Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-27, 14:42
  #1
Medlem
Står om det i BT idag.

http://www.bt.se/boras/man-skjuten-pa-norrby/

Någon som vet något mer?

Att den skjutna är förtegen tyder ju på att han antingen är rädd för den som sköt eller att han själv inte haft rent mjöl i påsen.
Citera
2015-02-27, 14:52
  #2
Medlem
Tänkte precis starta en tråd gällande detta.

Att bedöma av sättet som han blivit skjuten på drar jag slutsatsen att det är drogrelaterat. Är väl en konflikt gällande knarkrevir.

Min hypotes är att personen som blivit skjuten har blivit det för att bli skrämd och sluta sälja droger så att de större knarklangarna kan få en mindre aktör på marknaden.

Väldigt intressant om BOs namn kan komma fram.
Citera
2015-02-28, 10:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanvapin
Tänkte precis starta en tråd gällande detta.

Att bedöma av sättet som han blivit skjuten på drar jag slutsatsen att det är drogrelaterat. Är väl en konflikt gällande knarkrevir.

Min hypotes är att personen som blivit skjuten har blivit det för att bli skrämd och sluta sälja droger så att de större knarklangarna kan få en mindre aktör på marknaden.

Väldigt intressant om BOs namn kan komma fram.

Troligtvis inte drogrelaterat, vet vem BO är och den troliga anledningen till händelsen.
Citera
2015-02-28, 16:46
  #4
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasn
Troligtvis inte drogrelaterat, vet vem BO är och den troliga anledningen till händelsen.

Är det Ardi*n Ni*qi?
Citera
2015-03-01, 01:02
  #5
Medlem
Venators avatar
Texten i Borås Tidning är uppdaterad sedan TS postande länken (se nedan). Han tog sig själv ut från sjukhuset, så det kan inte varit så värst allvarliga skador, i synnerhet om han var nyopererad i låren. Fast "av egen kraft" kan ju också betyda att han typ stal en rullstol och var full av morfin...

Citat:
Enligt uppgift till BT är offret en 20-åring som är känd av polisen sedan tidigare och många gånger dömd för brott.

Han blev skjuten i låren och opererades under natten mot fredagen.Men på fredagsförmiddagen gav han sig på eget initiativ av från sjukhuset.

[...]

– Jag är inte den som ska göra medicinska bedömningar av hur allvarliga de var. Men han lämnade sjukhuset och gjorde det av egen kraft, säger utredningsbefälet Jan-Olof Bothin vid Boråspolisen.

[...]

Dådet kan ha inträffat utanför en fastighet på Värmlandsgatan.

Men brottsplatsen är inte säkert och exakt fastställd. Och 20-åringen som förhörts har inte varit särskilt pratsam.

Polisen har knackat dörr i området. Många hörde smällarna när skotten avlossades, men eftersom knallarna ekade mellan husen kan det vara svårt att avgöra var ljuden kom ifrån.

[...]

Dörrknackningar och förhör med offret har alltså inte gett mycket, men polisen fortsätter att vädja om tips:

[...]
Citera
2015-03-01, 09:53
  #6
Medlem
du som känner honom och vet vad det handlar om. Kan man verkligen utesluta drogrelation när offret Danny säljer röka å tjack säkert lite koks också.
Citera
2015-03-01, 12:41
  #7
Medlem
Jag vet vem offret är och det lär handla om droger eller annan kriminell aktivitet. Du skjuter ju inte någon för en bagatell, detta är inte Göteborg

Kanske någon som ville varna honom för att få bort honom från marknaden eller liknande.
Citera
2015-03-01, 13:37
  #8
Medlem
Han lär bara vara rädd. Inget jättekonstigt om man precis blivit skjuten. Hans något irrationella beslut att lämna sjukhuset och vägra samarbete tycker jag verkar tyda på att han är rädd.

Eller också lider han av någon grad av mildare utvecklingsstörning, men det är svårt att avgöra utan mer information.
__________________
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2015-03-01 kl. 13:41.
Citera
2015-03-01, 18:31
  #9
Medlem
det är inte under några omständigheter konstigt att detta har skett, då personen är dömd för både rån, Bötning/utpressning vapenbrott narkotika brott mm.
kan bara konstatera att det var synd att skytten var kass...allt det senare har skett på grund av mesiga domar
Citera
2015-03-01, 19:39
  #10
Avstängd
EatThisMorons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Jag vet vem offret är och det lär handla om droger eller annan kriminell aktivitet. Du skjuter ju inte någon för en bagatell, detta är inte Göteborg

Kanske någon som ville varna honom för att få bort honom från marknaden eller liknande.
Jamen skriv vem det är då, informationen att du vet vem det är, är väl ganska ointressant va?

Mvh
Citera
2015-03-01, 20:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
Jamen skriv vem det är då, informationen att du vet vem det är, är väl ganska ointressant va?

Mvh
Läs ovan
*a*k
Citera
2015-03-02, 00:23
  #12
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallevattenskalle
Läs ovan
*a*k

Jag försöker läsa ovan... Någon har skrivit Ardi*n Ni*qi och någon har skrivit Danny och dina bokstäver stämmer inte med någondera. Om någon inte vill avslöja vem offrets är har jag fullaste respekt för det men om ni faktiskt vill dela med er av vad ni vet skulle det uppskattas om skrev något i stil med att han heter J*han Anderss*n (*=o).

Kallevattenskalle, du verkar veta en del om offrets meritlista... Är det en lokal Borås-förmåga? Med den listan du räknar upp kanske han är aktuell i samband med andra händelser som är omskrivna här på Flashback?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback