Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-04-14, 23:57
  #49
Medlem
healing79s avatar
Kan du inte bara fråga varför de tycker att du ska äta lagom, så vet du vad det handlar om. Om det handlar om hälsotänk så kan du visa de fakta om hur du tränar, om det handlar om pengar kan du väl äta lagom hemma och dra i dig proteindrinken och två mackor på gymmet för egna pengar?
Citera
2015-04-16, 20:12
  #50
Medlem
Det hela är väl chill. Ät lite mindre, och komplettera med någon spännande kost vid sidan om.
Citera
2015-04-16, 22:09
  #51
Medlem
trottwells avatar
TS!

Skaffa dig medlemskort utan kredit till alla större matbutiker, Coop, Ica, Hemköp, Willys etc.
När du går förbi en butik, kolla efter extrapriser, dessa kallas ibland för "kortpriser", därför måste du ha korten med dig. Ofta kan du göra riktiga fynd, storpack med kycklingfilé eller köttfärs med 20% rabatt, ibland kan du köpa ägg för 1:- st. köp hem flera paket, sånt gör mamma glad.
Lär dig att själv göra långkok på billiga köttdetaljer, frys i portionsförpackningar, det spar du mycket pengar på.

Dvs jaga extrapriser och lär dig att själv laga mat, då får du ned kostnaden.

Tittar man i din posthistorik, då kan man förstå att dina föräldrar tycker att du har fel prioriteringar när det gäller kostnadsfördelningen hemma.

"Hallå! Jag går runt i bilköps tankar och har hittat en fet audi på blocket för runt 150k, jag har 50 lax sparade redan men behöver 100 till för att kunna ha råd och undrar om det finns något lånebolag som kan låna ut 100k till en student på 20 år utan fast inkomst? Jag får 2800 kr av CSN varje månad, det är den enda inkomsten jag har. Bor hemma så har inga andra utgifter. Är det möjligt för mig att låna?"

(FB) Billån 100k utan fast inkomst?
__________________
Senast redigerad av trottwell 2015-04-16 kl. 22:32.
Citera
2015-04-19, 14:22
  #52
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
TS!

Skaffa dig medlemskort utan kredit till alla större matbutiker, Coop, Ica, Hemköp, Willys etc.
När du går förbi en butik, kolla efter extrapriser, dessa kallas ibland för "kortpriser", därför måste du ha korten med dig. Ofta kan du göra riktiga fynd, storpack med kycklingfilé eller köttfärs med 20% rabatt, ibland kan du köpa ägg för 1:- st. köp hem flera paket, sånt gör mamma glad.
Lär dig att själv göra långkok på billiga köttdetaljer, frys i portionsförpackningar, det spar du mycket pengar på.

Dvs jaga extrapriser och lär dig att själv laga mat, då får du ned kostnaden.

Tittar man i din posthistorik, då kan man förstå att dina föräldrar tycker att du har fel prioriteringar när det gäller kostnadsfördelningen hemma.

"Hallå! Jag går runt i bilköps tankar och har hittat en fet audi på blocket för runt 150k, jag har 50 lax sparade redan men behöver 100 till för att kunna ha råd och undrar om det finns något lånebolag som kan låna ut 100k till en student på 20 år utan fast inkomst? Jag får 2800 kr av CSN varje månad, det är den enda inkomsten jag har. Bor hemma så har inga andra utgifter. Är det möjligt för mig att låna?"

(FB) Billån 100k utan fast inkomst?

Haha - vilken liten parasit TS är - förstår att hans föräldrar lackat ur. Handlar alltså inte bara om att lille gossen vill äta nyttigt och att föräldrarna tycker att gökungen ätit nog TS: ät havregryn och ägg! Det är billigt och nyttig mat för en tränande ungdom.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback