Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-14, 18:36
  #121
Medlem
Ginetta bygger LMP1 Chassi för 2018 såg jag för ett tag sedan.

Prototyperna i IMSA 2017 sitter jag och runkar framför fyfan vad snygga. Finns att se på IMSAs facebook sida.
Citera
2017-01-14, 21:20
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Ginetta bygger LMP1 Chassi för 2018 såg jag för ett tag sedan.

Prototyperna i IMSA 2017 sitter jag och runkar framför fyfan vad snygga. Finns att se på IMSAs facebook sida.


Ha ha de är snygga men jag gillar LMP1 bilarna.

Hörde också att ginetta lanserade det. Men är det ett hybrid chassi. Kan vara kul att se krohn Racing i LMP1...
Citera
2017-01-22, 17:34
  #123
Medlem
B-Dawks avatar
Mindre än en vecka kvar nu till Daytona 24-timmars. Är det någon mer här som kommer följa det?

Prototypklassen kommer bli riktigt spännande i år med de nya bilarna. Skönt att "Daytonaprototyperna" är pensionerade nu. Forden var inte snygg alltså. Ska bli kul att se förhållandet DPi/LMP2 bland de bilarna.

Lilla prototypklassen bryr jag mig inte om. Ointressant och enbart fem bilar till start. GT-fältet däremot ser riktigt spännande ut. I GTLM vill ju Corvette försvara sin seger från förra året men de stöter på hårt motstånd i främst Ford tror jag. Ferrari är alltid farliga men i GTLM ställer de endast upp med en bil så för att de ska vara med och slåss gäller det ju att de får en relativt felfri resa. Porsches nya 911 blir intressant. Kan BMW också hota kanske?

I GTD kommer det bli ett getingbo. Dels är det väldigt många bilar, nämligen 27 st vilket är i stort sett halva totala startfältet och dels är det många märken som är med. En härlig mix av förare också där många duktiga chaufförer gör extra inhopp. Kommer bli svårt att sia om segrare där nu och säkert lika svårt efter träningarna.
Citera
2017-01-22, 22:31
  #124
Medlem
BootyLuvs avatar
Hoppas MotorsTV visar något från loppet. Ska bli väldigt intressant att se de nya prototyperna.
Citera
2017-01-22, 22:37
  #125
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Hoppas MotorsTV visar något från loppet. Ska bli väldigt intressant att se de nya prototyperna.

IMSA sänder på deras egna hemsida för oss som inte bor i USA är jag rätt säker på. Det gjorde de förra året i varje fall.
Citera
2017-01-26, 22:52
  #126
Medlem
B-Dawks avatar
Efter kvalet till Daytona 24-timmars så ser det bra ut för de som kör Cadillac i prototypklassen. Flera Cadillacs i toppen. I GTLM ser det ut att bli en Ford-affär. Dock är ju loppet 24 timmar så mycket kan ju hända.
Citera
2017-01-28, 19:53
  #127
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
IMSA sänder på deras egna hemsida för oss som inte bor i USA är jag rätt säker på. Det gjorde de förra året i varje fall.
Såg nu att MotorsTV visar totalt 14 timmar av loppet
Citera
2017-01-29, 01:38
  #128
Medlem
Någon som kollar på Daytona24?

Väldigt underhållande!

Använder deras App för andra året i rad.
Citera
2017-01-29, 12:11
  #129
Medlem
Tittar på IMSA.com. Tråkigt med timlånga gulflaggperioder pga regn. Förhoppningsvis blir det bättre väder de sista timmarna så vi får lite riktig racing på slutet
Citera
2017-01-29, 20:16
  #130
Medlem
Efter 23 timmar och 45 minuter är det helt jämnt i både Prototyp och GTLM. Häftigt.
Citera
2017-01-29, 20:37
  #131
Medlem
BootyLuvs avatar
Grattis till Taylor-gänget, lite synd bara att det var kontakt på slutet där. Tyckte dock det såg lite ut som att Albuquerque bromsade en aningens tidigt. Knepig situation.
Citera
2017-01-29, 20:59
  #132
Medlem
B-Dawks avatar
Lite antiklimax över avslutningen. Rätt bil vann men Ricky kunde ju gjort det på ett lite snyggare sätt. I GTLM var det ju en fantastisk avslutning med hård och ren racing. Nya Porschen ser riktigt bra ut. Frågan är vad de lyckas med i WEC?

Det ska bli skönt när de plockar bort PC klassen, de var ju konstant de som orsakade gulflagg trots att de bara var fem bilar till start.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback