Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-31, 19:26
  #157
Medlem
Samma som den man kontaktar
Citera
2018-05-16, 17:21
  #158
Medlem
Någon som vet ifall man ska ha "anable screen overlays" påslagen eller inte?
Vad betyder detta egentligen?
Citera
2018-06-18, 20:41
  #159
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Finns fler versionner av wickr ute nu och jag undrar om det spelar roll vilken version man har alltså måste man ha samma?

Använd Wickr Me. Wickr Pro är betalversionen. Jag är osäker på huruvida någon som använder Wickr Pro kan kontakta en användare som använder sig utav Wickr Me, men jag har svårt att tänka mig att det inte skulle fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av Trampiskaa
Någon som vet ifall man ska ha "anable screen overlays" påslagen eller inte?
Vad betyder detta egentligen?

Du använder Android, eller hur? Screen overlay ska vara inaktiverat för högsta möjliga säkerhet.
Citera
2018-06-20, 11:53
  #160
Medlem
JamesWebbs avatar
Jag och många kranar använder bara wicr och har det som krav vid kontakt om weed. Sedan finns det alltid kranar som är idioitpundare och tar allt öppet på Facebook eller telefonen
Citera
2018-06-20, 11:55
  #161
Medlem
JamesWebbs avatar
Värsta är ju idioterna som skickar sms. Enligt datalagring lagen sparas de i två år hos operatören, och måste lämna ut och polis begär
Citera
2018-06-25, 02:33
  #162
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Jag och många kranar använder bara wicr och har det som krav vid kontakt om weed. Sedan finns det alltid kranar som är idioitpundare och tar allt öppet på Facebook eller telefonen

Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Värsta är ju idioterna som skickar sms. Enligt datalagring lagen sparas de i två år hos operatören, och måste lämna ut och polis begär

Och det gör ni helt rätt i! Jag känner så otroligt många korkade personer som drar iväg ett sms och frågar om man kan fixa det ena eller det andra...

Jag stör mig dock på att Wickr fortfarande är lite buggigt. Ibland lägger appen till "delar" av ett användarnamn jag redan har kontakt med. Sedan går det heller inte att radera kontakter, om man har någon som är inaktiv eller dylikt, men jag kom på att det går att blockera dem och det är typ samma sak för de försvinner från kontaktlistan.
Citera
2018-06-25, 07:21
  #163
Medlem
Har en bekant som jobbar hos ett svenskt VPN företag. Han sade att Signal är säkrare än Wickr.
Citera
2018-06-26, 02:06
  #164
Medlem
Så har använt Wickr ett tag nu och jag använder det idag exklusivt för all form av online handel och information som är viktig och är väll rätt nöjd.

MEN

Jag förstår inte varför jag fortfarande har den där "osvarade (1) till höger om en kontakt ni vet, en gul boll med antalet nya meddelanden i en svart siffa. ok.

Jag har inga nya från den här användare men ändå så står det likförbannat att jag har ett oläst....
Den buggen är på ett antal av mina kontakter.

Kan det att ha att göra med att jag även använder Wickr på en av mina mobiltelefoner + en av mina PCs ? Att den har förfrängt nya meddelanden koden så den blev förrvirrad?

Hur får jag bort dem? Utan att radera hela kontakten.

Tack!
Citera
2018-06-26, 13:10
  #165
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Så har använt Wickr ett tag nu och jag använder det idag exklusivt för all form av online handel och information som är viktig och är väll rätt nöjd.

MEN

Jag förstår inte varför jag fortfarande har den där "osvarade (1) till höger om en kontakt ni vet, en gul boll med antalet nya meddelanden i en svart siffa. ok.

Jag har inga nya från den här användare men ändå så står det likförbannat att jag har ett oläst....
Den buggen är på ett antal av mina kontakter.

Kan det att ha att göra med att jag även använder Wickr på en av mina mobiltelefoner + en av mina PCs ? Att den har förfrängt nya meddelanden koden så den blev förrvirrad?

Hur får jag bort dem? Utan att radera hela kontakten.

Tack!

Du kan radera konversationen och sedan skapa en ny, då kontakten finns kvar. Det finns faktiskt inte ens något sätt att radera en kontakt, utan man måste blockera den i sådana fall.
Citera
2018-07-04, 20:32
  #166
Medlem
Wickr har fördelen att man bara behöver lämna ut ett användarnamn till kontakter. Givetvis ska man neka appen att få tillgång till kontaktboken. Sedan lämnar man bara ut användarnamnet och man ser självklart till att inte ha profilbild eller sitt riktiga namn i användarnamnet.

Signal kan användas för de fall där man är ok med att även lämna ut sitt telefonnummer till kontakter.

Vid en polisutredning så kan det vara känsligt att det går att påvisa att man har någons telefonnummer i sin telefonbok eller att någon har ens eget telefonnummer i sin telefonbok även om det inte finns några loggar över samtal eller meddelanden.

Vissa människor är dessutom dåliga på att ha disciplin att använda Signal så de skickar dumheter som vanliga SMS...som sedan lagras hos operatörerna i två år.
__________________
Senast redigerad av DoktorPest 2018-07-04 kl. 20:43.
Citera
2018-10-14, 14:10
  #167
Medlem
inte lyckats hitta nåt svar men vill bara kolla hur det ser ut nuförtiden. kan någon snoka o se vad som skrivs mellan två kontakter på wickr?
hört nåt ryckte att grundarna för wickr sålde ut det så de inte vart så speciellt säkert längr3?


sammanfattning: kan polis se vad ex två wickr användare skriver till varandra?
Citera
2018-10-14, 14:29
  #168
Avstängd
Brain Formulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
inte lyckats hitta nåt svar men vill bara kolla hur det ser ut nuförtiden. kan någon snoka o se vad som skrivs mellan två kontakter på wickr?
hört nåt ryckte att grundarna för wickr sålde ut det så de inte vart så speciellt säkert längr3?


sammanfattning: kan polis se vad ex två wickr användare skriver till varandra?

Ja polisen kan se. Har sett det på papper. Slutat med detta program för längesedan och folk som envisas med att använda det görjag inga affärer med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback