Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-29, 21:52
  #1
Medlem
Hej!

Har nyss fått hem en kompaktstereo, Yamaha E600 från netonnet. Inte nog med att de glömt att skicka högtalarna, dessutom svarar inte dvd-stereon på fjärrkontrollen!

Har provat byta batterier, gå nära men inget funkar! Vad f-n kan vara fel???

Tacksam för tips!!
Citera
2005-09-30, 05:00
  #2
Banned
Zeldars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissgilihari
Hej!

Har nyss fått hem en kompaktstereo, Yamaha E600 från netonnet. Inte nog med att de glömt att skicka högtalarna, dessutom svarar inte dvd-stereon på fjärrkontrollen!

Har provat byta batterier, gå nära men inget funkar! Vad f-n kan vara fel???

Tacksam för tips!!

Funkar fjärren till den övriga utrustningen?
Om inte så är ju fjärren helt kass...


(1) På min H/K så har jag en sladd mellan recievern och cd/dvd:n.
Detta för att fjärren ska funka med cd/dvd:n.
Kanske en sladd som saknas då???
På din Yamaha sitter det en grön liten 3,5mm kontakt på baksidan (uppe i mitten) på DVD:n och på nästan samma ställe på recievern. Som jag nämnde ovan så kräver mitt system att det sitter en sladd mellan dessa kontakter för att fjärren ska fungera till båda enheterna.


(2) Det finns kanske en liten "spak" (alt. en eller två knappar) på fjärren som skiftar mellan recievern och DVD:n?


Dessa två problem har jag själv råkat ut för och det översta kan ju vara lätt att missa om det saknas en sladd.
Citera
2005-09-30, 22:02
  #3
Medlem
Det är skilda fjärrisar till recievern och dvd:n, fjärrisen till recievern funkar men den kan inte styra dvd:n om jag har förstått det rätt. Det följer med en separat fjärris till dvd:n nämligen och det är den som inte funkar.

Och ja, jag har kopplat dit den där gröna sladden men det verkar varken göra till eller från.

Har pratat med netonnet och nu skickar jag tillbaka hela rasket och får ett nytt tillbaka, HOPPAS JAG!!

Tack för ditt svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback