Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-29, 16:50
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Finner det lite stötande att försöka påvisa autism genom bilder/film etc etc. Såna diagnoser ställer en läkare ut. Inga av de så kallade bevis som lagts fram presenterar ett skit. Hur smarta såg ni själva ut när ni var barn? Själv såg jag ibland ut som jag rökt flugsvamp alternativt lobotomerat mig på morgonen. Ungar ser såna ut.


vi har väl alla kort där vi ser skadade ut från vår barndom. men det är i minoritet. leonors kort är majoriteten "autistika" kort.

problemet är väl också att i dagens sammhälle är det 100 tals kort som tas på henne från när en annan var liten var det ett kort i halvåret
Citera
2017-07-30, 02:22
  #182
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattungemamman
För varje bild eller tv-inslag jag ser på Leonore blir jag mer och mer övertygad om att hon är efterbliven, vilket känns hemskt att säga. Hon har alltid samma öppna mun och frågande blick, till och med på de bilder som tagits av henne privat och lagts upp på Madeläns facebook. Aldrig har jag sett henne när hon har en aktiv min i ansiktet, jag tycker att det är jättekonstigt...

Att hon är överaktiv tycker jag inte stämmer för fem öre, mer sömngångaraktig tycker jag. Att hon inte sitter still på stolen i kyrkan är väl mer ett tecken på att hon är en levande människa, än att hon skulle ha nån bokstavskombination. Det syns ju enorm skillnad på henne och Estelle som är ett otroligt aktivt och vaket barn och har så varit sedan ett års ålder.

Här är väl en typisk bild på Leonore, hon ser bara helt tom ut i ansiktet - inte glad, inte ledsen, ingenting... Enligt Svensk Damtidning är den ju dock fantastisk, så säkert har jag fel!

http://www.svenskdam.se/2016/05/se-n...essan-leonore/

Är inne på ditt spår men tänker också ... autism?
Citera
2017-07-30, 02:36
  #183
Medlem
Lyckadmutations avatar
H.K.H. Leonore

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Är det bara jag, eller ser hon inte ut att vara lite "efter"?
Gapar på varje bild, alternativt har fingrarna i munnen. Eller kanske hon bara är ett väldigt osäkert barn. Kanske en del bråk hemma, vad vet jag.

Jämför man med Estelle i samma ålder är det som natt och dag.

VERKLIGEN som natt och dag. Leonore ser helt frånvarande ut, och har aldrig sett nåt videoklipp där man hör henne prata. KAN hon prata tro? Jag tänker autism. Tycker det är fruktansvärt om det är så men att det mörkas. Det är ju ingen garanti att kungabarn föds kompletta. Det ska bli intressant när hon blir äldre, då hennes förmodloga handikapp/diagnos absolut inte kan skymmas längre. Är helt övertygad om att hon "inte är som man ska", vilket är ett fult begrepp egentligen.

Hon är i en annan värld, har aldrig sett nån bild där hon är "närvarande".

Hon är iaf lika mkt värd som nån annan, hoppas att kungahuset tycker detsamma.
__________________
Senast redigerad av Lyckadmutation 2017-07-30 kl. 02:39. Anledning: Fel skrivet
Citera
2017-07-30, 02:54
  #184
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag misstänker att hon kan ha 11q-syndromet.






http://www.socialstyrelsen.se/ovanli...tionssyndromet

Leonores ögon sitter extremt brett isär, vilket tyvärr inte är ett bra tecken.

Observera att jag inte påstår att hon har detta, men med viss erfarenhet av barn med autism/asperger, tycker jag mig vara rätt säker på att hon har något.

Just 11q-syndromet har en stor intresseorganisation i England, med antagligen världens bästa experter på området. Detta kan vara en anledning till att familjen plötsligt flyttade dit. De hade ju strax innan aviserat att de tänkte bostätta sig i Sverige.

Kolla denna bild! http://lottiemoore.blogspot.se/2010/...rtelorism.html (Bild tre i bildspelet)
En kopia av Leonore.

EDIT: Här är ett till barn med detta syndrom. Ser precis ut som Leonore han också:
http://yenial.tripod.com/rainbow.html

Tredje bilden uppifrån! Alltså! Galet.
Citera
2017-07-30, 14:22
  #185
Medlem
Giant Squids avatar
Indigo child?
Citera
2017-07-31, 22:19
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Var har du läst det? Estelle har aldrig visat några tecken på autism. Tvärtom, hon är det perfekta barnet. Och har varit från första början. I henne ser man att hemförhållandena är harmoniska och kärleksfulla. Hon tyr sig lika mycket till både mamma och pappa. Härligt att se. Estelle har aldrig rusat runt i sin egen bubbla.

Bara en tidsfråga innan kungahuset går ut med Leonores diagnos.


Var jag läst det??😀.. Estelle kallas ju Lytet här på Flashback! Börja läsa tråden om Estelle runt 2012-05, så fattar du.
De som skrev skit om Estelle då, håller käften nu o har skiftat fokus. Nu är Leonore deras "target" .
Citera
2017-08-02, 19:57
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
VERKLIGEN som natt och dag. Leonore ser helt frånvarande ut, och har aldrig sett nåt videoklipp där man hör henne prata. KAN hon prata tro? Jag tänker autism. Tycker det är fruktansvärt om det är så men att det mörkas. Det är ju ingen garanti att kungabarn föds kompletta. Det ska bli intressant när hon blir äldre, då hennes förmodloga handikapp/diagnos absolut inte kan skymmas längre. Är helt övertygad om att hon "inte är som man ska", vilket är ett fult begrepp egentligen.

Hon är i en annan värld, har aldrig sett nån bild där hon är "närvarande".

Hon är iaf lika mkt värd som nån annan, hoppas att kungahuset tycker detsamma.

Hon kunde ju i alla fall prata på sin lillebrors dop då hon ropade "Mera! Mera!" när det fylldes på vatten i dopfunten.
http://www.expressen.se/nyheter/har-...-nicolas-show/
Citera
2017-08-02, 23:41
  #188
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinbeck
Var jag läst det??😀.. Estelle kallas ju Lytet här på Flashback! Börja läsa tråden om Estelle runt 2012-05, så fattar du.
De som skrev skit om Estelle då, håller käften nu o har skiftat fokus. Nu är Leonore deras "target" .

Ja det skrevs massa konstigheter om Estelle. Baserade på att hon såg slö ut när hon satt i en pulka typ! Hon har ju visat sig vara ett högst normalt barn. Snarast en väldigt välartad femåring och väldigt söt. Jag blev rätt irriterad på tramset om att något skulle vara fel med estelle! Men när det gäller Leonore så tycker jag faktiskt att det finns fog dör spekulationerna. Hon är väldigt aktiv. Visst kan barn i hennes ålder vara aktiva men detta är något i särklass! Hon springer ofta iväg utan mål. Smiter från föräldrarna. Hon verkar svår att riktigt få kontakt med. Jag kan ha fel... men min magkänsla säger mig att något inte riktigt är som det ska. Något "mildare" som ADHD och /eller något tyngre som autism. Framtiden får utvisa.
Citera
2017-08-17, 18:05
  #189
Moderator
Dr Kings avatar
Leonore börjar nu på en förskola i Stockholm.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...g--i-stockholm

Om hon har ADHD / autism / allmän utvecklingsstörning kommer det nog snabbt att komma fram och övriga överklassföräldrar som har sina barn på förskolan kommer att skvallra om det. Normalt skulle de nog begära att hon förflyttades för att skydda sina egna änglar till barn men nu väger nog faktorn att komma närmare kungahuset starkare och de kommer att se mellan fingrarna med detta och låta henne vara kvar.
Citera
2017-08-18, 09:08
  #190
Medlem
Vilken förskola har hon börjat på?
Citera
2017-08-22, 16:47
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensomvet1632
Vilken förskola har hon börjat på?

Lär, Linnégatan.
Citera
2017-08-22, 17:32
  #192
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Lär, Linnégatan.
Rektor på den förskolan (tillika dotter till grundaren och VD) hade ett barn med ADHD (+ eventuell autism), som tog livet av sig när han bara var runt 11-12 år.
Så de har ju i alla fall kunskap och kännedom om de problemen.
__________________
Senast redigerad av Flor-Ida 2017-08-22 kl. 17:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback