Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-28, 21:07
  #241
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Hahaha, lika feg som vanligt. Alltid den gamla tråden. Jag har medgivit att den urgamla trådstarten var felaktig, det kom fram med en gång och tråden blev någon enstaka sida eller två innan den dog, vad vill du har mer? Det är betydligt mer än du kan göra, feg och ynklig som du är. Själv återkommer du alltid till denna papperskorgstråd som du tycks vara besatt av. Du kan överhuvdtaget inte förstå att hederliga intellektuella människor inte har något som helst problem med att ändra uppfattning om det framkommer solid fakta, och detta beror förstås på att du aldrig gjort det själv, och därför är du besatt av att diskutera en död trådstart, som om detta var någon slags debatt-sport där det utdelas poäng och folk tilldelas åsikter som måste hållas fast vid till varje pris.
Visst ok. Jag lovar. Jag ska lämna den tråden även om du inte har förstått vad det var jag menade där. Den fråga jag hade till dig var inte beroende av ditt felaktiga antagande i trådstarten, och det borde således inte vara några problem att svara. Men visst, jag skiter i den.

Vi kan istället ta till det andra jag skrev till dig, dvs att om du läser igenom vad jag har skrivit i den här tråden så förstår du varför din fråga var helt meningslös. Det är rätt intressant att du uppenbarligen inte gjort det ens nu.

Citat:
Jag vill att du svarar på varför det är rätt att konfiskera människors privategendom.
Det har jag aldrig sagt att jag tycker att vi ska göra.
__________________
Senast redigerad av kinesarsle 2015-02-28 kl. 21:11.
Citera
2015-03-17, 08:59
  #242
Medlem
FarbrorBerits avatar
Grabbarna grus verkar redan jobba på konceptet:

Åtta misstänkta för
grovt hemfridsbott


Det lär inte röra sig om scouterna så att säga.
Citera
2015-03-17, 09:44
  #243
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Grabbarna grus verkar redan jobba på konceptet:

Åtta misstänkta för
grovt hemfridsbott


Det lär inte röra sig om scouterna så att säga.
Fruktansvärd antiziganism och rasism! Var ska de 8 nu bo? Lagstiftningen har halkat efter i utvecklingen och lever uppenbarligen inte upp till den egalitära principen. Och så fick lede F! rätt: tiggarna kan bo i sommarstugor!
Citera
2015-06-02, 20:26
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Det låter lite som en övertolkning av förslaget.

Sommarstugor är en tillgång i den här situationen. Jag ser inget fel i att utreda möjligheterna att använda dem.
Jaha och om jag inte vill låna ut min sommarstuga till detta ändamål då, vad händer då? Expropiation?
Citera
2015-06-02, 21:28
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jaha och om jag inte vill låna ut min sommarstuga till detta ändamål då, vad händer då? Expropiation?

Du blir först kallad rasist. Om det inte övertygar dig att ge bort din sommarstuga så kommer det komma några snälla VPK:are och bränna ner den. Den kan ju trots allt inte användas till invandrare och tiggare och då ska den inte användas överhuvudtaget.
Citera
2015-06-03, 10:04
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Du blir först kallad rasist. Om det inte övertygar dig att ge bort din sommarstuga så kommer det komma några snälla VPK:are och bränna ner den. Den kan ju trots allt inte användas till invandrare och tiggare och då ska den inte användas överhuvudtaget.
Ja det där med att bli kallad rasist bryr jag mig inte om eftersom jag har den perfekta comebacken, att kommunistsvinen bränner ner den är däremot oroande eftersom det är fullt möjligt.
Citera
2015-06-03, 16:31
  #247
Medlem
För att vara på säkra sidan (eftersom det nu är F!'s förslag) tycker jag man kan kräva att (1) sommarstugorna som konfiskeras är HBTQ-certifierade, och (2) dessa enbart skänks till dokumenterade trans-queer-migranter, allt för att inte riskera någon obehaglig vithetsnormativ chock för de inblandade parterna.

Detta torde dessutom utesluta ca 99.999% av svenska sommarstugor, och dito vad gäller romska tiggare. Den sommarstugeägare och den rom som blir över torde ganska enkelt kunna komma överrens om villkoren utan att det behövs lagfästas...
Citera
2015-10-07, 00:09
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Soraya Post ja..

http://www.friatider.se/soraya-post-...der-rig-dotter

Pettersson har tidigare skrivit om detta med förslagen att expropriera sommarstugor:

http://petterssonsblogg.se/2012/09/1...n-sommarstuga/

Hamburg Is First European City to Authorize the Seizure of Private Vacant Buildings to House Migrants

http://www.armstrongeconomics.com/ar...economics_blog
Citera
2015-10-07, 00:53
  #249
Medlem
Luzurs avatar
Som vanligt så läggs det fram rena Sovjetförslag som dom tror att folk i verkligheten ska bara godta pga av godheten i deras öppna hjärtan.
Citera
2015-12-07, 09:18
  #250
Medlem
Jag tycker tiggarna ska flytta in i FI s partilokaler runt om i landet inte minst i Malmö och Lund.
__________________
Senast redigerad av ascheberg 2015-12-07 kl. 09:29.
Citera
2015-12-09, 00:14
  #251
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
http://www.dn.se/sthlm/ett-riktigt-a...tem-m-vill-ha/

När FI får frågan hur man löser problemen med tiggarna menar dom att vi ska fylla upp landets campingplatser, friggebodar och sommarstugor.

Hur löser detta tiggarplågan?
Är du beredd att inhysa zigenska tiggare i din sommarstuga när du inte är där?
Vad anser du om förslagen?

Ja, varför inte? Allting går att finansiera med skattepengar och statens kassa är oändlig. Det finns mycket annat vi också kan göra med skattepengar. Dom tar aldrig slut. Och tar dom slut så trycker vi bara nya. Då får vi inflation, och det vill ju riksbanken ändå ha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback