Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-06-04, 18:42
  #37
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spatsibada
Haha är du bitter för att du åkt på stryk?

Att nazister åker på stryk, får rutorna krossade i sitt hem och ständigt går beväpnade med gatustridsvapen för nojja att åka påt av antifa är inget du tar upp? Allt rapporteras inte, dom som blir attackerade vet nog med sig själva att dom blir det. Kolla bara SMRs läckta mötesprotokoll i FUPar kring kärrtorp eller deras läckta redaktionsforum. Där står det en del.

När skulle RF ha spöat någon senast? 3-4 år sedan, 22 mot 1? Som jag skrev tidigare så har varken AFA eller RF genomfört EN ENDA revolutionär aktion på över ett år, förmodligen var det ännu längre sedan. Jag orkade helt enkelt inte leta mer.

Jag fick faktiskt lite kritik mot den kartläggningen, en vänsterdåre påtalade att AFA faktiskt gjorde en knivattack för TRE år sedan. Förvisso fick två av AFA;iterna fängelse i samband med detta, men vänsterdåren var mäkta stolt.

Kan vi bli seriösa i denna tråd nu? Vare sig AFA eller RF har idag någon verksamhet idag och det lär nog dröja innan det sker igen. Det "ledarskap" som har förstört dessa sub-kulturella småsekterna måste nog bort en ny generation.

Frågan är ju dock vem som frivilligt vill "ansluta" sig till en grupp passiva pundare som mer än någon annan sub-kultur i Sverige är stämplade som förlorare.
Citera
2015-06-04, 19:17
  #38
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
Frågan är ju dock vem som frivilligt vill "ansluta" sig till en grupp passiva pundare som mer än någon annan sub-kultur i Sverige är stämplade som förlorare.

Testopojkarna som inte får hänga med fotbollsgrabbarna.
Citera
2015-06-04, 19:42
  #39
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
Både RF och AFA har väl i realiteten lagt ner efter att polisen tittat till dem lite under det senaste året?

Så mycket för övertygelse.

Är väl snarare så att verkligheten börjar hinna ikapp? Tidsandan talar inte längre för naivt vänstertrams och det har sannolikt även gått upp för en del av utövarna liksom tidigare passiva sympatisörer.

Nu när hipster-/curlinggenerationen mer eller mindre helt har vuxit upp så blir det nog svårt med återväxten inom stenkastarrörelsen.
Citera
2015-06-04, 19:58
  #40
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
När skulle RF ha spöat någon senast? 3-4 år sedan, 22 mot 1? Som jag skrev tidigare så har varken AFA eller RF genomfört EN ENDA revolutionär aktion på över ett år, förmodligen var det ännu längre sedan. Jag orkade helt enkelt inte leta mer.

Fast, du hävdade ju tidigare att du hade god insyn i RF och AFA och att du kände till medlemmarna osv genom att ha kollat på deras facebook. Kanske är det så att precis som innan RF skaffade facebook eller innan AFA skaffade en hemsida så sker det aktivitet som det inte finns något behov av att rapportera av.

Vad är det som driver dig att natt och dag försöka skapa illusionen om att dessa två organisationer inte har någon aktivitet?
Citera
2015-06-04, 23:32
  #41
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Vad är det som driver dig att natt och dag försöka skapa illusionen om att dessa två organisationer inte har någon aktivitet?

Vad är det som driver dig att grindvakta denna forumdel?
Citera
2015-06-04, 23:45
  #42
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Fast, du hävdade ju tidigare att du hade god insyn i RF och AFA och att du kände till medlemmarna osv genom att ha kollat på deras facebook. Kanske är det så att precis som innan RF skaffade facebook eller innan AFA skaffade en hemsida så sker det aktivitet som det inte finns något behov av att rapportera av.

Vad är det som driver dig att natt och dag försöka skapa illusionen om att dessa två organisationer inte har någon aktivitet?

Jag har en bra insyn, det är därför jag vet att båda grupperna på sin höjd kan sägas vara "vilande". Det är långt ifrån säkert att man någonsin vaknar igen.

Detta när du lägger ner tid på att påstå att de har en jättestor verksamhet som de döljer för att....fan vet - fattar du inte att det bara får RF och AFA att framstå som ännu större förlorare?

Tror du att de tackar dig för det? De få som är kvar vill nog bara helst försöka glömma de senaste åren och inte tänka på morgondagen.
Citera
2015-06-04, 23:50
  #43
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Är väl snarare så att verkligheten börjar hinna ikapp? Tidsandan talar inte längre för naivt vänstertrams och det har sannolikt även gått upp för en del av utövarna liksom tidigare passiva sympatisörer.

Nu när hipster-/curlinggenerationen mer eller mindre helt har vuxit upp så blir det nog svårt med återväxten inom stenkastarrörelsen.

Det är ju så. Våldsvänstern har ju aldrig haft folkligt stöd, men vad som skett de senaste 6-8 åren är att deras motståndare vuxit enormt i folkligt stöd. Hela dess existens har visat sig vara ett misslyckande, man har inte ens lyckts nå de mest simpla mål man själva satt upp. Trots ett stort stöd från PK-samhället.

Jag förstår dem att det måste vara deprimerande och påverka orken att göra något alls.
Citera
2015-06-04, 23:52
  #44
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Vad är det som driver dig att grindvakta denna forumdel?

Han ser väl sig inte som mer värd än att sitta och ljuga om några förlorare som gett upp för länge sedan. Hans förlorarlott i livet helt enkelt.

Det måste vara hemskt att ha en sådan självsyn.
Citera
2015-06-13, 17:27
  #45
Medlem
glimmandes avatar
Vilken genomsnittsålder är det på afaiter och hur många finns det i Sverige?

Min fördom är att det är massor av nittiotalsradikaler mest för att afa känns som en nittiotalsgrej. Men det kan det ju inte vara i praktiken då väldigt få runt fyrtio orkar med livsstilen som autonoma anarkister. Kan tänka mig att en del förortsblattar dras med. Osså lite hatiska F!-aktivister.

Men i övrigt? Känns inte som om dagens ungdom har så stort intresse i vänsterradikalism om jag ska vara ärlig. Fast det kanske är tokfel?
Citera
2015-08-08, 21:24
  #46
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Vilken genomsnittsålder är det på afaiter och hur många finns det i Sverige?

Min fördom är att det är massor av nittiotalsradikaler mest för att afa känns som en nittiotalsgrej. Men det kan det ju inte vara i praktiken då väldigt få runt fyrtio orkar med livsstilen som autonoma anarkister. Kan tänka mig att en del förortsblattar dras med. Osså lite hatiska F!-aktivister.

Men i övrigt? Känns inte som om dagens ungdom har så stort intresse i vänsterradikalism om jag ska vara ärlig. Fast det kanske är tokfel?

Man behöver inte vara ett geni för att inse att våld "bara" är en liten, liten del av en revolutionär organisations verksamhet. Rev-folk kombinerar alla former av kamp, det svåraste (och medialt mest osynliga) är organisation på den egna arbetsplatsen, etc. Rev-front, exempelvis, skiftar mellan "olika typer av kamp" för att uppnå slutmålet. Man behöver inte "hugga nassar" för att vara aktiv.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback