Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-24, 23:04
  #1
Medlem
deadhead.s avatar
Kan man bli debiterad för att ha använt för mycket varmvatten på ett hotellrum?
Citera
2015-02-26, 20:38
  #2
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum --> Resor - allmänt | ej specifika resmål
/Moderator
Citera
2015-03-02, 22:31
  #3
Medlem
I Österrike (Alporter) har jag hört talas om att man betalar extra för dusch
men det är enda stället så svaret blir väl att du inte behöver oroa dig.
Citera
2015-03-07, 16:52
  #4
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Kan man bli debiterad för att ha använt för mycket varmvatten på ett hotellrum?

Det har jag aldrig hört talas om men det betyder ju inte att det inte förekommer. Men på vanliga 3-5 stjärniga hotell så skulle jag nog säga att det inte förekommer. Möjligtvis på backpackerställen och andra billiga/enkla ställen.
Citera
2015-03-11, 01:47
  #5
Medlem
deadhead.s avatar
Så man kan generellt säga i Sverige att man rent praktiskt skulle kunna duscha i ett flertalet timmar utan att åka på någon extra debitering?
Citera
2015-03-11, 10:33
  #6
Medlem
Medianas avatar
Är det här en hypotetisk fråga?

Jag har enbart varit med om att de tagit betalat för varmvatten ex genom myntautomat. Senast ex på Svalbard. Innebär således att man betalar i förväg, inget som debiteras i efterhand.
Citera
2015-03-11, 11:05
  #7
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Kan man bli debiterad för att ha använt för mycket varmvatten på ett hotellrum?

Får man ingen information om detta i förväg om att varmvatten debiteras separat så kan man knappast debiteras extra för detta. Normalt så mäter man ju inte heller varmvattnet separat med mätare till varje rum så det går ju normalt inte att se vem som förbrukat vad. Att installera separata mätare för varmvatten till varje rum skulle ju vara en mycket stor kostnad för hotellet så jag skulle inte tro att detta är särskilt vanligt att man debiterar varmvatten efter faktisk förbrukning på hotell utan detta brukar nog bakas in i rumspriset.
Citera
2015-03-11, 17:42
  #8
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Får man ingen information om detta i förväg om att varmvatten debiteras separat så kan man knappast debiteras extra för detta. Normalt så mäter man ju inte heller varmvattnet separat med mätare till varje rum så det går ju normalt inte att se vem som förbrukat vad. Att installera separata mätare för varmvatten till varje rum skulle ju vara en mycket stor kostnad för hotellet så jag skulle inte tro att detta är särskilt vanligt att man debiterar varmvatten efter faktisk förbrukning på hotell utan detta brukar nog bakas in i rumspriset.
Okej, kul och höra! Kanske bäst att fråga hotellet om de har någon extra debitering, eller är det som att väcka en björn som sover?
Citera
2015-03-12, 16:29
  #9
Medlem
Medianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Okej, kul och höra! Kanske bäst att fråga hotellet om de har någon extra debitering, eller är det som att väcka en björn som sover?

Men varför i alla sin dar tror du att hotellet skulle ta betalat för varmvattnet i första taget? Var ska du åka någonstans?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2530828

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback