2015-02-24, 23:34
Medlem
Nu har jag försökt (nästan totalt urkass på dataprogram) med att försöka få våran logga till korpenlaget ändrad från JPG-format till EPS-format.
Loggan ska in på fredag till tryckeriet och min raka fråga är om någon här kan ställa upp att fixa det om jag mailar över bilden?
Citera
2015-02-25, 00:09
Medlem
mSrks avatar
JPG = Rastergrafik
EPS = Vektorgrafik

Mig veterligen kan man inte bara konvertera en jpg till eps eller dylikt vektorformat, utan måste göra om det från grunden i vektor. Inte för att det är till någon tröst för TS dessvärre.
Citera
2015-02-25, 00:38
Medlem
Jo det går att konvertera, blir dock inte riktigt sama kvalitet om man förstorar bilden mycket.

Googla : jpg to eps

Har för mig att man kan konvertera direkt på någon hemsida...
Citera
2015-02-25, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasGBG031
Nu har jag försökt (nästan totalt urkass på dataprogram) med att försöka få våran logga till korpenlaget ändrad från JPG-format till EPS-format.
Loggan ska in på fredag till tryckeriet och min raka fråga är om någon här kan ställa upp att fixa det om jag mailar över bilden?
Fråga dom på tryckeriet hur du ska göra. Dom borde iallafall veta hur man gör
Citera
2015-02-25, 01:16
Medlem
Extras avatar
Som det sagts finns det lite tjänster för det och man kan även göra det i illustrator, det beror väldigt mycket på bilden dock. De här konverteringarna brukar - mig veterligen - oftast bara funka på ganska enkla bilder.
Citera
2015-02-25, 09:47
Medlem
C8H11Ns avatar
EPS är vektorgrafik och förändrar inte kvaliteten när du fortstorar / förminskar, så det är inte bara att spara om formatet... Det finns en helt annat struktur i bilden.

Skicka den i PM så kan jag lösa det ikväll om den inte är helt kejko.
Citera
2015-02-26, 11:12
Medlem
Esteems avatar
Programvara - Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem