Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-24, 08:41
  #1
Medlem
En person påträffad död mitt under pågående skid-VM i Falun.

Citat:
Ursprungligen postat av "Aftonbladet
En person har hittats död utomhus i Falun.

Platsen har spärrats av och ett stort polispådrag är där.

Vid 07.30-tiden på tisdagen larmades polisen till järnvägsstationen i Falun.

– Vi har anträffat en död person där, säger Göran Lindblom, kommunikatör på Dalapolisen.

Personen har hittats utomhus och ett område har spärrats av. Ett stort antal poliser är på plats.

Vad som ligger bakom dödsfallet är dock oklart.

– Vi vet ingenting just nu, säger Göran Lindblom.


Omotiverat våldsdåd? Bråk om sista blåbärssoppan? En frustrerad finne som inte klarar av att se norska framgångar? Än så länge något oklart men kommer bli intressant att se hur det hela utvecklar sig.
Citera
2015-02-24, 08:54
  #2
Avstängd
capodasters avatar
Kan bli svårlöst 500000 personer mer än vanligt för den lilla poliskåren.
Citera
2015-02-24, 09:05
  #3
Medlem
Troians avatar
VM-mordet...skidmordet. Eller kanske Skid-VM-mordet, nä två bindelsesträck i samma ord är osexigt. Om det verkligen är ett mord så finns det i alla fall möjligheter för rubriksättarna att vara kreativa.

Men jag tror inte det är ett mord. Oftast när det är oklart vad det handlar om så rör det sig om något annat än mord.
Citera
2015-02-24, 09:13
  #4
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
VM-mordet...skidmordet. Eller kanske Skid-VM-mordet, nä två bindelsesträck i samma ord är osexigt. Om det verkligen är ett mord så finns det i alla fall möjligheter för rubriksättarna att vara kreativa.

Men jag tror inte det är ett mord. Oftast när det är oklart vad det handlar om så rör det sig om något annat än mord.

"Bindelsestreck"? Det är minst lika osexigt med folk som hittar på egna ord

Nä, jag tror inte heller det rör sig om mord, det skulle varit mer uppståndelse kring skiten då
Citera
2015-02-24, 09:41
  #5
Medlem
"Poliven har upprättat en utredning om brott oklart vilket brott" sas det i dt.se live sändning.

Öh.... snatteri?
Klart som fan de rör sig om en mordutredning
Citera
2015-02-24, 09:41
  #6
Medlem
bushtuckers avatar
Falukuriren sänder live från platsen...
http://www.dt.se/dalarna/falun/perso...ad-dod-i-falun

Ser ut som att det hela inträffat i parken nedanför lasarettet,.. Parkgatan/Korsnäsvägen... alldeles nedanför Falu tingsrätt och typ 50 meter från det ställe där polisen sköt Mattias Flink på den tid det begav sig...
Citera
2015-02-24, 09:43
  #7
Medlem
Någon som vet något om mannen? Han låg utomhus, kanske har han frusit ihjäl? Inte så dramatiskt m.a.o
Citera
2015-02-24, 09:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Falukuriren sänder live från platsen...
http://www.dt.se/dalarna/falun/perso...ad-dod-i-falun

Ser ut som att det hela inträffat i parken nedanför lasarettet,.. Parkgatan/Korsnäsvägen... alldeles nedanför Falu tingsrätt och typ 50 meter från det ställe där polisen sköt Mattias Flink på den tid det begav sig...

Nej!!
Det är under gamla viadukten vid resecentrum
Citera
2015-02-24, 09:48
  #9
Medlem
vanligajags avatar
EU-migrant som frusit ihjäl ?
Citera
2015-02-24, 09:48
  #10
Medlem
Säkert någon som har dött av naturliga skäl. Givetvis ska det skrivas rubriker iom att skid-vm hålls i Falun just nu.
Citera
2015-02-24, 09:51
  #11
Medlem
Lost-Souls avatar
Falun ligger ju mitt bland de svenska fjällen enligt Anna Kindberg Batra så det handlar troligen om en lavin eller klättringsolycka.
Citera
2015-02-24, 09:52
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
VM-mordet...skidmordet. Eller kanske Skid-VM-mordet, nä två bindelsesträck i samma ord är osexigt. Om det verkligen är ett mord så finns det i alla fall möjligheter för rubriksättarna att vara kreativa.

Men jag tror inte det är ett mord. Oftast när det är oklart vad det handlar om så rör det sig om något annat än mord.


Självmord med hjälp av skida menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback