Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 20:47
  #625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
men du har inte läst Koranen.

Jag har inte läst "a song of ice and fire" heller, jag vet fortfarande att han tror att han är Tolkien.
Citera
2017-05-16, 20:53
  #626
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Jag har inte läst "a song of ice and fire" heller, jag vet fortfarande att han tror att han är Tolkien.

din logik är inte övertygande.
Citera
2017-05-16, 21:07
  #627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
din logik är inte övertygande.

Orkar inte diskutera med någon som läser toalettpapper, har redan förklarat varför din idol pedofilens gud är djävulen enligt GT/NT, jag säger inte nödvändigtvis att det stämmer, hela boken kan vara värdelöst hittepå också, pick your poison.
Citera
2017-05-17, 11:01
  #628
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
Koranens Gud är definitivt Abrahams Gud.

Med en del ändringer och tillägg.
Citera
2017-05-17, 11:17
  #629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Med en del ändringer och tillägg.

Nej, det är inte samma överhuvudtaget, det är en förvriden, dålig kopia, ett plagiat som inte håller måttet.

För övrigt är det kul att müslifolk låtsas att koranen är skriven av gud, och därmed ofelbar, när alla äldsta versioner som finns är annorlunda skrivna och dessutom innehåller ändringar som bevisar att de reviderats flera gånger.

Där är det skillnad mot GT/NT som bevisligen inte ändrats på längre tid än pisslam ens funnits.
Citera
2017-05-17, 11:47
  #630
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Nej, det är inte samma överhuvudtaget, det är en förvriden, dålig kopia, ett plagiat som inte håller måttet.

För övrigt är det kul att müslifolk låtsas att koranen är skriven av gud, och därmed ofelbar, när alla äldsta versioner som finns är annorlunda skrivna och dessutom innehåller ändringar som bevisar att de reviderats flera gånger.

Citat:
Där är det skillnad mot GT/NT som bevisligen inte ändrats på längre tid än pisslam ens funnits.

Det är en annan diskussion som jag gärna tar med dig på en annan tråd.
Citera
2017-05-17, 12:00
  #631
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Vi är ett sekulärt land vilket innebär att religioner får inte ha några lagar här.

Ja, det är ett tungt argument ... men ett argument som en del pådyvlande muslimer och do closet-muslimer går så långt som till att kontra med att dom gärna ser teokrati i Sverige.

Dessa invaderare har ju som bekant gett sig själv "rätten" till att ändra på Sverige, (min kommentar: Så Sverige kan bli lika dysfunktionellt som det invaderarna flydde från).
Citera
2017-05-18, 11:07
  #632
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Religion omfattar också tro, teologi och religionsfilosofi. Religion är inte endast konsensus ritualism och/eller do doktrinalism.
Man behöver inte tro på något för att studera den trons teologi, och man behöver (uppenbarligen) inte veta vad man tror på för att tro på det. De är skilda saker, men nu när du säger det, så är ju även religionsfilosofi (eller snarare, framdrivande av den) politik.
Citera
2017-05-18, 11:53
  #633
Avstängd
Är emot lagar som ska gälla folk som inte varit med och bestämt dom.
Så min syn på sharia (precis som alla andra lagar) är att folk som vill följa dom får gärna göra det, men påtvingande av sina egna regler är aldrig OK.
Citera
2017-05-18, 16:32
  #634
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Man behöver inte tro på något för att studera den trons teologi, och man behöver (uppenbarligen) inte veta vad man tror på för att tro på det.

Helt överens.

Citat:
De är skilda saker, men nu när du säger det, så är ju även religionsfilosofi (eller snarare, framdrivande av den) politik.

Det har jag inte sagt.
Citera
2017-05-19, 11:55
  #635
Avstängd
senhackarens avatar
Medeltida lagar är inte vad världen behöver. Specielt inte här i Europa. Anpassa dig eller dra från Europa. Vi klarar oss bra utan utomeuropeiska ökenlagar.
Citera
2017-05-20, 20:20
  #636
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Att sharia-lagskriften dessutom är förnuftsvidrig och integritets- och ärekränkande i hels sin utformning genom att helt sakna respekt för mänsklig individuell frihet, är också en sådan sak som får en väldigt stor majoritet att direkt emotsäga sig redan tanken på att försöka göra sådan lagskrivning rumsren, att platsa i civiliserade samhällen.

Sharialagarnas bäst före datum, är sedan länge förbi.

Men där lagarna tillämpas, är folk också rejält ordentligt luttrade, samt fråntagna sina mänskliga värden. Sharia? NEJ TACK! ...redan förslagen , att ens diskutera det, är i sig förolämpande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback