Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-03, 13:26
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyMe1995
Jag har gymmat i 2 år och äter ganska mycket, en vanlig dag kan typ se ut så här.

Frukost: 4 ostmackor, 4 ägg, en skål med cornflakes, proteindrink

Lunch: 200g kycklingfilé, 300g kokt ris, 200g majs.

Mellanmål: 250g kvarg + 3 dl mjölk

Middag: 150g ris, 300g nötfärs

Kvällsmål: 3 ostmackor, mannagrynsgröt, frukt, proteindrink

De klagar på att jag äter ''fööör mycket'' och min anledning/förklaring är att jag tränar för att bygga muskler, men då säger dem att jag ska äta ''lagom''... Wtf.

Jag bor hemma fortfarande så det blir ett problem det här för mig. Tips?

Om dom gnäller över att du äter "för mycket", be dom sätta sig ner och skriva en budget, du äter som en tjej och har dom inte råd med dina matvanor så ska dom ta sig en rejäl tankeställare vad fan dom gör med sina pengar om dom inte har råd att låta sin son gå mätt om dagarna. Maten du äter är förövrigt snudd på gratis.
Citera
2015-03-03, 13:29
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kernkraft
Ligger du på ca 300g protein om dan eller? Vilket slöseri... Fråga om de vill ha några pengar från dig annars får de helt enkelt finna sig i dina matvanor.

Han ligger på 204g protein om dagen, helt rimligt med tanke på hans vikt.
Citera
2015-03-03, 13:32
  #27
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Om du studerar får du studiebidrag. Bidra med en summa som ni kommer överens om tillsammans.
Citera
2015-03-03, 13:36
  #28
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyMe1995
Jag har gymmat i 2 år och äter ganska mycket, en vanlig dag kan typ se ut så här.

Frukost: 4 ostmackor, 4 ägg, en skål med cornflakes, proteindrink

Lunch: 200g kycklingfilé, 300g kokt ris, 200g majs.

Mellanmål: 250g kvarg + 3 dl mjölk

Middag: 150g ris, 300g nötfärs

Kvällsmål: 3 ostmackor, mannagrynsgröt, frukt, proteindrink

De klagar på att jag äter ''fööör mycket'' och min anledning/förklaring är att jag tränar för att bygga muskler, men då säger dem att jag ska äta ''lagom''... Wtf.

Jag bor hemma fortfarande så det blir ett problem det här för mig. Tips?

Det dom egentligen stör sig på är att du är vuxen och fortfarande bor hemma. Dom vill ha ut dig, så att de kan göra om ditt rum till bastu och lägga pengar på annat än att du äter upp dem
Citera
2015-03-03, 13:40
  #29
Medlem
Enzymes avatar
Samma när man är på besök hos släckten jävla tjat om att äter mycket. Snarare dom som äter för lite.
Citera
2015-03-03, 15:25
  #30
Medlem
llebrab87s avatar
Om de inte kan stödja dig i din kamp mot olympiascenen så kan jag bara råda dig att bryta kontakten med dina föräldrar helt. Det viktigaste inom träningen är maten och kan dina päron inte förstå det tycker jag att du hittar en egen lägenhet. Lycka till!
Citera
2015-03-04, 13:43
  #31
Medlem
OnlyMe1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Samma när man är på besök hos släckten jävla tjat om att äter mycket. Snarare dom som äter för lite.

Exakt haha, snarare dom som äter för lite!
Citera
2015-03-05, 15:46
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyMe1995
Jag har gymmat i 2 år och äter ganska mycket, en vanlig dag kan typ se ut så här.

Frukost: 4 ostmackor, 4 ägg, en skål med cornflakes, proteindrink

Lunch: 200g kycklingfilé, 300g kokt ris, 200g majs.

Mellanmål: 250g kvarg + 3 dl mjölk

Middag: 150g ris, 300g nötfärs

Kvällsmål: 3 ostmackor, mannagrynsgröt, frukt, proteindrink

De klagar på att jag äter ''fööör mycket'' och min anledning/förklaring är att jag tränar för att bygga muskler, men då säger dem att jag ska äta ''lagom''... Wtf.

Jag bor hemma fortfarande så det blir ett problem det här för mig. Tips?

Tycker nästan dom borde vara glada du äter mycket.

Fråga dom vad dom tycker om du hade varit undernärd istället....

I varje fall mitt råd till dig är att hjälpa till med lite mat pengar, på så vis hoppas jag du får lite lugn och ro.

Läste också att någon annan nämnde det är ingen jättedyr mat i ditt mat exempel. Men kan dock säga att ris, kyckling och nötfärs blir en del pengar på en månad, om du äter så mycket.

Kolla även hur mycket protein du verkligen behöver för att bygga muskler. Dvs hur mycket du väger och hur mycket protein du behöver i korrelation med din vikt.

Du kanske rentav kan dra ner lite på protein intaget.

Hoppas det löser sig!
Citera
2015-03-05, 15:54
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Samma när man är på besök hos släckten jävla tjat om att äter mycket. Snarare dom som äter för lite.

På fullaste allvar, du är på besök och dom tjatar på dig för att du äter för mycket ?

Jag hade dragit till med följande: "då ska ni vara glada att jag inte är här 7 dagar veckan".

LOL
Citera
2015-03-06, 11:17
  #34
Medlem
Det finns billiga alternativ till det du äter. Frysta kycklingfileer kostar inte mycket. om du skall äta ekologisk färsk majsupfödd kyckling varje dag så blir det snabbt dyrt.

Undvik ekologiskt, undvik saker som inte är frysta, köp storpack, så kommer ekonomin ordna sig.
Citera
2015-03-06, 19:38
  #35
Medlem
SiSeniors avatar
Kolhydrater är billigare än fett och framför allt protein. Så ät mer kolhydrater om priset är ett problem. Protein är överskattat hos amatörbyggaren.
Citera
2015-03-07, 04:56
  #36
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Om du äter sådana mängder och dina föräldrar inte tycker att de ska behöva försörja ditt extra mat-behov, som uppstår pga din hobby, är det väl inte konstigare än att du skaffar dig ett extrajobb.

Vad är det för fel på dagens ungdomar? Det var väl inte speciellt svårt att lösa den uppkomna situationen? Hur bortskämda får man bli?

Tjäna in dina egna pengar och köp mat för dem. Du slipper gnäll och dina föräldrar slippa försörja dig utöver basbehovet - alla nöjda.

Typisk svensk-mentalitet att allt ska man göra själv o.s.v. Får inte ens sina egna barn kosta pengar nu? Vad har man familj till? Man har familj för att finnas där att stötta varandra.

Om nu föräldrarna är så snåla att de vill att han äter mindre så är det snarare det är något konstigt hos dessa föräldrar. Men det känns dock som väldigt typisk mentalitet i Sverige. Lever föräldrarna på socialbidrag så förstår jag men då borde även TS också förstå det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback