Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-25, 18:14
  #1
Medlem
Vingummis avatar
Hej!

En bakisdag som denna, lik många andra, så undrar jag varför all musik jag lyssnar på låter annorlunda när jag är bakfull? Har hållit på en hel del med musik och har ett ganska bra gehör, därför jag också reagerar på att musiken som jag lyssnar på har höjts en tonart ungefär, när jag är bakis d.v.s.

Jag har googlat en hel del, men lyckas inte hitta något. Så hjälp mig, vad är det jag lider av? Cancer? En-tonart-högre-när-jag-är-bakis-syndrom?
Citera
2015-02-25, 18:17
  #2
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vingummi
Hej!

En bakisdag som denna, lik många andra, så undrar jag varför all musik jag lyssnar på låter annorlunda när jag är bakfull? Har hållit på en hel del med musik och har ett ganska bra gehör, därför jag också reagerar på att musiken som jag lyssnar på har höjts en tonart ungefär, när jag är bakis d.v.s.

Jag har googlat en hel del, men lyckas inte hitta något. Så hjälp mig, vad är det jag lider av? Cancer? En-tonart-högre-när-jag-är-bakis-syndrom?

När man är bakis så är man ljudkänslig och hela skallen är helt utmattad så allt upplevs annorlunda.
Citera
2015-02-25, 18:20
  #3
Medlem
OnTheWeeds avatar
Är nog vanligt. Brukar också bli ljudkänslig när jag är bakis, brukar hålla mig borta från ljud så gott det går då.
Citera
2015-02-25, 18:29
  #4
Medlem
Ass.Parades avatar
Som tidigare skrivit. Man blir lite känsligare för ljud och ljus.

Jag trodde först att du syftade på din egen röst för det upplever jag hos folk, att de får högre och mörkare röst när de är bakis.
Citera
2015-02-25, 19:03
  #5
Medlem
Vingummis avatar
Tack för svaren! Det låter absolut rimligt. Men det jag också tänker på är att musik låter ljuvligt just dagen efter. Lyssnade på Led Zeppelin's Physical Graffiti idag och det var fan det bästa jag hört på länge, fast att jag inte är ett stort fan av den skivan haha.
Citera
2015-02-26, 18:53
  #6
Medlem
Tror du håller tillbaka bakfylleångest genom att uppskatta musik mer än annars. Kanske du uppfattar det som några slags tonartshöjningar, men var glad över din gåva!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback