Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-26, 09:30
  #1
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Kan inte hitta någo tråd om detta. Finns det redan, så ta bort denna.

Malmö: Alla rädda för brottsmisstänkt polis

http://www.skanskan.se/article/20150...isstankt-polis

Läser man ett par rader, så står det "civilanställd hos polisen", så jag antar att det inte är en riktig polis utan att även Skånskan satsar på säljande rubriker, istället för på sanningen?

Oavsett det, så är detta knappast den typen av människor vi behöver inom vårt polisväsende.

Mannen har skrivit falska namneckningar på frånvarointygen från sina barns förskola för att få ut 125.000:- i föräldrapenning.

Under husrannskan hos mannen påträffades en stomme till en signalpistol samt sprejanordningar för pepparsprej och tårgas. Även 340 dopningsklassade tabletter hittades.

Personalen på samtliga ställen, som de vill omplacera honom till, har gjort klart att de inte kan tänka sig att arbeta tillsammans med honom på grund av säkerhetsskäl och på grund av att de är rädda för honom.

Han har även vägra lämna in sitt tillträdeskort.

Vad vet folk? Och hur kan det komma sig att han fortfarande får lön? Borde inte den åtminstone frysas tills rättegång varit?


/FS
Citera
2015-02-26, 09:37
  #2
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Det doftar blatte lång väg. Ett resultat av ett misslyckat integrationsförsök kanske. Får hoppas vi får veta mer snart.
Citera
2015-02-26, 09:38
  #3
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Kan inte hitta någo tråd om detta. Finns det redan, så ta bort denna.

Malmö: Alla rädda för brottsmisstänkt polis

http://www.skanskan.se/article/20150...isstankt-polis

Läser man ett par rader, så står det "civilanställd hos polisen", så jag antar att det inte är en riktig polis utan att även Skånskan satsar på säljande rubriker, istället för på sanningen?

Oavsett det, så är detta knappast den typen av människor vi behöver inom vårt polisväsende.

Mannen har skrivit falska namneckningar på frånvarointygen från sina barns förskola för att få ut 125.000:- i föräldrapenning.

Under husrannskan hos mannen påträffades en stomme till en signalpistol samt sprejanordningar för pepparsprej och tårgas. Även 340 dopningsklassade tabletter hittades.

Personalen på samtliga ställen, som de vill omplacera honom till, har gjort klart att de inte kan tänka sig att arbeta tillsammans med honom på grund av säkerhetsskäl och på grund av att de är rädda för honom.

Han har även vägra lämna in sitt tillträdeskort.

Vad vet folk? Och hur kan det komma sig att han fortfarande får lön? Borde inte den åtminstone frysas tills rättegång varit?


/FS

Hade det varit en vanlig knegare som dom hittat 340 dopingpiller hos & som lurat till sig 125.000 av staten så hade den personen suttit häktad nu! Hur i helvete kan denna luffare ens ha sitt jobb kvar...Absurdistan härligt land detta!
Citera
2015-02-26, 11:42
  #4
Medlem
gnosis50s avatar
Det finns en tråd om denna man o bidragsbrottet men jag kan inte hitta den.. han är svensk och heter M*ts P*trik H*ultze'n (a,a,o) jag har stämningsansökan..
Citera
2015-03-18, 16:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnosis50
Det finns en tråd om denna man o bidragsbrottet men jag kan inte hitta den.. han är svensk och heter M*ts P*trik H*ultze'n (a,a,o) jag har stämningsansökan..

Då får du gärna lägga upp den här i tråden om du vill förstås.
Citera
2016-11-08, 11:13
  #6
Medlem
DaddyOfTheMcDaddyss avatar
Från Sydsvenskan

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-08...124-000-kronor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback