Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-28, 18:22
  #1
Medlem
Mirzahers avatar
Hej. Jag köpte nyligen en ny dator, och allt funkade bra i några dagar.

Idag fick jag en Windows-uppdatering. Så jag installerade och stängde av datorn. Startade den sedan några timmar senare, och fastnade på en skärm med koden B2.

Jag testade att flytta mitt grafikkort (GTX 960) till den andra GPU-slotten. Nu undrar jag om det kommer att påverka performance eller något, eller om det bara är att köra tills jag lyckats lösa problemet?

*Edit*

Kan tillägga att jag skriver detta från datorn, så jag kan använda den. Har dock inte testat att spela något än.
__________________
Senast redigerad av Mirzaher 2015-02-28 kl. 18:29.
Citera
2015-02-28, 19:02
  #2
Medlem
.Strix0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirzaher
Hej. Jag köpte nyligen en ny dator, och allt funkade bra i några dagar.

Idag fick jag en Windows-uppdatering. Så jag installerade och stängde av datorn. Startade den sedan några timmar senare, och fastnade på en skärm med koden B2.

Jag testade att flytta mitt grafikkort (GTX 960) till den andra GPU-slotten. Nu undrar jag om det kommer att påverka performance eller något, eller om det bara är att köra tills jag lyckats lösa problemet?

*Edit*

Kan tillägga att jag skriver detta från datorn, så jag kan använda den. Har dock inte testat att spela något än.

Beror lite på. Är den andra GPU slotten samma hastighet som den första, eller lägre? Är den lägre så kommer du att få en negativ prestandaskillnad.
Citera
2015-03-03, 01:15
  #3
Medlem
Nehalems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirzaher
Hej. Jag köpte nyligen en ny dator, och allt funkade bra i några dagar.

Idag fick jag en Windows-uppdatering. Så jag installerade och stängde av datorn. Startade den sedan några timmar senare, och fastnade på en skärm med koden B2.

Jag testade att flytta mitt grafikkort (GTX 960) till den andra GPU-slotten. Nu undrar jag om det kommer att påverka performance eller något, eller om det bara är att köra tills jag lyckats lösa problemet?

*Edit*

Kan tillägga att jag skriver detta från datorn, så jag kan använda den. Har dock inte testat att spela något än.

Även om din andra slot är x8 så är det fortfarande långt mer än vad 960 någonsin kommer behöva. Förutsatt att mjukvaran inte blir förvirrad av bytet så kommer du inte märka någon skillnad.

När fastnade den i första sloten? Är det windows blåskärm, eller är det innan windows laddas?
Citera
2015-03-03, 02:50
  #4
Medlem
Bonnatorps avatar
Enligt specifikationerna så är PCI-E:erna Gen3 (16,0,0) (8,8,0) (8,4,4) och då bör väl andra porten bara byta till 8x förutsatt att första porten är i bruk?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback