Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-26, 14:43
  #13
Medlem
steveY2Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det har det väl alltid gjort?
Det kom ut fel, syftar självklart på uppkörningspersonen!
Citera
2015-02-27, 08:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
Hur blir detta problematiskt, en körlärare säger ju åt dig precis hur du skall göra och vad och hur du skall göra saker. När jag tog körkort satt körskoleläraren och uppkörningsledaren och prata om vad de skall göra i helgen, hur man bäst förvarar räkorna med mera.
De enda gångerna hon sa något till mig var t.ex sväng höger om 200m , sväng vänster om 200m.
Så komplicerat är det inte att ta körkort.

Tror att du är lite dåligt insatt i den här typen av problematik. Det är en oerhört påfrestande situation att sitta i en bil med en främmande person som dessutom hela tiden talar om för dig vad du ska göra. Jämför med en person som är fobiskt rädd för hundar, och tänk dig att den personen ska ta körlektioner med en stor schäferhund i bilen.
Citera
2016-03-07, 13:56
  #15
Medlem
kvarkenss avatar
Hur är det med övriga lektioner? Att sitta bland massa i en lektionssal slipper jag helst. Och isbanan? Är det inte flera med där också?

Går det att fixa privata körkortslektioner på något vis? Hade varit guld värt för mig då det är mycket det som gör det att jag har svårt ta mig ut bland folk och "träna". Har långt till städer osv och svårt att ta mig utan körkort.



Status quo...
Citera
2016-03-07, 15:26
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkens
Hur är det med övriga lektioner? Att sitta bland massa i en lektionssal slipper jag helst. Och isbanan? Är det inte flera med där också?

Går det att fixa privata körkortslektioner på något vis? Hade varit guld värt för mig då det är mycket det som gör det att jag har svårt ta mig ut bland folk och "träna". Har långt till städer osv och svårt att ta mig utan körkort.



Status quo...

Du behöver inte gå på körlektioner i sal om du inte vill. Det enda du måste sitta med på är väl riskettan eller vad den heter nuförtiden? Isbanan kör man i varsin bil men det blir förstås viss interaktion med andra före och efter.

Om det nu är så fortfarande... Kom på att jag sett folk här på Flashback som säger att man kör isbanan tillsammans med körläraren nuförtiden...
Citera
2016-05-24, 23:13
  #17
Medlem
Jag tog körkort på första försöket. Dock vågar jag inte köra bil eftersom ångesten gör att jag har så dålig koncentration och kan få blackouts sådär plötsligt...
Citera
2016-05-26, 20:27
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agrud
Jag tog körkort på första försöket. Dock vågar jag inte köra bil eftersom ångesten gör att jag har så dålig koncentration och kan få blackouts sådär plötsligt...

Varför ville du ta körkort och förmodligen spenderat en hel del pengar, om du vet att du får blackouts? bara nyfiken.
Citera
2016-05-26, 21:50
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donadoni
Varför ville du ta körkort och förmodligen spenderat en hel del pengar, om du vet att du får blackouts? bara nyfiken.

Haha ja såhär i efterhand är det ju jäkligt tråkiga pengar...men visste ju inte då att jag inte skulle våga köra...men under sker, kanske vågar jag prova igen om jag börjar må bättre och få tillbaka koncentrationen. Om x antal år, och då är det gött att ha klart kortet^^
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback