Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-25, 20:05
  #1
Medlem
Nu har jag tråkigt och tänkte ge er ett superbra läge att ställa de frågorna ni vill om att bo i bilen.

själv bor jag numera i bilen 4 nätter i veckan, ibland 5 nätter. Jag sover inte i bilen om det är mer än 5 minusgrader.
Jag känner mig som en lortig polack, ja, men jag tjänar däremot minst 30 000 ibland 35000 kr.

Jag har en familj hemma, 1 barn 2 bonus och ett påväg, så jag gör det helt enkelt för att barnen och min vackra kvinna ska ha det bra hemma.


Så om ni nu börjar fundera att börja bo i bilen, ställ era frågor nu..
Jag bor i bilen i Stockholmsområdet.
2015-02-25, 20:06
  #2
Medlem
Kvasthildas avatar
Jaha men VARFÖR bor du i bilen? Du har ju tydligen bra lön och familj. Är det någon bokstavskombination på dig?
2015-02-25, 20:08
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Hur får du vara ifred för nyfikna.
Hur får du plats för att sträcka ut dig.
Fryser du inte.
Toalettbesök.
???
2015-02-25, 20:08
  #4
Medlem
pmupss avatar
Arbetar du som lastbilschaufför?
2015-02-25, 20:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasthilda
Jaha men VARFÖR bor du i bilen? Du har ju tydligen bra lön och familj. Är det någon bokstavskombination på dig?


Haha, nej det finns inga jobb där jag bor, och inga bostäder där jag jobbar, vilket gör att detta blev lösningen.. Absolut bokstavskombination, det är väl mer regel än undantag idag..
2015-02-25, 20:11
  #6
Medlem
CrilleKexs avatar
Kan man äta räkmacka i bilen som man bor i, eller drälls det för mycket?
2015-02-25, 20:11
  #7
Medlem
Husbil?
2015-02-25, 20:13
  #8
Medlem
Rebelxs avatar
Jag antar att du iaf har skaffat dig en skåpbil med madrass där bak, utan insyn, och tillgång till ett eluttag så du kan ha en värmefläkt och lite elektronik, laptop, internet igång?
Eller är du helt bakom flötet?
Skicka ut kärringen och jobba också.

Med skåbil kan du ta dit dejter också, du verkar ju aldrig vara hemma ändå.
2015-02-25, 20:14
  #9
Medlem
Kvasthildas avatar
Ok. Var sover du natt 5, 6 eller 7? Om du har 30.000 i månaden, varför bor du i bil?
2015-02-25, 20:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Hur får du vara ifred för nyfikna.
Hur får du plats för att sträcka ut dig.
Fryser du inte.
Toalettbesök.
???

För att förhindra insyn har jag solfilm på rutorna, har även hängt upp spännband (sånna du sätter fast cykeln med på cykelhållaren) runt om i bilen, som jag hänger upp lakan i.


Om jag kan sträcka mig : Absolut, skjuter fram båda sätena fram, och fäller ner baksätet.


Om jag fryser : Ibland, när det är för kallt sätter och igång motorn på bilen en stund, det gör oftast susen.

Toalettbesök gör man på närmaste mack, nätterna används en 1.5 liters pet-flaska, dock måste man vakna till lite, kräver en del koncentration! :P
2015-02-25, 20:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmups
Arbetar du som lastbilschaufför?


Nej jag arbetar som montör.
2015-02-25, 20:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Jag antar att du iaf har skaffat dig en skåpbil med madrass där bak, utan insyn, och tillgång till ett eluttag så du kan ha en värmefläkt och lite elektronik, laptop, internet igång?
Eller är du helt bakom flötet?
Skicka ut kärringen och jobba också.

Med skåbil kan du ta dit dejter också, du verkar ju aldrig vara hemma ändå.


Nej , jag har en halvkombi.
Jag har ett "Mobilt Batteri" som jag för tillfället läddar min laptop i .. Kör internet via mobilen.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback