Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-09, 19:59
  #301
Medlem
Juristen08s avatar
Det blir förstört precis som allt annat har blivit förstört i Sverige.
Citera
2022-07-09, 21:34
  #302
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Alla som någonsin varit utanför Norden vet att ute i världen är det en självklarhet att man får smaka innan man köper saker. I Turkiet säljs det mängder av godis och bakverk på lösvikt, och det skulle aldrig falla en turk in att köpa något utan att först smaka.

Sverige är helt efterblivet när det gäller den saken. Som så mycket annat. Tur att vi får hit invandrare som kan bidra till att vår kultur förnyas och förbättras.

Det kan vara en förklaring att det är sed att smaka på det man köper i Mellanöstern. Det kan ju vara en poäng om man köper något man inte känner till eller om kvalitén brukar variera t. ex. om det är säsong för frukten osv. Vad gäller lösviktsgodis så är ju detta mestadels industriellt tillverkat och smaken på låt säga Ahlgrens bilar är ganska jämn. Iofs kan man testa om godiset är färskt men det kan göras via konsistensen och skeden. Om det är hög omsättning på godis i butiken är även sådana test överflödiga. Vuxna som testar godis gör det mestadels p g a av snålhet, arrogans och i vissa fall rent förakt. Småungarna som nämndes är nog bara sugna och ouppfostrade.
Citera
2022-07-09, 21:50
  #303
Moderator
Ancistruss avatar
Tråd infogad.

/Mod
Citera
2022-07-09, 21:52
  #304
Moderator
Ancistruss avatar
Ytterligare en tråd infogad.

/Mod
Citera
2022-07-09, 22:34
  #305
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej jag bodde inte i Göteborg det har jag aldrig skrivit. Det finns på fler ställen. Jag kan också informera att det även bor svenskar i getton. Du har ingen aning uppenbart du sitter bara och hittar på. Jag äter inte kött så jag har rätt bra koll på vad saker innehåller. Det finns choklad som innehåller gelatin. Som jag skrev så står dom inte och läser e numer på varenda burk "innan dom smakar".
Nåja.

Det var inget snack. Göran Persson provsmakade godis. Eller snattade. Bilderna var fantastiska.
https://www.expressen.se/blogg/nikla...attsministern/
Citera
2022-07-11, 08:08
  #306
Medlem
kaffekoppens avatar
Kan tänka mig att även extremt snåla människor står och "smakar" då de inte vill betala för något som smakar illa. Detta oavsett om de är svenskar eller inte!
Citera
2022-08-02, 22:27
  #307
Medlem
Det är ett otyg! Speciellt när de inte använder de där spadarna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback