Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-04, 21:33
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Varför skaffade den mördade kvinnan 3 barn med sin GM pete*r?Om han nu var ett stort pucko och extremt svartsjuk och kontrollerande och mycket våldsam.
I min värld skaffar inte en normal kvinna 3 barn med ett pucko med dessa otrevliga egenskaper såsom dom fetade.
Det är nåt som inte stämmer.
Har nämnts religion i tråden.
Är kvinnan och eller mannen Jehovas Vittnen?Eller nån annan religion?
Ligger nog mer bakom än bilaffären som nämndes förut.

Förmodligen som dom flesta, hon var kär och han var en underbar person.

Det är ju inte så att man på förhand vet hur ett förhållande flera år fram i tiden kommer att utveckla sig? Spela roll.

MGM har mördat modern till de gemensamma barnen. BO är inte den som felat här.
Citera
2015-03-04, 22:03
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förmodligen som dom flesta, hon var kär och han var en underbar person.

Det är ju inte så att man på förhand vet hur ett förhållande flera år fram i tiden kommer att utveckla sig? Spela roll.

MGM har mördat modern till de gemensamma barnen. BO är inte den som felat här.
Precis. Ingen skulle skaffat barn med någon som man visste skulle knivmörda denna. Tjejkompisarna verkade väldigt beskyddande och kollade att hon kom hem säkert. Men hur var det med hans kompisar som hörde honom säga att han skulle döda henne. De trodde att han lugnat sig och gick hem och la sig i lugn och ro. Undrar hur de mår nu. Och de stackars barnen. Som vanligt får de väl bo hos hustrumördaren då han kommer ut från fängelset.
Citera
2015-03-04, 22:23
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Precis. Ingen skulle skaffat barn med någon som man visste skulle knivmörda denna. Tjejkompisarna verkade väldigt beskyddande och kollade att hon kom hem säkert. Men hur var det med hans kompisar som hörde honom säga att han skulle döda henne. De trodde att han lugnat sig och gick hem och la sig i lugn och ro. Undrar hur de mår nu. Och de stackars barnen. Som vanligt får de väl bo hos hustrumördaren då han kommer ut från fängelset.

Dom visste att det fanns en, förmodligen bekräftad, oro kring P.
Hennes tjejkompisar "skyddade" henne. Dom gjorde allt rätt. Heder till dom.

Ansvaret ligger givetvis enbart på MGM, men också delvis på hans kompisar som skulle verkat som en motkraft. Och avstyrt hans tankegångar.

Ytterst ligger ansvaret hos MGM, ingen annan.
Citera
2015-03-04, 22:23
  #220
Medlem
Det här är nog inget konstigare än att GM i kombination med dålig självkänsla (vilket yttrat sig i svartsjuka och kontrollbehov osv) och taskigt ölsinne spårat ur och slagit ihjäl exet för något så banalt i sammanhanget som en bil.

Elin var en driftig reporter och småbarnsmor, GM å sin sida, verkar vara urtypen av deprimerad norrländsk man som springvickade på dagis och tog till flaskan när han inte längre visste hur han skulle få rätsida på livet igen. Han hade säkert inte den bästa ekonomin (kanske var han rent av utan bil) och att se Elin, gå vidare i livet utan honom, men med fast anställning som journalist, retade nog gallfeber på honom och där spriten går in, går som bekant, vettet ut. Att grubbla på bilen fick honom att se rött och med alkohol i blodet, släppte alla spärrar. Min teori, enkel och förmodligen hyfsat nära sanningen.
Citera
2015-03-04, 22:39
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Han kanske utvecklade sina negativa egenskaper med tiden? I början av förhållandet var han kanske charmig och hänsynsfull mot henne.


Ja man borde kanske inse att många gånger kan det handla om ett förlopp som innehåller allsköns detaljer men tyvärr slutar i ren och skär tragedi med många sårade. Än en gång tyvärr.

Det är upp till rätten att döma vad som sker härnäst och i viss mån kanske många borde vara glada att man slipper vara med om att ta besluten.
Citera
2015-03-04, 22:55
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Det här är nog inget konstigare än att GM i kombination med dålig självkänsla (vilket yttrat sig i svartsjuka och kontrollbehov osv) och taskigt ölsinne spårat ur och slagit ihjäl exet för något så banalt i sammanhanget som en bil.

Elin var en driftig reporter och småbarnsmor, GM å sin sida, verkar vara urtypen av deprimerad norrländsk man som springvickade på dagis och tog till flaskan när han inte längre visste hur han skulle få rätsida på livet igen. Han hade säkert inte den bästa ekonomin (kanske var han rent av utan bil) och att se Elin, gå vidare i livet utan honom, men med fast anställning som journalist, retade nog gallfeber på honom och där spriten går in, går som bekant, vettet ut. Att grubbla på bilen fick honom att se rött och med alkohol i blodet, släppte alla spärrar. Min teori, enkel och förmodligen hyfsat nära sanningen.

Tyvärr. Tror jag du har rätt.
Citera
2015-03-04, 23:17
  #223
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Varför skaffade den mördade kvinnan 3 barn med sin GM pete*r?Om han nu var ett stort pucko och extremt svartsjuk och kontrollerande och mycket våldsam.
I min värld skaffar inte en normal kvinna 3 barn med ett pucko med dessa otrevliga egenskaper såsom dom fetade.
Det är nåt som inte stämmer.
Har nämnts religion i tråden.
Är kvinnan och eller mannen Jehovas Vittnen?Eller nån annan religion?
Ligger nog mer bakom än bilaffären som nämndes förut.

Ja det stämmer. Kvinnan eller mannen är Jehovas Vittnen eller nån annan religion.
Citera
2015-03-05, 11:05
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Ja det stämmer. Kvinnan eller mannen är Jehovas Vittnen eller nån annan religion.
Hur vet du det? Hur har deras eventuella religion relevans till brottet?
Citera
2015-03-05, 11:21
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Hur vet du det? Hur har deras eventuella religion relevans till brottet?

Jehovas Vittnen är kända inkräktare. Nästintill som romerna. Men ändå inte. Ni förstår.
Citera
2015-03-05, 11:52
  #226
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Hur vet du det? Hur har deras eventuella religion relevans till brottet?


Du får nog läsa om mitt inlägg. Jag travesterade på föregående frågeställning.

"Är kvinnan och eller mannen Jehovas Vittnen?Eller nån annan religion?"
Citera
2015-03-05, 16:18
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Du får nog läsa om mitt inlägg. Jag travesterade på föregående frågeställning.

"Är kvinnan och eller mannen Jehovas Vittnen?Eller nån annan religion?"
Haha! Sorry! Nu är jag med!
Citera
2015-03-05, 20:02
  #228
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellian100
enligt vad jag har hört hotade tydligen GM tydligen EF och hennes ungar till livet, han ska även ha visat den tredje vännen en kniv, och även nån form av pistolliknande föremål, dock vet jag inte om det här med att han hade en pistol är sant. konstigt iallafall att inte polis kontaktades redan här.

också jag har hört att GM har uttalat diverse hot mot EF tidigare

Kanske har brottsoffret blivit hotad så många gånger - och utan att gärningsmannen faktiskt har skadat henne fysiskt - att händelsen kan kännas som en av många i mängden och att han så klart inte kommer att göra något på riktigt.

Att hans vänner inte kontaktade polisen är förfärligt, men kanske av samma anledning som min andra teori.

Att läsa att brottsoffrets vänner följde med henne hem och tog hand om henne värmer verkligen mitt hjärta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback