Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-24, 15:37
  #1
Medlem
Drak3ns avatar
Hej! Jag har länge varit aktiv i fotboll och även varit tränare till knattarna i ett par månader och det har verkligen förändrat mitt liv till det bättre! Jag mår bra av det helt enkelt... Jag skulle vilja utvecklas som fotbollstränare och har varit inne på utbildningsavdelningen på fogis.se men deras sida är verkligen inte anpassad till folk med grov dyslexi... Jag hoppas nån kan hjälpa mig, mina frågor är:

-Vilken utbildning ska jag börja med? Jag har absolut inga tidigare utbildningar från fotbollen.
-Jag vill utbilda mig så mycket det går, till högsta nivån alltså. Någon som hur långt tid det kan ta mig?
-Kommer jag få någon diplom eller kommer jag bara stå med i deras databas? Om det nu finns någon databas...
-Har någon här gått dem utbildningarna? Några tips osv?

Tack så mycket!
Citera
2015-02-24, 16:28
  #2
Medlem
Citat:
Svenska Fotbollförbundet Tränarutbildning C vänder sig till tränare för barn upp till och med 12 år men är också en obligatorisk instegsutbildning för alla som vill gå vidare inom Svenska Fotbollförbundets utbildningsprogram. Kursen består av två kursdagar á åtta timmar. Mellan kursdagarna görs ett antal webbuppgifter. Kursen kan också genomföras i lärgrupp.


Börja med tränar C och sedan kommer förbundet att lotsa dig vidare. Är du inne på att träna barn enbart så är nog inte elittränarlicensen något för dig.
Citera
2015-02-24, 18:34
  #3
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
Denna utbildningen ska vara bra. I Skåne.

Alma Berlin
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback