Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-05, 23:10
  #121
Medlem
Butterss avatar
http://www.hoglandsnytt.se/dodsolyck...r-utredningen/
Citera
2015-05-27, 00:47
  #122
Medlem
jangmo95s avatar
En lite gammal nyhet nu, jag vet. Men hade känt ena killen i över 14år, var min barndoms kompis och en av min bästa vänner. Andra killen kände jag också men var inte lika nära honom.
Har stört mig på lite saker som har nämnts i tråden, vet att det är lätt att spekulera när man läser om allting. Jag vill iallafall klargöra några saker!
  • Aldrig att dom körde påverkade! Min vän var stort emot droger och att köra påverkad. Älskade bilar gjorde han men han hade vett i skallen.
  • Hastighet var tyvärr det som orsakade detta. Har själv åkt i den 850n, ganska modifierad. Som en tidigare medlem sa så verkade som dom skyndade sig lite för att dom skulle lämna en plånbok. Min vän hade även smsat sin lillasyster att dom skulle hämta upp henne
  • Självmordsbelägna var dom absolut inte!
  • Hade absolut ingenting att göra med olyckan utanför Tenhult. Det har klargjorts utav polisen.


Båda var sjukt goa killar som gjort bra intryck på många så tycker det är väldigt synd att folk som inte har en aning vad som egentligen har hänt ska försöka smutskasta dom.
Mina tankar går till deras familjer.
Citera
2021-09-29, 10:36
  #123
Medlem
Nu, 6,5 år senare så byts räcket i Göteborgsbacken ut till något som är lite mer på par med dagens krav.

Högre navföljarhöjd som hade kunnat förhindra att denna bilen flippades ut som den gjorde tack vare räckets utformning isf trots räcket.

Trafikverkets senfärdighet har många liv på sitt samvete.
Citera
2021-09-30, 08:23
  #124
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Nu, 6,5 år senare så byts räcket i Göteborgsbacken ut till något som är lite mer på par med dagens krav.

Högre navföljarhöjd som hade kunnat förhindra att denna bilen flippades ut som den gjorde tack vare räckets utformning isf trots räcket.

Trafikverkets senfärdighet har många liv på sitt samvete.

Nja, nu var det väl inte Trafikverkets fel att gossarna körde aaaaaaallt för fort?
Citera
2021-09-30, 09:55
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Nja, nu var det väl inte Trafikverkets fel att gossarna körde aaaaaaallt för fort?



Nej, absolut inte. Jag tror på eget ansvar.

Men, det går inte att blunda för att Trafikverkets installationer förvärrade denna händelse, och det i två steg:

Först går bilen i mitträcket - som är av en olämplig typ och ger rekyl/gummibandseffekt där bilen okontrollerat slungas tillbaka ut i körfältet och vidare upp över sidoräcket - som var föråldrat och höll en för låg navföljarhöjd för att kunna fylla sin uppgift på just den platsen.

Nu, 6,5 år senare byts hela räcket ut till något som hade kunnat hålla bilen kvar på körbanan och haft chans att rädda liv, om förare och passagerare suttit riktigt fastspända, utan ytterkläder och med sätena korrekt inställda.

Som det var då hade killarna haft större chans att överleva utan det bristfälliga sidoräcket än med det.
Då, och ända fram tills nu, faktiskt - när det undermåliga sidoräcket äntligen byts ut.

Efter 6,5 år!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback