Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-25, 19:06
  #1
Medlem
hej jag har varit förkyld i 2 veckor när jag går ut och promenerar blir jag trött . Det här med trötthet har börjat under förkylningstiden . Idag tog jag kan jang 15 ml och kännde mig piggare . Har jag dåligt immunförsvar hur kan jag förstärka mer immunförsvar .
Citera
2015-02-25, 19:36
  #2
Medlem
Tror 90% av immunförsvaret är genetiskt, finns ju människor som lever på makaroner och aldrig blir sjuka, sen finns det dem som äter alla sorters tillskott och blir sjuka hela tiden.

Men tips, ät broccoli och äpple varje dag, det lär hjälpa en del i alla fall.
Citera
2015-02-25, 20:26
  #3
Medlem
Min förkylning är inne på 8:e veckan, klarar bara av kortare promenader (till bussen typ) går jag längre får jag hemska hostattacker.
__________________
Senast redigerad av v.svensson 2015-02-25 kl. 20:27. Anledning: För mycket text
Citera
2015-02-25, 20:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
hej jag har varit förkyld i 2 veckor när jag går ut och promenerar blir jag trött . Det här med trötthet har börjat under förkylningstiden . Idag tog jag kan jang 15 ml och kännde mig piggare . Har jag dåligt immunförsvar hur kan jag förstärka mer immunförsvar .

Kan jang är rätt bra, en av de få saker som visats hjälpa immunförsvaret. Tror inte man ska äta det varje dag men kanske några dar i veckan.
Citera
2015-02-25, 20:55
  #5
Medlem
absinthiums avatar
Vitlök och ingefära
Citera
2015-02-25, 21:10
  #6
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
Marijuana och att inte använda schampo och tvål varje dag vid dusch, vatten duger bra.

Äta rätt, mycket "grönt" och frukt. Kolhydrater, vitaminer, proteiner och mineraler.

Ha en aktiv livsstil. Motionera.

Beblanda sig med folk, åk kollektivt, träffa människor.

Få frisk luft, promenera i naturen.
Citera
2015-02-25, 23:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.svensson
Min förkylning är inne på 8:e veckan, klarar bara av kortare promenader (till bussen typ) går jag längre får jag hemska hostattacker.


De är samma här jag klarar att promenera 10 min sen blir jag svagare och svagare hostar och orkar inte gå långt går jag typ 1 timme så blir jag blek , ibland känns det som jag har blivit hjärt försvagad eller hjärt muskel inflammation . När jag är hemma känner jag mig glad och pigg .
Citera
2015-02-26, 02:18
  #8
Medlem
Isolera dig helt från andra människor ett tag så du blir riktigt frisk (svårt dock om man har jobb/skola, etc och tvingas träffa andra). Annars är det bra att komma ut och andas friskluft och få ljus och sol.

Hört från läkare att immunförsvaret sitter i magen och munnen till stor del. Om magen mår bra och munnen är ren så hjälper det. Borsta tänderna 2-3 ggr per dag. I övrigt ät nyttigt och hälsosamt. Mycket antioxidanter. Bort med allt socker och alkohol/droger.
__________________
Senast redigerad av Dr.Bong 2015-02-26 kl. 02:21.
Citera
2015-02-26, 02:30
  #9
Medlem
bax88s avatar
Överdriv inte städningen hemma. Lite skit i hörnen gör gott. Då blir du aldrig sjuk.

Tro nu inte att man ska sluta städa dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback