre tagga husväggar, varför inte? Varför får man inte kommentera verkligheten på husväggarna?

Därför att de flesta ägare till husväggar inte vill ha dessa nedklottrade av okända. Du får helt enkelt skaffa den en egen husvägg.
Citera
2015-05-22, 16:43
  #40
Medlem
fluff995s avatar
Journalisterna gillar inte innehållet i kommentarerna.
Ägarna gillar inte innehållet i kommentarerna.
Politikerna gillar inte innehållet i kommentarerna.
Rättsväsendet gillar inte innehållet i kommentarerna.

Ungefär därför. Jag har själv suttit i redaktionella möten på dagstidning och hört förhållningssätt vis-a-vis kommentatorsfält diskuteras, och jag har aldrig hört varken reporter, fotograf, redigerare, redaktör eller ansvarig utgivare säga annat än att de avskyr allt som skrivs i fälten. Finns helt enkelt ingen som försvarar dem. De var något man införde enbart av kommersiella, framförallt konkurrensmässiga, skäl.

Dessutom ställs ju moderatorerna inför faktumet att begränsningarna för yttrandefriheten visar sig vara väldigt stora när HMF-lag, BBS-lag, pressetiska regler med mera plötsligt skall tillämpas på allmänheten. Resultatet blir att vart och varannat inlägg försvinner, ofta väldigt godtyckligt, och att diskussionen blir väldigt skev. Journalisterna ställs inför ett svart-på-vitt bevis att deras egen självcensur och pk-iver gått på tok för långt, och inte går att applicera i verkligheten utan katastrofala resultat. Och de tar hellre bort kommentatorsfälten än konfronteras med detta. Det blir ju åtminstone mer rätt att man inte kan kommentera alls, än att merparten av kommentarerna tas bort så att endast lovsångarna blir kvar.
__________________
Senast redigerad av fluff995 2015-05-22 kl. 16:53.
Citera
2015-05-22, 16:51
  #41
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Och modereringen (vilket jäkla ord) är ju inte gratis. Och om debatten ändå spårar ur och inte ger någon positiv upplevelse för besökarna så är det inte lönt att ha den.

/T


Jag tycker kommentatorsfälten är halva behållningen med en tidningsartikel. Man får synpunkter och framförallt ytterligare info om det avhandlade ämnet. Kan inte tänka mig en bättre metod om man vill ge möjlighet till journalistisk fördjupning. Det man inte tycker om kan man sålla bort, alternativt strunta i att läsa kommentatorsfältet. Ungefär som man gör med merparten av artiklarna i en tidning.
__________________
Senast redigerad av fluff995 2015-05-22 kl. 16:56.
Citera
2015-05-24, 22:40
  #42
Medlem
B´stards avatar
Vissa tidningar är ju ganska frikostiga med å tillåta kommentarer - än så länge - som t.ex. Helsingborgs dagblad, den ägs numera av Sydsvenskan där det knappt får kommenteras något - så vi får väl se hur lång tid det tar innan de stänger ner kommenteringen där med...

Skit"tidningen" nyheter24 som tillhör de mer extrema pk-sidan har ironiskt nog kommentering tillåten på alla "artiklar", men de är såklart kåtare på pengarna än något annat.
Citera
2015-06-03, 02:08
  #43
Medlem
martinvaxjos avatar
När media bojkottar läsarna kan läsarna bojkotta media. Så gör jag. Numera länkar jag till flashback och annat intressant och fritt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback