Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-26, 15:46
  #1
Medlem
DonLatinos avatar
Nu när jag skaffat ett kort så är jag riktigt glad över det.
Men det är ett problem, STEAM drar pengar från mitt kort på misslyckade köp. Om jag t.ex har 30kr kvar på kontot och ska lägga till 5€ så går det ju inte. Men dagen efter står det att pengarna har dragits.
Vad fan är felet?
Det står på min historik att dom har dragit 5€ från mitt kort.

Är ganska ny inom kort och sådant, så om ni skulle kunna vara snälla och förklara mer noggrant skulle jag bli riktigt glad

EDIT: Det står på min historik över vad som har dragits eller handlats med kortet.
Använder MasterCard.
__________________
Senast redigerad av DonLatino 2015-02-26 kl. 15:51.
Citera
2015-02-26, 15:57
  #2
Medlem
Har också haft trassel med detta. För mig har pengarna kommit till mitt steamkonto efter ett tag.

Minns en gång när jag hade köpt ett paysafe-card för 500kr. Sen blev det trassel med betalningen med Steam, så koden blev använd men fick inga pengar. Dröjde ett par timmar, sen kom pengarna till slut.
Citera
2015-02-26, 17:12
  #3
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizzor
Har också haft trassel med detta. För mig har pengarna kommit till mitt steamkonto efter ett tag.

Minns en gång när jag hade köpt ett paysafe-card för 500kr. Sen blev det trassel med betalningen med Steam, så koden blev använd men fick inga pengar. Dröjde ett par timmar, sen kom pengarna till slut.
tillbaka eller till kontot?
Citera
2015-02-26, 22:26
  #4
Medlem
Till steamkontot.
Citera
2015-02-27, 15:40
  #5
Medlem
DonLatinos avatar
helpppppp
Citera
2015-03-23, 03:40
  #6
Medlem
VISA Electron är ett kort där saldot på kortet alltid skall kollas av innan pengarna dras och det skall således vara svårt att övertrassera det.

Vanliga VISA-kort och kanske även Mastercardkort antar jag inte fungerar så.

Jag vet att här i Örebro var det något med att fylla på busskort från bankkorten på bussarna (de hade väl ingen uppkoppling mot bankerna då.)

Den som är tillräckligt gammal kanske minns apparaterna folk "kopierade" utsidan av kortet med gentemot ett papper och skrev ner belopp och så på med. Då var det ju rimligtvis ingen koll på saldot ..

Jag vet inte om du har någon kredit kopplad till ditt kort eller inte. Har du inte det hade man ju önskat att det inte var möjligt att nå hamna på ett negativt belopp men.


Jag utgår ovan ifrån att Steam på något vis faktiskt lyckades dra pengarna från kortet.. Eller? Du fick dem på kontot? Är väl antagligen löst vid det här laget oavsett.
Citera
2015-03-23, 12:01
  #7
Medlem
zodemecus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ircmaster
Jag vet att här i Örebro var det något med att fylla på busskort från bankkorten på bussarna (de hade väl ingen uppkoppling mot bankerna då.)

Här i Eskilstuna så kan man fylla på busskorten ifrån bankkortet, och det verkar som om deras maskin kontrollerar saldot.
Citera
2015-03-23, 18:47
  #8
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ircmaster
VISA Electron är ett kort där saldot på kortet alltid skall kollas av innan pengarna dras och det skall således vara svårt att övertrassera det.

Vanliga VISA-kort och kanske även Mastercardkort antar jag inte fungerar så.

Jag vet att här i Örebro var det något med att fylla på busskort från bankkorten på bussarna (de hade väl ingen uppkoppling mot bankerna då.)

Den som är tillräckligt gammal kanske minns apparaterna folk "kopierade" utsidan av kortet med gentemot ett papper och skrev ner belopp och så på med. Då var det ju rimligtvis ingen koll på saldot ..

Jag vet inte om du har någon kredit kopplad till ditt kort eller inte. Har du inte det hade man ju önskat att det inte var möjligt att nå hamna på ett negativt belopp men.


Jag utgår ovan ifrån att Steam på något vis faktiskt lyckades dra pengarna från kortet.. Eller? Du fick dem på kontot? Är väl antagligen löst vid det här laget oavsett.
Nej, fortfarande såhär. Riktigt konstigt.
Anmält dom redan, men har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback