Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2015-08-03, 18:12
  #85
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedertagen
Ramberg säger det som är bra för karriären.
Inget konstigt med det.
Karriärmänniskor är ofta beredda att gå över lik för att nå toppen.

Inte fan går man ut och säger -"jag vill bli justitieminister"! Även om vi självklart förstår att hon vill det. Inte går man ut och retar breda opinioner, då är man inte smart nog för en sådan position.

Hennes envetna arbetande för att synas så mycket som möjligt är ingen bra taktik. Ingen "humbel servant" där inte, snaras en mediakåt maktkärring.

Kan ju hända att de handla om att det är dax att ersätta henne i rollen som generalsekreterare för advokatsamfundet. 15 år i den rollen många kanske vill se en förnyelse och då måste hon hitta ett nytt toppjobb.
Som vanlig advokat blir de magert i hushållskassan, all lyx & glamor kan hon säga adjöss till och aldrig mer en bild i hänt i veckan.
Citera
2015-08-03, 19:24
  #86
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Inte fan går man ut och säger -"jag vill bli justitieminister"! Även om vi självklart förstår att hon vill det. Inte går man ut och retar breda opinioner, då är man inte smart nog för en sådan position.

Hennes envetna arbetande för att synas så mycket som möjligt är ingen bra taktik. Ingen "humbel servant" där inte, snaras en mediakåt maktkärring.

Kan ju hända att de handla om att det är dax att ersätta henne i rollen som generalsekreterare för advokatsamfundet. 15 år i den rollen många kanske vill se en förnyelse och då måste hon hitta ett nytt toppjobb.
Som vanlig advokat blir de magert i hushållskassan, all lyx & glamor kan hon säga adjöss till och aldrig mer en bild i hänt i veckan.

Jag tror det är med henne som jag tror det är med min avatar. Det är en s k fackidiot. Van vid att bestämma och att alltid få rätt. Så blir hela tillvaron paragrafer, tjocka lagböcker, praxisar och rättegångsbalkar hit och dit. Det är helt enkelt inte bra att ha samma jobb hela tiden och inte heller att umgås med likadana människor. Tänk bara på min avatar - som skrev boken "Quickologi". Han måste helt och hållet ha levt i sin egen värld.

Så tror jag att hon försöker vara så politiskt korrekt som möjligt också - alltså i hennes inskränkta värld då. Då blir det på det här viset. För det är fanimig grundläggande att folk får uttrycka vilka åsikter de vill. Jag tror hon har blivit utsatt för "näthat" också, men hon är ju "advokat" vilket är en skyddad titel med höga krav på innehavaren. Därtill är hon extra mycket "offentlig person" så hon måste tåla att få skit på nätet och i annan media. Om inte, då är det bara att sluta och börja som målsägarbiträde eller som skilsmässoadvokat eller något. Hon får skärskåda sig själv, tycker jag.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback