Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-25, 23:04
  #97
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallras
Fick påhälsning och ny sängplats några dagar och kan bekräfta att används wickr så kan ni känna er säkra
Hade några svettiga dygn i väntan, men hade dom kommit in i den hade jag inte suttit här och skrivit nu !
Av ren nyfikenhet, vilken mobil har du och var den krypterad? Eller använde du Wickr på datorn?
Citera
2017-06-26, 18:41
  #98
Medlem
Wickr är säkert. CM och Proton är säkra. Efter det har jag ingen aning men nu när jag läst igenom ett par böcker om IT forensics så inser jag hur jävla viktigt det ät att stora aktörer har alla delar på plats.

T.ex om du skrivit över all data en gång så kan man gå ner på en djupare nivå, jag tror med svepelektronmikroskop.

Om användarna har standard säkerhet (det som av många idag kallar extrem säkerhet och inte har en susning om vad det betyder) Så går dom säkra för att undersöka bara en HD tar tid och kostar pengar. Och sånt har ju höjdarna endast till för att ta en privatjet och åka till Kuba, låta ett par skönheter tända cigarren och sedan skita helt i Sverige.
Citera
2017-06-26, 19:48
  #99
Medlem
En sak måste folk dock förstå. Gör aldrig affärer via en mobil, den kan du aldrig göra helt säker.
Alla har väl åtminstone en gammal laptop liggande hemma. Mycket säkrare.
Citera
2017-06-26, 20:19
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Du pratar om Secure Shredder, det är ingen "fragmentering" utan den gör en wipe av minnet.
Hen du citerade har säkerligen svenska som språk i mobilen, trots att det blir (iaf för mig) svårare att förstå vad fan allt är då..
Citera
2017-06-27, 17:55
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Hen du citerade har säkerligen svenska som språk i mobilen, trots att det blir (iaf för mig) svårare att förstå vad fan allt är då..

Fel fel fel
Det finns nått som kallas säkerfragmentering
Hur skulle det vara annat än just fragmentering
Secure shredder använder väl wickr konstant efter medelande?
Citera
2017-06-28, 20:24
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllensten-Von-Lax
Fel fel fel
Det finns nått som kallas säkerfragmentering
Hur skulle det vara annat än just fragmentering
Secure shredder använder väl wickr konstant efter medelande?
Jaha, nu har jag inte wickr och tänker ej installera det just nu heller bara för att kolla, men du kan ju själv undersöka. Byt till Svenska och kolla vad det heter sen byter du till Engelska och kollar vad det heter.

EDIT:
Mina erfarenheter är att de här jävla automatiska översättningarna som finns till allt nu för tiden (till och med fucking operativsystem i vissa fall) är bullshit, jag fattar fan inte ett dugg när jag kör något sådant på språket Svenska (som jag förövrigt är rätt OK på i alla fall enligt min mening - förutom min svårighet att uttrycka mig över huvud taget vilket beror på annat), så förstår jag oftast direkt vad som menas när samma sak står på originalspråket i programmet/operativsystemet, vilket oftast är Engelska. Sedana behöver jag nu ju inte ha rätt, men det är något du eller någon annan får kolla själva för jag orkar verkligen inte med att installera wickr just nu.
__________________
Senast redigerad av xiz 2017-06-28 kl. 20:30.
Citera
2017-07-06, 07:58
  #103
Medlem
https://techcrunch.com/2017/02/15/en...public-review/

Hittade detta. Även jag är data-handikappad.
Någon som vet vad detta betyder samt kan läsa öppen källkod?
Citera
2017-07-06, 15:15
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabarbersvajj
https://techcrunch.com/2017/02/15/en...public-review/

Hittade detta. Även jag är data-handikappad.
Någon som vet vad detta betyder samt kan läsa öppen källkod?

Det betyder att källkoden för betalversionen nu är läsbar. Den är dock rätt annorlunda än messenger.
Citera
2017-07-12, 12:37
  #105
Medlem
Gallrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Av ren nyfikenhet, vilken mobil har du och var den krypterad? Eller använde du Wickr på datorn?

Iphone senaste modell. Har bara installerat appen och ej gjort något annat. Vet att dom säger till folk dom tar in - "onödigt att använda wickr för vi knäcker den på en ett kick"

Men hade detta gjorts så hade det sett annorlunda ut för mig
Citera
2017-07-12, 22:31
  #106
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallras
Iphone senaste modell. Har bara installerat appen och ej gjort något annat. Vet att dom säger till folk dom tar in - "onödigt att använda wickr för vi knäcker den på en ett kick"

Men hade detta gjorts så hade det sett annorlunda ut för mig
Sa de så till dig? Wickr är ju i praktiken oknäckbart för polisen och liknande så om de faktiskt säger såna saker är det ju ren och skär lögn.
Citera
2017-07-12, 23:11
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallras
Iphone senaste modell. Har bara installerat appen och ej gjort något annat. Vet att dom säger till folk dom tar in - "onödigt att använda wickr för vi knäcker den på en ett kick"

Men hade detta gjorts så hade det sett annorlunda ut för mig

Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Sa de så till dig? Wickr är ju i praktiken oknäckbart för polisen och liknande så om de faktiskt säger såna saker är det ju ren och skär lögn.

De spelar på "vi vet redan allt, eller kommer göra om ett par timmar, så du kan lika gärna berätta."

Alt. vet de inte vad de pratar om.
Citera
2017-07-13, 02:13
  #108
Medlem
Gallrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Sa de så till dig? Wickr är ju i praktiken oknäckbart för polisen och liknande så om de faktiskt säger såna saker är det ju ren och skär lögn.

Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
De spelar på "vi vet redan allt, eller kommer göra om ett par timmar, så du kan lika gärna berätta."

Alt. vet de inte vad de pratar om.

Nej inte till mig men till en bekant.

Exakt, hade dom kunnat gå in och se allt så hade det inte varit det tugget
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback