Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-27, 23:00
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Eftersom det inte finns några andra civilisationer i universum ( inga bevis för sådana ) så måste det alltså finnas en slags teknologisk barriär som de allra flesta civilisationer inte tar sig igenom utan att utplåna sig själva.
Argumentum ad ignorantiam. :-)
Citera
2015-02-28, 11:56
  #14
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars.svaxon
Intressant fråga, det enda människan inte har någon makt över är naturens krafter och den kommer ge igen en vacker dag.

Jag tror att människan har inbillat sig att den är i kontroll över någonting förutom ett få val i livet, du har 75 triljoner celler i din kropp som sover och lever precis som du. Skillnaden mellan du och dem är att dessa celler gör allt i din kropp ifrån matsmältning till virusbekämpning, dessa har kontroll över ditt nuvarande hem(din kropp). De flesta människor kan inte kontrollera sina tankar, sitt begär eller sitt sinne överhuvudtaget, istället lever de flesta människor i en illusion över att ha kontroll.

Den enda kontrollen människan har är att vara på toppen av matkedjan och utnyttja allt som existerar till sin vinst, och då är frågan; är det vi som har kontrollen eller är det sinnet och vårt ego som styr vad vi gör och enbart projicerar en illusion över att det är vi som gör det?
Citera
2015-02-28, 12:24
  #15
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Argumentum ad ignorantiam. :-)

Ja så är det.

Det finns förmodligen många lösningar:
Men tills någondera är bevisat så fortsätter jag att tro på min tes om rimligt självuppfyllande total förintelse.
__________________
Senast redigerad av Hull 2015-02-28 kl. 12:27.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback