Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-28, 00:17
  #121
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Läste tråden i telefon i går kväll, har inte läst ikapp.
Men enligt mig är det inte en äldre kvinna , rumänske eller ej som skrivit detta.
Särskrivningar hör till den yngre förlorade generationen. En rumänsk åldring skulle knappast snappa upp detta otyg.
Säger därmed ej att det som påstås ej är sant.

Finns inget som tyder på att det är sant. Inte någon heller som är intresserad av att bevisa om det är sant. Finns alltid de som tror så länge det går i linje med vad de vill höra.
Citera
2015-02-28, 17:20
  #122
Medlem
Frontlinjens avatar
Har nu testat vidare med att tilltala tiggare på rumänska.

Senast var det två gummor som förvånat tittade på mig när jag sa "Det är kallt?", den ena upprepade det i lågt tonläge och den andra sa enbart ordet för "kallt".

Eftersom ingen av de fem jag prövat detta på uppvisade något av det som beskrivs i texten om svavelosande eder närhelst de hör att någon kan rumänska så tror jag inte att det är så som författaren säger.

Kanske kan det vara så att hon sagt något som triggar dem, som antyder att hon ogillar dem?

Alternativt att allt är påhittat, men det är lite väl detaljerat och bisarrt för det. Tycker jag.
Citera
2015-03-03, 00:02
  #123
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Har nu testat vidare med att tilltala tiggare på rumänska.

Senast var det två gummor som förvånat tittade på mig när jag sa "Det är kallt?", den ena upprepade det i lågt tonläge och den andra sa enbart ordet för "kallt".

Eftersom ingen av de fem jag prövat detta på uppvisade något av det som beskrivs i texten om svavelosande eder närhelst de hör att någon kan rumänska så tror jag inte att det är så som författaren säger.

Kanske kan det vara så att hon sagt något som triggar dem, som antyder att hon ogillar dem?

Alternativt att allt är påhittat, men det är lite väl detaljerat och bisarrt för det. Tycker jag.

Det finns ingen logik i att hata invandrare och tiggare. Du missar motivet med texten. Vad som står där är inte speciellt viktigt för den målgrupp som tror på den. Varje litet korn av vad som skulle kunna vara sant adderas till en sanning i deras värld. Jag gjorde en enkel check gällande de så kallade hjälpgruppen och visst har några tappat lite motivation, men de fortsätter med sin verksamhet eftersom de ser att det ger effekt och att de hjälper medmänniskor. Psykologisk krigsföring för att få oss att tro något helt annat helt enkelt. TS hade rätt enkelt kunnat hänvisa till var texten finns publicerad och av vem den är publicerad.
Citera
2015-03-03, 15:23
  #124
Medlem
goran744s avatar
Jag anser att politikerna är flata eftersom det är de som skall styra landet. Vågar inte de ta ansvar för detta enbart av rädsla för att bli kallade rasister så anser jag dem vara olämpliga som politiker.

Politikerna borde sätt krav på landet Rumäninen efter som det är landet som skall ansvara för sina invånare, just nu stjälper våra politiker Rumäniernas egna handlande och ansvar.
Deras politiker skall väll lösa problemet i landet? Våra politiker skall lösa våra problem och bör sätta stopp för detta.
Alla i Sverige är inte rika de heller. Sjukt anser jag att våra politiker låter detta fortgå som strutsar som gömmer huvudet i sanden.
Citera
2015-03-04, 12:46
  #125
Medlem
Rumäner hatar romer.
Citera
2015-03-04, 23:58
  #126
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Rumäner hatar romer.

Ja rasister finns överallt.
Citera
2015-03-05, 02:32
  #127
Medlem
Littlepaw13s avatar
Vilka är alla ni som hyllar denna kvinnas språkbruk?
Nu lägger jag ingen vikt vid innehållet men texten som sådan är en svårmanövrerad best där inget riktigt fungerar som det ska.
syftningsfel likväl som felstavningar och felanvända termer/ordspråk.

Detta gör att jag har svårt att tro att skribenten är den hon (han) säger och vilket tar ifrån hela texten en del av dess tyngd.
vliket är synd då även texter som dessa, mer nu än någonsin, behövs.
Citera
2015-03-06, 13:00
  #128
Medlem
Segermarschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Vilka är alla ni som hyllar denna kvinnas språkbruk? Nu lägger jag ingen vikt vid innehållet men texten som sådan är en svårmanövrerad best där inget riktigt fungerar som det ska. syftningsfel likväl som felstavningar och felanvända termer/ordspråk.
Hon är ju från Rumänien.

Citat:
Detta gör att jag har svårt att tro att skribenten är den hon (han) säger[.]
Svårt att tro att en rumän skriver dåligt på svenska?

Citat:
[V]ilket tar ifrån hela texten en del av dess tyngd.
Ja, den borde korrekturläsas, men det är väl inget trovärdighetsproblem? Jag anser snarare att det är mer trovärdigt att personen kommer från Rumänien (och således har bättre koll på tiggarsituationen) när hon har så kass svenska.
Citera
2015-03-06, 23:36
  #129
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Hon är ju från Rumänien.


Svårt att tro att en rumän skriver dåligt på svenska?


Ja, den borde korrekturläsas, men det är väl inget trovärdighetsproblem? Jag anser snarare att det är mer trovärdigt att personen kommer från Rumänien (och således har bättre koll på tiggarsituationen) när hon har så kass svenska.

Omvänd psykologi... *den var rolig*. Om vi nu verkligen ska leta bevis finns är det enklare att försöka verifiera det som sägs. En video på random hus! Ja nu vet vi vilka som äger dessa hus genom denna informativa film.

Inte ens när "hon" nämner hjälpgruppen kan hon hålla sig till sanningen. Det gick rätt snabbt att kolla upp och de hade inte alls samma åsikt som ts i den frågan. Så trots att hjälpgruppen hade egna upplevelser så hade de inte samstämmiga åsikter med ts i den frågan.

Känns mönstret inte igen? Halvsanningar som staplas på varandra för att bevisa något som de troende gärna vill höra.

Vore kul att se hur många av anhängarna i denna tråd som också tror på Zeitgeist och sympatiserar med SD och är män. Gissar på en nära perfekt korrelation.
Citera
2015-03-07, 10:26
  #130
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Har nu testat vidare med att tilltala tiggare på rumänska.

Senast var det två gummor som förvånat tittade på mig när jag sa "Det är kallt?", den ena upprepade det i lågt tonläge och den andra sa enbart ordet för "kallt".

Eftersom ingen av de fem jag prövat detta på uppvisade något av det som beskrivs i texten om svavelosande eder närhelst de hör att någon kan rumänska så tror jag inte att det är så som författaren säger.

Kanske kan det vara så att hon sagt något som triggar dem, som antyder att hon ogillar dem?

Alternativt att allt är påhittat, men det är lite väl detaljerat och bisarrt för det. Tycker jag.

Hon hör väl på din brytning att du inte är ifrån Rumänien själv? Mer trovärdigt att de väser åt någon som talar rumänska som modersmål, och sådant hör man. Tänk dig själv att du var kriminell i något land som Turkiet och en turk kommer och säger "hejjj hur mor du" så hör du ju att turken bara har snappat upp det där och förmodligen inte kommer ifrån Sverige. Det ser du också på turken precis som tiggaren ser att du inte har något blodsband till Rumänien.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback