Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-30, 02:23
  #1
Medlem
Carpe Diems avatar
Låt mig säga att jag beklagar banningen av Alladin. Jag har uppfattat honom som en seriös användare (och moderator). Dock skall naturligtvis regelverket tillämpas lika för alla. Jag vill emellertid väcka några frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Användaren har i en tråd postat reklam för en sida där han själv av allt att döma haft intressen.
Min markering med fetstil.
Jag antar att inlägget är raderat, men uttrycket "av allt att döma" tyder, som jag ser det, på en ganska begränsad form av misstanke. Har jag rätt eller fel? Handlade det om Alladins egen hemsida eller om något i stil med "muskelmannen.nu" där Alladin kanske hade viss roll?
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Användaren har dessutom haft länk till företaget i sin signatur. Moderatorernas bedömning är att detta inte rör sig om ett länktips utan om spam.
Jag har levt i den tron att signaturerna var relativt "fredade zoner" då det gällde länkar till egna sidor etc. Att helt enkelt tolleransnivån där var högre än om man länkar direkt i ett inlägg. Är det rätt eller fel?
2005-09-30, 03:22
  #2
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Jag har levt i den tron att signaturerna var relativt "fredade zoner" då det gällde länkar till egna sidor etc. Att helt enkelt tolleransnivån där var högre än om man länkar direkt i ett inlägg. Är det rätt eller fel?
Helt rätt. I alla fall enligt reglerna (om de nu fortfarande gäller):
Citat:
Ursprungligen postat av Regel 1.2
Det är dock tillåtet att nämna tips på bra företag när diskussionen kräver det, och det är OK att ha en länk till sin egen webbplats i sin signatur.
2005-10-01, 00:24
  #3
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Dock skall naturligtvis regelverket tillämpas lika för alla. Jag vill emellertid väcka några frågor.Min markering med fetstil.
Jag antar att inlägget är raderat, men uttrycket "av allt att döma" tyder, som jag ser det, på en ganska begränsad form av misstanke. Har jag rätt eller fel?

Alladin är avstäng som användare pga spam. (Regel 1.2).
Samma sida som han spammade för fanns även med i hans signatur.
Trist! Jag gillade Alladin.
Men den som spammar forumet åker ut.

Reklamen gällde för en kommersiell webbplats som säljer läkemedel.

admin
2005-10-01, 00:38
  #4
Administrator
admins avatar
Följande personer har fått inlägg raderade i den här tråden:

jaha jovisst (3 inlägg)
Siden-Carlsson
Boddie
Acklack
Kickan2
TopDawg (3 inlägg)
Athena (2 inlägg)
Afonso
Mannenisvart
g0d
Knudson

Läs reglerna innan ni postar i "Feedback".
Ni har alla fått en tillsägelse för övertramp.

Jag besvarar gärna era frågor i "Feedback", så länge ni respekterar mina regler. Det är upp till er användare ifall ni vill ha avdelningen kvar. Skärpning!!!!!

admin
2005-10-01, 12:39
  #5
Administrator
admins avatar
Komplettering till mitt tidigare svar.

1. Alladin startar en tråd där han frågar hur man gör för att få annonsera på Flashback:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=246503

Han kommenterar särskilt att det är receptbelagda mediciner som han är intresserad av att annonsera om:
http://forum.flashback.info/scandina...03&postcount=4

2. Han tipsar om företaget här:
http://forum.flashback.info/scandina...18#post2940518

3. Han startar en tråd där han dels tipsar om företaget och dels nämner att han har fått ok från ägaren, vilken han uppenbarligen känner.

4. Han står som referens på företagets hemsida.

5. Han har länkar till butiken i fråga i sin signatur. Har har inte ens vett att ta bort den trots att han vet att hans s k länktips blev raderat.

Dessa punkter sammantaget ger att detta är klockren och ogenerad reklam. Således bannlysning.

admin

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback