Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 11:33
  #109
Medlem
2,7 miljoner (i bästa fall) får jag det till att omsättningen är. Dra bort +/- 500k till övriga gubbar, inköp av narkotikan, paketering osv osv.. Gör att man på 1,5 år som han sålde inte får det att vara allt för mycket cash.

Att ens våga riskera ett så långt straff för så lite pengar gör mig väldigt fundersam måste jag säga.
Citera
2015-06-17, 12:02
  #110
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
2,7 miljoner (i bästa fall) får jag det till att omsättningen är. Dra bort +/- 500k till övriga gubbar, inköp av narkotikan, paketering osv osv.. Gör att man på 1,5 år som han sålde inte får det att vara allt för mycket cash.

Att ens våga riskera ett så långt straff för så lite pengar gör mig väldigt fundersam måste jag säga.


Jag har bara läst första delen av fup men kan det inte vara så att det var en kul grej från början som sen övergick till rent entreprenörskap?

Det blev ett skötebarn som GM tog hand om, samtidigt som det faktiskt gav en hel del pengar. Jag tycker polisen kan lägga tid på annat istället. Folk som säljer knark till knarkare är mina ögon inga dåliga människor.

Nu läser jag vidare.

mvh B
Citera
2015-06-17, 12:10
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Jag har bara läst första delen av fup men kan det inte vara så att det var en kul grej från början som sen övergick till rent entreprenörskap?

Det blev ett skötebarn som GM tog hand om, samtidigt som det faktiskt gav en hel del pengar. Jag tycker polisen kan lägga tid på annat istället. Folk som säljer knark till knarkare är mina ögon inga dåliga människor.

Nu läser jag vidare.

mvh B

Bra fråga, men mina tankar är att man kört i samma spår sen dag 1. Och jag undrar egentligen hur mycket pengar han fått ut efter utgifter, jag tycker det är en förvårnadsvärd liten summa om det faktiskt stämmer. Men då har dom också köpt grejerna i större partier från Holland, helt annat om man odlar själv.
Citera
2015-06-17, 14:43
  #112
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Vi pratar vanliga hederliga droger, inte våldtäkt på barn!

Har nu läst större delen av materialet och kan konstatera att huvudmännen är rätt korkade.

1: Dom har använt sina vanliga mobiltelefoner (reggade) för att prata över samtal, sms och appar. Helt urbota dumt... Att ens prata på annat sätt än krypterat går på inga sätt att försvara.

2: Allt har varit krypterat men utrustningen har varit påslagen, vissa har gett lösenordet bättre ha en dator för privatbruk och en laptop för knarkaffärer och då kan man snabbt dra ut batteriet/stänga locket vid husis. Även här kan man säga att det spelar inga roll vilka skydd du har med världens mega kryptering om du inte fattar bättre.

3: använda postlådor i närområdet är också rätt dumt och det här är också ett stort problem, alla har åkt fast tack vara ett en postgubbe har fattat misstankar liksom och man har börjat spana på den lådan... Bättre säga att man postar 1 dag i veckan och väljer orter lite längre bort och sen byta orter mellan varven, alternativt sälja större mängder så man slipper posta flera hundra brev..

Ett annat problem är även när man skickar maskinskrivet utan avsändare... Bättre faka något företag på den orten man skickar ifrån, ser bättre ut.

4: ha kontakt med flera människor.. Dumt och gör att man förr eller senare åker fast..

5: inte inse att man har span på sig. Ena killen har alltså färdas med bil från Skellefteå till Junusuando vilket är en bra jävla bit att åka... Hur kan man inte se att man har span på sig...

Det finns INGA VANLIGA HEDERLIGA DROGER!

Sedan kanske du kanske inte förstår hur det går till när man "har span på sig"
Citera
2015-06-17, 21:53
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det finns INGA VANLIGA HEDERLIGA DROGER!

Sedan kanske du kanske inte förstår hur det går till när man "har span på sig"

Jo det tycker jag, satsa så här mycket resurser på svammel är bortkastade skattepengar. Ingen idé att dra det vidare, vi tycker olika helt enkelt.

Angående span är det nog du som aldrig kört bil uppe i norrbotten
Citera
2015-06-18, 00:38
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1532
Först lite perspektiv till er som köper BTC idag:
"2012/12:
Hej tänkte köpa en tia haze men är 1bc kort. har bara 13.15 kvar.. kan vi lösa detta?
mvh"



De köpare som golat och som ingen någonsin igen bör lita på är följande:

(Namn raderade)


Är det köparna som hade åkt fast? Varför i helvete nekade de inte bara för att sedan inte svara på fler frågor, då hade de gått fria och sluppit att narkotikabrott i registret då de ska söka jobb o.s.v, (utgår från att det var första gången de torskade då de beter sig så orutinerat som de gör). De hade även sluppit böter.

Men tycker det är lite väl att hänga ut dom här så de syns på google för all framtid för en dum sak som de gjorde i ungdomen. De var väl rädda och förstod inte bättre då de sa vem de köpt från. Man är rätt svag rent mentalt när man sitter i polisförhör (därför ska man inte säga något ALLS), man kan säga dumma grejen som man ångrar (man behöver aldrig ångra sig då man inte sagt något alls. Tycker du borde ta bort namnen.
Citera
2015-06-18, 00:56
  #115
Medlem
Vissa av dessa grabbar är ju så osmarta så det förslår.. Hämta ut flera kilo knark på posten för lite hasch eller 5000kr vilket mest troligt leder till att dom också döms för grovt knarkbrott.
Citera
2015-06-18, 00:57
  #116
Medlem
Ser att puckona använt skyddsdräkter då de paketerat. Ett enklare vore väl är att ta ett gäng sedlar och mynt och gnugga mot breven, lycka till med att få ut rätt DNA med besudlingar från tusentals personer som haft mynten och sedlarna i sina kontaminerade händer. Bästa vore väl att lägga en massa mynt i lite vatten, som man sedan sprayar på kuverten. En jävla massa DNA-material på mynt. På så sätt skulle man slippa oroa sig för DNA. Finns säkert andra bra sätt men skyddsdräkt ser ju lite dumt ut att ha liggandes om man får oväntat besök.
Citera
2015-06-18, 01:00
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ib7jr
Vissa av dessa grabbar är ju så osmarta så det förslår.. Hämta ut flera kilo knark på posten för lite hasch eller 5000kr vilket mest troligt leder till att dom också döms för grovt knarkbrott.

Att köpa in stora mängder från utlandet för att sälja vidare fungerar aldrig i längden. Om man använder målvakter som inte känner till huvudmannens identitet och som inte snackar i största allmänhet. Men är väl nästan regel att målvakter hävdar att de är just målvakter, och måste i princip hosta upp några namn för annars får man väl ta hela straffet själv för det som försändelsen innehöll. Eller får målvakter alltid ta hela straffet för en försändelse, eller finns det något förmildrande i att man bara var målvakt?
Citera
2015-06-18, 01:18
  #118
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totaler.krieg
Är det köparna som hade åkt fast? Varför i helvete nekade de inte bara för att sedan inte svara på fler frågor, då hade de gått fria och sluppit att narkotikabrott i registret då de ska söka jobb o.s.v, (utgår från att det var första gången de torskade då de beter sig så orutinerat som de gör). De hade även sluppit böter.

Men tycker det är lite väl att hänga ut dom här så de syns på google för all framtid för en dum sak som de gjorde i ungdomen. De var väl rädda och förstod inte bättre då de sa vem de köpt från. Man är rätt svag rent mentalt när man sitter i polisförhör (därför ska man inte säga något ALLS), man kan säga dumma grejen som man ångrar (man behöver aldrig ångra sig då man inte sagt något alls. Tycker du borde ta bort namnen.

När man skrivit något här på FB har man bara en timme på sig att ändra inlägget. Sedan låses det. Ev kan nån moderator ändra texten.
Citera
2015-06-18, 09:40
  #119
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Jo det tycker jag, satsa så här mycket resurser på svammel är bortkastade skattepengar. Ingen idé att dra det vidare, vi tycker olika helt enkelt.

Angående span är det nog du som aldrig kört bil uppe i norrbotten

Jag är uppvuxen där och har arbetat på de flesta ställena så jag har många mil i bil där. Antagligen många, många fler än dig.

Om du läst protokollet ordentligt s förstår du väl att dom hade flera bilar? Både framför och bakom.
Citera
2015-06-18, 10:24
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Bra fråga, men mina tankar är att man kört i samma spår sen dag 1. Och jag undrar egentligen hur mycket pengar han fått ut efter utgifter, jag tycker det är en förvårnadsvärd liten summa om det faktiskt stämmer. Men då har dom också köpt grejerna i större partier från Holland, helt annat om man odlar själv.
Så dom har alltså själva beställt det hela från Darknet? Alexandrus dvs, right?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback