Citat:
Ursprungligen postat av
markusj99
Jag har lite gran samma sak så därför har jag nästan alltid ett par hörlurar i fickan som jag sätter in när jag får de här tankarna. Det hjälper mig så du kan ju gärna testa det
Moderatorerna flyttar aldrig trådar som ligger fel förutom till papperskorgen

Det fungerar, men måste ha nått annat att fokusera på samtidigt. Som tex träning men inte i jobbet, då jobbet är några av tankarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Betus
De flesta har sannolikt mer eller mindre samma problem, bara i olika drag och på olika sätt. Jag tycker det verkar som att de flesta olustkänslor är nära knutet till tankarna, vare sig man märker det eller ej. Den bok som fick mig att få ett helt nytt perspektiv på tillvaron och livet var Eckhart Tolles "The Power of Now". Ingen bok har påverkat mig mer än den. Jag upptäckte gradvis att problem jag grubblat över i flera år bara försvann, liksom rädslor. Boken handlar om att se sina tankar för vad de egentligen är och hur man blir mer närvarande. Min livskvalité höjdes rejält av den, rekommenderar den starkt.
Det ligger kanske lite i det du säger, jag ska ta och läsa den boken som du så starkt rekommenderar.
Hoppas på att den kanske kan få mitt tankemönster att bli bättre.