Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-09-30, 11:18
  #1
Medlem
Jag var lite för ung under roxettes storhetstid och har nu lite frågor som jag inte lyckats läsa mig till på hemisdor.

- Hur stora vad dom igentligen, dom hade ju massor av listettor runtom i världen?

- Var gessle och fredrikson någonsin ett par?`

- Som jag fattat de så var det gessle som var hjärnana bakom allt, han som skrev alla låtar, mm. Vad bidrog marie med förutom rösten?

- Det finns en låt att ladda ner som dom spelar live "listen to yout heart". Det ser ut som att det är ett slott dom spelar på, nån som vet vilket?
Citera
2005-09-30, 11:21
  #2
Medlem
BalleKalles avatar
- Hur stora vad dom igentligen, dom hade ju massor av listettor runtom i världen?

Jättestora! Framförallt tyskland

- Var gessle och fredrikson någonsin ett par?`

Nix, inte vad jag vet

- Som jag fattat de så var det gessle som var hjärnana bakom allt, han som skrev alla låtar, mm. Vad bidrog marie med förutom rösten?

Räcker inte det?
Citera
2005-09-30, 11:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalleKalle
- Var gessle och fredrikson någonsin ett par?`

Nix, inte vad jag vet


Hade dom några respektive undet sin storhetstid? Vad bägge singlar under nån period så lär dom har gökat.

Citat:
Räcker inte det?

Nä det gör det inte. Man tycker iaf att hon borde bidragit med nåt när det gäller låtskrivandet.
Citera
2005-09-30, 11:50
  #4
Medlem
Jaevelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd_Spencer
- Det finns en låt att ladda ner som dom spelar live "listen to yout heart". Det ser ut som att det är ett slott dom spelar på, nån som vet vilket?

Borgholms Ruiner på Öland
Citera
2005-09-30, 12:17
  #5
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd_Spencer
Hade dom några respektive undet sin storhetstid?
Per Gessle har väl haft samma donna i över 20 år nu. Marie Frediksson var tillsammans med Johan Kinde ett tag i slutet av 80-talet. Vidrigare kombination är svår att tänka sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd_Spencer
Nä det gör det inte. Man tycker iaf att hon borde bidragit med nåt när det gäller låtskrivandet.
Världens fulaste kvinna bidrog faktiskt med några låtar, men jag tror Gessle skrev alla texterna.
Citera
2005-09-30, 12:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Per Gessle har väl haft samma donna i över 20 år nu. Marie Frediksson var tillsammans med Johan Kinde ett tag i slutet av 80-talet. Vidrigare kombination är svår att tänka sig.

Ok

Citat:
Världens fulaste kvinna bidrog faktiskt med några låtar, men jag tror Gessle skrev alla texterna.

Kan hålla med om att hon inte är speciellt het men den låten jag undrade om när dom spelade på ett slott. Där är hon otroligt het och välsvarvad.
Citera
2005-09-30, 12:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaevelberg
Borgholms Ruiner på Öland

Tack.
Citera
2005-10-01, 09:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd_Spencer
Jag var lite för ung under roxettes storhetstid och har nu lite frågor som jag inte lyckats läsa mig till på hemisdor.

- Hur stora vad dom igentligen, dom hade ju massor av listettor runtom i världen?
Roxette hade sammanlagt 12 låtar på Billboardlistan i USA. 6 av dom gick in på topp 10.
"The Look" (placering 1:a),
"Listen to Your Heart" (placering 1:a),
"Dangerous" (placering 2:a),
"It Must Have Been Love" (placering 1:a),
"Joyride" (placering 1:a)
"Fading Like a Flower" (placering 2:a).
Citera
2005-10-01, 09:50
  #9
Medlem
kyusss avatar
Roxette var mycket stora i Europa och USA om jag inte minns fel, självklart störst i Sverige Per Gessle tjänade massvis med miljoner, även Marie Fredriksson så klart. Största hitlåten var nog It must have been love, som även var med i soundtracket till storfilmen Dirty Woman.

Totalt sålde Roxette över 40 miljoner plattor världen över. Läs mer på:

http://en.wikipedia.org/wiki/Roxette
Citera
2005-10-01, 11:47
  #10
Medlem
TutteSkinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Crosby
Roxette hade sammanlagt 12 låtar på Billboardlistan i USA. 6 av dom gick in på topp 10.
"The Look" (placering 1:a),
"Listen to Your Heart" (placering 1:a),
"Dangerous" (placering 2:a),
"It Must Have Been Love" (placering 1:a),
"Joyride" (placering 1:a)
"Fading Like a Flower" (placering 2:a).

Inga dåliga placeringar för en liten grabb från Halmstad
Citera
2005-10-01, 12:19
  #11
Medlem
Kollade igenom samligsplattan Tourism och ser att Gessle är står som upphovsman till all text/musik på plattan.
Citera
2005-10-01, 13:49
  #12
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Största hitlåten var nog It must have been love, som även var med i soundtracket till storfilmen Dirty Woman.

Visste inte att det fanns en sån film ens. Är det porrversionen av Pretty woman?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback