Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-09, 14:51
  #121
Medlem
Skarpskjutar-Ebbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Tiden då pop/rock-artister kunde lägga en miljon på en musikvideo... den är förbi.

Per Gessle skulle väl ändå ha råd med att hosta upp 1 miljon ur egen ficka för en grym musikvideo? Men verkligheten är väl att Roxette inte alls är lika kända, legendariska och generationsöverskridande som exempelvis ABBA och det inte finns samma ekonomiska intresse att hosta upp massa pengar på marknadsföring.

Jag tycker att låten är rätt bra, men själva titeln är ju inget vidare. Men kanske en möjlig sommarplåga på svensk radio?
Citera
2022-06-10, 09:04
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
PG Roxette är iofs inget nytt. Han har turnerat under det namnet innan Marie var pigg nog att köra igång igen. Och han är nära med Maries man så han lär ha pratat med Mikael om det här. Men....även som die hard fan så känns det här sådär. De tidigare turneerna var inga problem. Det var liksom "Per som spelar Roxette-låtar för internationella fans och eftersom att Marie är sjuk måste han ha med sig ett band". Nu är det mer ett band på riktigt fast utan Marie. Näää. Han hade kunnat försätta med det tidigare konceptet eller helt enkelt gjort sologrejer i Roxette-stil.

Ja, jag fattar heller inte riktigt varför han måste kalla bandet för PG Roxette, annat än att namnet Roxette säljer bättre än Per Gessle solo! Det är ju egentligen ingen skillnad mot det han har turnerat med tidigare under eget namn, då det är samma musiker.
Citera
2022-06-12, 17:23
  #123
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Ja, jag fattar heller inte riktigt varför han måste kalla bandet för PG Roxette, annat än att namnet Roxette säljer bättre än Per Gessle solo! Det är ju egentligen ingen skillnad mot det han har turnerat med tidigare under eget namn, då det är samma musiker.

Jag vet inte men får en känsla av att han nu vill profilera engelska låtar i PG Roxette och fortsätta med svenskt material under namnet Per Gessle. Kan ha fel.
Citera
2022-08-05, 11:21
  #124
Medlem
Någon frågade tidigare om platsen där videon till „How Do You Do!” spelades in. Jag är däremot väldigt nyfiken på var någonstans i Stockholm Marie står vid 0:13, 1:26 och 2:40 i Fading Like a Flower-videon. Även här verkar det vara någonstans högt upp. Är det tre olika platser? Någon som vet?

Fading Like a Flower: https://www.youtube.com/watch?v=f6N2yQiMP9k
Citera
2022-08-05, 12:17
  #125
Medlem
Rebali179s avatar
i min värld så försvann Roxette när Marie Fredriksson gick bort i cancer.
inget annat är Roxette
Citera
2023-02-20, 22:27
  #126
Medlem
Knotknets avatar
Roxette var ett fantastiskt bra band. Gessle kan snickra ihop poplåtar och Marie var en fantastisk sångerska. En av de främsta popsångerskorna någonsin.
Här är ett tidigt framträdande i Jakobs Stege från 1986.

https://www.youtube.com/watch?v=DmJdwy4UmKI
Citera
2024-02-01, 14:21
  #127
Avstängd
limE86s avatar
Jag är född -86 och växte upp när Roxette enligt mig var som bäst 1989 - 1996. Jag uppskattade i större utsträckning de låter som Per hade mest sång på, och varje gång låten It must have been love spelades på MTV så väntade och väntade jag till de sista 20 sekunder av videon när Per sjöng ”But its over now. It must have been love but its over now”
När man var så liten så var ju Per så jävla cool också i musikvideon How do you do 🥰😅
Bästa låten med både Marie och Per tyckte jag var Dressed for succés följt av The look.
Musikvideon som fick mig att gapa av förtjusning så att nästan saliven rann ner från mungipan var Joyride.
Citera
2024-02-01, 14:47
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Ja, jag fattar heller inte riktigt varför han måste kalla bandet för PG Roxette, annat än att namnet Roxette säljer bättre än Per Gessle solo! Det är ju egentligen ingen skillnad mot det han har turnerat med tidigare under eget namn, då det är samma musiker.
Det handlar väl helt enkelt om vilka låtar de spelar. Nu var det Roxette. Tidigare har det varit Gyllene Tider, Per Gessle osv. Det är ju olika låtar med helt olika stuk. Musikanterna skiljer också åt om det ska vara rätt även om vissa är samma. När det är Roxette måste det även vara med en kvinnlig sångerska som ju sjunger mest. Ibland ger PG konserter med blandat material.
Citera
2024-02-01, 17:56
  #129
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Aldrig varit något fan av Per Gessle, främst pga. hans sångröst (eller snarare brist på sådan). Men trots detta har Roxette gjort en del som jag gillar. Att han kan konsten att snickra ihop låtar är rätt välkänt, och här sköts ju sången (mestadels) av en riktigt duktig sångerska istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback