Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-27, 20:23
  #13
Medlem
Segermarschens avatar
Citat:
Internet är i stort sett den enda platsen som inte kontrolleras av åsiktskorridoren idag, vilket gör det till den mest effektiva informationsspridaren.
Våra nätmedier är effektiva och lockar många anhängare & medlemmar, men det sker väl ingen omfattande rekrytering på flashback? Inte som jag hört iaf.

Som sagt, om du verkligen vill göra skillnad så bör du höra av dig till tex Nordfront om att du vill hjälpa till med redaktionsarbete. Oppositionen måste organiseras för att bli effektiv. Det är bättre än att alla har sina egna bloggar och hemsidor och skriver på flashback utspridda för vinden.

Eller hör av dig till en av våra lokalavdelningar.

Alltså, vi vill ju samma sak. Vi kämpar för samma mål. Varför inte ansluta er till era kamrater i kampen och göra motstånd på riktigt?

Citat:
Nja, det är trots allt en hel del människor som läser flashback.
Folk läser ju det de är intresserade av. Det är mest nationalister i f34. Ingen ide att predika för de som redan är frälsta.
Citera
2015-02-27, 20:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Våra nätmedier är effektiva och lockar många anhängare & medlemmar, men det sker väl ingen omfattande rekrytering på flashback? Inte som jag hört iaf.
Säg inte det! Jag var faktiskt sverigedemokrat innan jag började hänga på Flashback. Det gav mig en omfattande insyn i både ras- och judefrågan. Dessförinnan var jag kulturnationalist som såg islam som den stora boven. Flashback ger oss även möjlighet att debattera ner vilsna politiska själar som hittat till fel ideologier.
Citera
2015-03-23, 03:43
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulneger
Frågan är riktad till alla som spenderar stora delar av sin tid med att nätkriga på Flashback.
Har ni överhuvudtaget deltagit på nån demo av SvP, eller ens varit på ett möte?

Varför bedriver ni inte er kamp på gator och torg där den får mest spridning?
Alla ni borde väl kunna dela ut flygblad i brevlådor? Eller är detta jobbigt och det är bekvämare att sitta hemma och äta chips sen skriva nåt inlägga om att Hitler är bäst?
Billigare och säkrare att skriva på dator?

"Hets mot folkgrupp" existerar ju faktiskt som lag.

Alla kanske inte är intresserade av att fixa en demo.. Eller väntar på att någon annan skall.

Att få texterna publicerade i svensk media med ansvariga utgivare och mer begränsad yttrandefrihet än på Flashback är ju inte lika lätt som att bara skriva något här heller.
Citera
2015-03-24, 09:34
  #16
Medlem
För att många nationalister är fegisar som inte vågar offra någonting för kampen, istället använder man ursäkter som att deras medier är supereffektiva (Realisten la ner, lol). Istället sitter man på FB bakom datorskärmens trygga ljus, så slipper man göra såna där läskiga saker som att stå för sina åsiker. Tuffa bakom skärmen, ryggradslösa fegisar i verkligheten som knyter näven i fickan. Det är gänget som kommer rädda svenskarna...
Citera
2015-03-24, 13:31
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitrevolution
För att många nationalister är fegisar som inte vågar offra någonting för kampen, istället använder man ursäkter som att deras medier är supereffektiva (Realisten la ner, lol). Istället sitter man på FB bakom datorskärmens trygga ljus, så slipper man göra såna där läskiga saker som att stå för sina åsiker. Tuffa bakom skärmen, ryggradslösa fegisar i verkligheten som knyter näven i fickan. Det är gänget som kommer rädda svenskarna...

Det där är nåt som alltid återkommer. Varför ska just och enbart nationalister stå för sina åsikter?

Det finns inga maskerade våldsverkare som kräver att miljöpartister ska stå för sina åsikter, ingen privatfinansierad åsiktsregistrerare som kräver att moderater ska stå för sina åsikter, ingen "oberoende" press som kräver att centerpartister ska stå för sina åsikter, inga militanta organisationer som kräver att undergivna landsförrädare ska stå för sina åsikter eller anti-rasister som kräver att anti-vita ska stå för sina åsikter. Bara nationalister.

Men det är klart, det finns sympatisörer och de som företräder en åsikt offentligt, och det måste vara beklämmande och pinsamt att nationalistsympatisörerna klarar att idiotförklara förkämparna för andra åskådningar, och sympatisörer faller under valhemligheten.

Dock så vet de flesta jag möter i vardagen var jag står politiskt, och det är inte jag som gömmer mig och smyger omkring i omgivningen och låtsas vara nåt som motsägs av mitt handlande.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2015-03-24 kl. 13:52.
Citera
2015-03-24, 20:38
  #18
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulneger
Frågan är riktad till alla som spenderar stora delar av sin tid med att nätkriga på Flashback.
Har ni överhuvudtaget deltagit på nån demo av SvP, eller ens varit på ett möte?

Varför bedriver ni inte er kamp på gator och torg där den får mest spridning?
Alla ni borde väl kunna dela ut flygblad i brevlådor? Eller är detta jobbigt och det är bekvämare att sitta hemma och äta chips sen skriva nåt inlägga om att Hitler är bäst?

Jag bedriver en hel del politisk agitation på Flashback, har sedan 90-talet varit på en hel del demonstrationer. Delat ut flygblad, lagt flygblad i brevlådor och varit aktiv i olika nationalistiska sammanslutningar...

Internet är en ganska ny företeelse som började slå igenom i Sverige 1994, men idag så är majoriteten av alla svenskar på ett eller annat sätt aktiva på Internet, därför är det viktigt att Svenska Nationalister är aktiva på just den scenen. Och vi gör det bra..

"Extremhögerns resa från samhällets utkant till de europeiska parlamenten har skett parallellt med deras allt starkare internetnärvaro. Nätet har gett främlingsfientliga grupper och partier fritt spelrum att sprida sitt hat, i våra kommentarsfält, i sociala medier och på oräkneliga egna webbsajter.

Den potentiella rekryteringsbasen har mångdubblats och barn och unga är särskilt i riskzonen för rasistisk propaganda men ingen är immun, och mycket tyder på att vi redan börjat vänja oss vid hatet. Samtidigt står polis och rättsväsende handfallna."


http://www.adlibris.com/se/bok/skriv...-9789127133556
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback