Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-26, 18:18
  #1
Medlem
berra17s avatar
Funtar på att åka med farsan till Kanada nu i mars och tänkte höra om det finns någon här på fb som har vart där och tipsa om något bra ställe. Kollat lite på whistler men undrar samt hur snön är och om offpisten funkar att åka i?

Hare gött!
Citera
2015-02-26, 20:50
  #2
Medlem
Jag är i whistler just nu. Första gången jag är här. Snön är horribel för tillfället. Kom i början av februari och stannar till slutet av maj.

Det finns ju snö såklart, men om man som jag, åkt hit för att åka puder så finns det ingenting att hämta. Det är 5+ nere i byn och runt nollan eller någon minusgrad uppe på toppen. Det ösregnade en vecka i sträck när vi kom med så den snön som fanns blev det bara skit kvar av.

Jag hade rekommenderat att avvakta lite med whistler, det finns stor risk att det börjar snöa i mars men det är osäkert. Det är tydligen det sämsta snöåret på 30år enligt någon lokal snubbe en bekant pratade med. Gillar man dock att åka park finns det ett väldigt bra utbud. Vill man åka pist så är det konstsnö med underliggande is högst upp och slush längst ner mot byn.
Citera
2016-03-01, 19:33
  #3
Medlem
findatas avatar
Väcker tråden.
Har redan varit i alperna detta år, men är sugen på att prova något annat. Hur är det egentligen? Om man jämför med alperna? Har varit en del i Chamonix, Tinges, Verbier samt lite mer familjevänliga delar i Italien. Går det att jämföra?
Vilka är fördelarna? Mycket snö, torr snö?
utöver det?

Prisläget? Är det ungefär samma, eller?
Osv osv osv......
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2531656

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback