Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 23:38
  #157
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Har bara följt live timing men ser rätt bra ut för bil 84 med Jimmy va? Känns rätt bra inför Spa 24hrs.

#84 med Bhuk och Eriksson fick bryta pga motorfel med ca 1h kvar, om jag inte missat något.
Citera
2017-06-25, 11:01
  #158
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Har bara följt live timing men ser rätt bra ut för bil 84 med Jimmy va? Känns rätt bra inför Spa 24hrs.

Det såg bra ut till ett riktigt motorras hindrade dem. Det var ett riktigt stort manfall igår med många fel på bilarna. Det finns alltså en del att jobba med inför 24-timmars på Spa.
Citera
2017-06-25, 12:25
  #159
Moderator
Amirons avatar
Det var ett 15tal bilar som bröt under gårdagens race på Paul Ricard.

Har en svag punkt för Bentley, så det var riktigt kul att se dem vinna igår med tanke på att säsongen hitills inte varit någon direkt höjdare.
Även Barwell Motorsports hade flyt igår med en Pro-AM seger och en 12e plats i totalen.


Börjar redan se fram emot nästa säsong med tanke på att Nissan, Jaguar och Aston kommer med nya bilar..
Citera
2017-06-25, 12:40
  #160
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Det var ett 15tal bilar som bröt under gårdagens race på Paul Ricard.

Har en svag punkt för Bentley, så det var riktigt kul att se dem vinna igår med tanke på att säsongen hitills inte varit någon direkt höjdare.
Även Barwell Motorsports hade flyt igår med en Pro-AM seger och en 12e plats i totalen.


Börjar redan se fram emot nästa säsong med tanke på att Nissan, Jaguar och Aston kommer med nya bilar..

Sedan finns ju Lexus och Acura (Honda) som GT3-bilar som tävlar borta i USA. Någon av dem kanske är intresserade av att köra i Europa?

Gällande Spa så ser jag just nu Audi som favoriter. De verkar ha minst problem med bilen och i ett 24-timmars race är det ju först och främst viktigast att ta bilen hela vägen till målet. Även Bentley ligger ju bra till. Dock får de ta bort alla misstag de gjorde i förra årets race.

Mercedes och Lamborghini är ju de som visat bäst fart under säsongen men igår var det de som sköt motorer. Håller ju inte att vinna på Spa då.
Citera
2017-06-25, 12:51
  #161
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Sedan finns ju Lexus och Acura (Honda) som GT3-bilar som tävlar borta i USA. Någon av dem kanske är intresserade av att köra i Europa?

Gällande Spa så ser jag just nu Audi som favoriter. De verkar ha minst problem med bilen och i ett 24-timmars race är det ju först och främst viktigast att ta bilen hela vägen till målet. Även Bentley ligger ju bra till. Dock får de ta bort alla misstag de gjorde i förra årets race.

Mercedes och Lamborghini är ju de som visat bäst fart under säsongen men igår var det de som sköt motorer. Håller ju inte att vinna på Spa då.

En hel del fans vill se Ford GT i Blancpain, även om jag tycker det vore mer intressant att se Mustang. (Gt4an är riktigt snabb och sexig) Vore rikitgt Kul att se både Lexus och Acura köra denna sidan av fotbadet, men hur mycket skiljer regelverket?

Räkna inte ut Bmw, #99 Rowe racing gick riktigt bra igår, även om de fick bryta pga någon anledning (missade varför)
Citera
2017-06-25, 12:56
  #162
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
En hel del fans vill se Ford GT i Blancpain, även om jag tycker det vore mer intressant att se Mustang. (Gt4an är riktigt snabb och sexig) Vore rikitgt Kul att se både Lexus och Acura köra denna sidan av fotbadet, men hur mycket skiljer regelverket?

Räkna inte ut Bmw, #99 Rowe racing gick riktigt bra igår, även om de fick bryta pga någon anledning (missade varför)

Själva regelverket i sig skiljer sig inget vad jag förstått. Sedan kan det vara olika BoP i de olika serierna. Frågan är dock vad Lexus ser för marknad i Europa för att ställa upp? Acuran kommer ju tävla under Hondaflagg om de ska tävla i Europa.

Gällande Forden så tror jag inte vi kommer att se den i GT3 utan det är en bil som bara kommer köra GTE/GTLM. Själv ser jag nog hellre Corvette i GT3, men det blir väl i så fall med C8:an.
Citera
2017-06-25, 14:19
  #163
Medlem
Lexus bilen är helt underbar. De brukade köra VLN och har varit där någon gång och kollat. Låter helt underbart.

https://www.youtube.com/watch?v=n_a8LLYezFw

Corvette har ju bil i Adac GT med callaway. Men förstår inte varför de inte satsar mer.
__________________
Senast redigerad av Bananpyret 2017-06-25 kl. 14:28.
Citera
2017-06-25, 15:42
  #164
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Själva regelverket i sig skiljer sig inget vad jag förstått. Sedan kan det vara olika BoP i de olika serierna. Frågan är dock vad Lexus ser för marknad i Europa för att ställa upp? .

Lexus är väl Toyotas lyxbilsmärke?
Hade i och för sig varit rätt fränt att se en Gt3 verison av Prius, då super GT varianten de kör med i Japan ser riktigt frän ut (och går som ett skollat troll)
Citera
2017-06-25, 19:42
  #165
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Lexus är väl Toyotas lyxbilsmärke?
Hade i och för sig varit rätt fränt att se en Gt3 verison av Prius, då super GT varianten de kör med i Japan ser riktigt frän ut (och går som ett skollat troll)

Det stämmer att det är Toyotas lyxbilsmärke. Men skulle Toyota själva gå in i GT3 i Europa så skulle jag i så fall vilja se en variant av deras nya Supra. Känns mer passande som en GT3 bil än en Prius som blir rätt ombyggd utseendemässigt.

Hur som så blir Spa intressant. Troligen blir det även ett besök där för att se racet också.
Citera
2017-07-04, 23:19
  #166
Medlem
B-Dawks avatar
Startlistan till årets Spa 24-timmars. http://www.24hoursofspa.com/images/n...List_4July.pdf

Det finns några riktigt intressanta uppställningar där med mycket kvalité.

___________

Amiron, vad tror du om Barwell Motorsports chanser i Pro-Am?
Citera
2017-07-05, 21:22
  #167
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Amiron, vad tror du om Barwell Motorsports chanser i Pro-Am?

Håller bara bilarna, så är chansen stor att det blir minst en podium placering. Fan vet om det är ett genidrag med tre bilar på startfältet eller inte.
Kujala körde riktigt bra nu senast på Paul Ricard.
Jon Minshaw, håller mer eller mindre på med att göra rent hus i Brittiska GT serien tillsammans med Phil Keen.
Sam "the mad russian" Tordoff, ligger inte långt efter i resultatlistan.

Edit: hade bara sett den preliminära listan när detta skrevs, där ställde de upp med 3 bilar.
__________________
Senast redigerad av Amiron 2017-07-05 kl. 21:38.
Citera
2017-07-09, 11:05
  #168
Medlem
Victor Bouveng vann senast på houngaroring GT open och det var andra gången i rad. Ligger nu trea i mästerskapet två poäng bakom ledaren. Denna grabben kommer gå långt. Sett han köra runt nurburgring ett flertal gånger och oj vad smooth och fort han kör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback