Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-09, 17:35
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h7snt2xe
Självklart använder du Wickr eller annan meddelandeapp i kombination med krypterad telefon och ett par lite mer svårknäckta lösenord.

Går även att installera appar som stänger ner telefonen under specifika förhållanden.

Vilka appar kan stänga ner telefonen?

Nyfiken på vad man missat
Citera
2017-05-17, 00:04
  #86
Medlem
Snabb fråga - jag har default på 1h och skrev till en för en halvtimma sen och mitt meddelande är borta nu. Betyder det att han har öppnat meddelandet?
Citera
2017-05-17, 00:12
  #87
Medlem
Snälla svara någon behöver svar snabbt!!
Citera
2017-05-18, 14:52
  #88
Medlem
Decentralizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkcheeze
Snälla svara någon behöver svar snabbt!!

Personens meddelande förstörs enbart efter det att personen öppnar meddelandet, så även om det är förstört för dig så kan det vara oöppnat av mottagaren. Ställer du in på self destruct på 1h så kommer det att förstöras för dig en timme efter det att du skickat det.
Citera
2017-06-02, 02:22
  #89
Medlem
J1948Ms avatar
Händer det för er att meddelanden ibland försvinner/brinner upp direkt, innan ni hunnit läsa?

Meddelanden som motparten skickar alltså. De försvinner direkt, såfort man "öppnat" meddelandet.

Har det hänt er någon gång?
Citera
2017-06-15, 10:08
  #90
Medlem
Glock31s avatar
Kan påpeka att Säpo kör med Signal . . . har en Säpo snubbe i teleboken å hans nr ä länkat till Signal. , antar att de är jobb nummret men kan va de privata . , dock tyder de på att det ä ypperligt säkert.
Citera
2017-06-15, 13:31
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glock31
Kan påpeka att Säpo kör med Signal . . . har en Säpo snubbe i teleboken å hans nr ä länkat till Signal. , antar att de är jobb nummret men kan va de privata . , dock tyder de på att det ä ypperligt säkert.
Kanske inte garanterar "ypperligt säkert". Men betydligt säkrare än att inte köra en sådan tjänst.
Citera
2017-06-19, 13:36
  #92
Medlem
Om någon blockerar mig märks det då kan inte skicka till en specifik användare alla andra går står ej sänt check intenetcon......
Citera
2017-06-19, 13:53
  #93
Medlem
Har fått ett par vänner att använda denna.
Smidigare än att ringa i tid och otid eller skicka ett sms och inte veta vem som ser det.
Huruvida det är helt säkert lägger jag mig inte i, men i den aspekten slår det mycket annat.
Citera
2017-06-19, 21:42
  #94
Medlem
Asså vad händer med wickr ingen får ju notiser längre ens !!?
Citera
2017-06-19, 21:57
  #95
Medlem
Mommejrs avatar
Ja varenda gatu langare i yngre ålder från 14-35år använder det. Till just langning för att försvåra polisens arbete, det är enda syftet jag finner med wickr iaf.
Citera
2017-06-25, 16:28
  #96
Medlem
Gallrass avatar
Fick påhälsning och ny sängplats några dagar och kan bekräfta att används wickr så kan ni känna er säkra
Hade några svettiga dygn i väntan, men hade dom kommit in i den hade jag inte suttit här och skrivit nu !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback